Иновативната сателитна технология на SIXENSE отваря перспективи за завършване на „Струма“ 12.04 | 12:34

От iNews.bg

Българското правителство е уверено, че автомагистрала "Струма" ще бъде завършена до 2023 г., обясни Николай Нанков, министър на регионалното развитие. Европейската комисия поднови одобрението си за отпускане на субсидии от 628 млн. лв. За изграждането на останалите 40 км автомагистрала, за участъците между Благоевград и Крупник, както и между Кресна и Сандански.

Ето защо Novinite.com проведе дискусии с Ренел Добре, представител на SIXENSE за България, за установяване на наличните технологии и експертиза на SIXENSE. В действителност компанията предлага технологии, които са особено подходящи за предизвикателствата на проекта за автомагистрала "Струма", особено ATLAS InSAR, новата иновативна сателитна технология на SIXENSE.

Ренел Добре представи това новаторско решение в следните условия:

"SIXENSE предлага истинска иновативна система за сателитно наблюдение, наречена Atlas InSAR (Interferometric Synthetic Aperture Radar) технология, която е идеална за големи инфраструктурни строежи и в момента се прилага към различни проекти по целия свят. Какво е главното предимство? Да помогне ръководители, дизайнери, инжинери и всички, които участват в железопътни, пътни или тунелни строителни проекти (наред с други), за да облекчи рисковете и да идентифицират критични точки, преди да стартират проекта си, както и по време на проект, за да посрещнат евентуални предизвикателства по време на строителството и дори след това на своята схема за мониторинг. Това е особено важно при разглеждането на нова инфраструктура, построена в напълно нова зона, която никога не е била проучвана и за която не съществуват предишни данни или проучвания. Благодарение на събирането на сателитни данни SIXENSE (комбиниране на данни от два различни сателита), критичните точки могат да бъдат анализирани с точност от няколко сантиметра или дори милиметра.

Това предварително, профилактично и превантивно инженерно решение позволява идентифицирането на допълнителни критични точки, които е невъзможно да бъдат открити в зони, които никога не са били изследвани: това означава, че действителният проект може да бъде подобрен преди започването на строителството. Това, разбира се, е безценно, когато става въпрос за проверка на градските и много гъсто застроените площи, за да се установи влиянието, което един строителен проект ще има в по-широк мащаб, върху други проекти или екосистеми. Нещо повече, Atlas Satellite InSAR играе по-дългосрочна роля, като оценява влиянието на проекта върху местната география, например анализира риска от свлачища.”

2150591

Най-голямото предизвикателство: Кресненското дефиле

Регионалният министър Николай Нанков определи Кресненското дефиле като най-голямото предизвикателство за целия проект: участък от около 21 км, който ще бъде създаден между 2019 г. и средата на 2023 г. Резултатът от избора, който отне повече от 10 години. Екологията не противоречи на развитието и строителството, а строителството не изключва екологията, настоя регионалният министър, добавяйки, че всички европейски и български норми ще бъдат спазени. Секцията на Кресненското дефиле ще се нуждае от изграждането на две ленти в посока София, разширявайки по този начин сегашния път, изправящи и подсилващи насипи, както и изграждане на необходимата екологична инфраструктура за земноводни, влечуги и бозайници. Тя включва изграждането на най-дългия тунел, построен някога в България - тунел "Железница".

Финансирането на автомагистрала "Струма" от европейски фондове и Европейската инвестиционна банка се основава на решение по ОВОС (Оценка на въздействието върху околната среда) и на екологична оценка). Според тази екооценка, магистралата е съвместима с уникалния природен пейзаж на Кресна, като изборът е направен да има дълъг тунел, който да заобиколи дефилето.

Ренел Добре допълнително коментира:

"Atlas Satellite InSAR е много лесен за използване: всичко, от което се нуждае конфигурацията е повърхността на зоната, към която има интерес и нивото на точност. Това трябва да бъде взето внимателно предвид, тъй като изискванията могат да варират от първоначалния план до по-нататък по проекта. Отнема само няколко седмици, или ще отнеме повече време, в случай че са необходими допълнителни и по-задълбочени проучвания. Оценката на риска включва също и екипи за наземна оценка на място (използвайки сензори, изчисления на нивото на водата, специална логистика и т.н.), те дори могат да предложат допълнителен сателит. Изследването води до цялостно решение за намаляване на идентифицираните рискове.

По принцип никой не иска да има неприятни изненади преди, по време или след проект. Ето защо Atlas Satellite InSAR е част от процеса на разследване, както и всекидневен мониторинг през целия жизнен цикъл на инфраструктурата. Решението помага да се идентифицират събития на повърхността и критични зони, които могат да бъдат обект на свлачища. Това означава, че той играе роля в идентифицирането на цикличната активност, благодарение на намесата на специалисти като геолози, които отиват на място и извършват допълнителни измервания. Собственикът на проекта е наясно със събития, които могат да се появят всеки път, когато вали, например...

Ако е необходимо, съществуват допълнителни решения на SIXENSE за укрепване на проучванията Atlas, по-специално за проучване на подземните характеристики. GEOSCOPE е идеалното решение за това. Комбинирайки данни от Geoscope и Atlas, SIXENSE е в състояние да създаде уникално решение, адаптирано към нуждите на клиента, и да даде възможност на клиента да вземе правилните решения.

2150595

Както обяви Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството, в дискусия "Европа в нашия дом" в Благоевград, наближава реалното завършване на проекта, за последните 40,6 км, сред които 12,6 км строително-монтажни работи. , На 11 февруари 2019 г. е подписан договор с консорциум "Тунел Струма 2018" за изграждане на тунел" Железница ".

Има допълнителни договори за участъците преди и след тунела. Най-трудният и скъп участък от проектните проекти на Струма все още предстои - секцията на Кресненския пролом. Тя е дълга около 23,6 км и е разделена на два лота, за да е сигурно, че проектът е завършен в срок, в рамките на оперативната програма...

2150593

 

Водещи

Най-четени