Бъдещето на електромобилите в стандартизираното зарядно 11.02 | 13:14
България е вече в авангарда по отношение на електромобилите, заяви европейският комисар по промишленост и предприемачество и вицепредседател на ЕК Антонио Таяни
До 2050 година се очаква в света да има 2.5 млрд. автомобила. Именно заради това днес трябва да започнем съвместната подготовка за новото бъдеще – електромобилите.
Приемането на това предизвикателство от страна на България е много добър сигнал за имиджа на страната. Тя вече е в авангарда. Това каза европейският комисар по промишленост и предприемачество и вицепредседател на ЕК Антонио Таяни по време на конференцията "Електромобилите - предизвикателства на новата мобилност".
В момента у нас се подготвят необходимите стандарти за навлизане на електромобилите. Най-важно е да бъдат стандартизирани зарядните устройства, за да не се повтори проблемът с мобилните телефони – различни зарядни устройства за различни автомобили.
Според Таяни, нужен е ангажимент в новаторството и иновативната технология, за да може електромобилите да не са много скъпи, а да имат добър пробег.
Енергоефективните автомобили могат да бъдат ключова територия за осигуряване на икономически растеж и развитие на други дейности като наука и технологии, коментира от своя страна министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.
България е една от деветте страни, които са подписали Декларация за електромобилите в Европа. Идеята е навлизането на електромобилите на пазара да не изисква създаването на нови генериращи мощности. Затова ще се развиват умни мрежи – батерията на електромобила се зарежда, когато има излишък от ток и отдава енергия, когато има недостиг.
Основата на умната мрежа е т.нар. негават - нов термин, който бележи количеството спестена електроенергия, ако се намали излишната консумация в пиковите часове на деня.
От днес два електромобила ще се движат по улиците на София, съобщи по време на събитието кметът на столицата Йорданка Фандъкова.
В общинска наредба е заложено електромобилите да могат да паркират безплатно в синя зона, има и сключен договор за стимулиране на изграждане на инфраструктура за тях.
Евгени Ангелов, заместник-министър на икономиката, енергетиката и туризма, прогнозира, че до 2020 година у нас може да има до 15 хил. електромобила. Това зависи най-вече от облекченията, които ще бъдат въведени за потребителите – най-вече данъчни отстъпки.
Как го правят Европа – примерът на Португалия
Португалия развива програма за насърчаване на устойчивото развитие на електромобилите от 2008 година. Програмата се нарича MOBI.E и е отворена платформа за централизирано управление. В нея се канят частни компании, които инвестират в развитието на електромобилите – най-вече компании, които отдават коли под наем и супермаркети.
Чрез електронна система потребителят може да се информира за най-близката зареждаща станция и да плати чрез карта за зареждане. Системата има покритие в цялата страна.
През юли 2010 е изградена първата станция за зареждане на електромобили в иберийската държава. До юни тази година се очаква броят на станциите да стигне 1350. В момента в Португалия се движат 200 електромобила, а до края на годината прогнозите са да станат 4-5 хиляди.
Водещи
-
Той ще води новото шоу на Маги Халваджиян
Новото шоу е световен формат, който се излъчва в двайсет страни по света, включително САЩ
28.03 | 13:50
-
Нинова: Очакваме избори 2 в 1, за да не разкарваме хората два пъти до урните
Тя посочи, че през последните 2 години толкова често стават избори, че БСП е в постоянна...
28.03 | 13:40
-
Ето кои грабнаха статуетките на юбилейните 50-и награди ИКАР
а на Световния ден на театъра – 27 март, Съюзът на артистите в България (САБ) връчи...
28.03 | 13:30
-
Косвени доказателства сочат: На Марс е имало живот! 2
28.03 | 13:20
Най-четени
-
ИТН получи и върна празна папката с мандата (ВИДЕО)
Това е най-правилното за България”, заяви Вълчев преди да върне обратно папката с мандата на...
28.03 | 11:15
-
Вече повече от месец 17-годишната Ивана от Дупница е в неизвестност.
Тя обясни, че в социалните мрежи вече няма никакво развитие и като цяло никъде няма и следа от...
28.03 | 08:45
-
Разходите на бизнеса в България за един час труд на наетия персонал са средно 9,3 евро, а в Германия са 41,3 евро,
Най-близо до нас по размер на разходите на компаниите за наемане на хора е Румъния
28.03 | 09:15
-
Президентът връчва третия мандат на "Има такъв народ"
Да получат мандата в президентството дойдоха председателят на ПГ на "Има такъв народ" Тошко...
28.03 | 11:02