И разписанието на влаковете влиза в Google Maps 08.05 | 10:02
Вкарването на градския транспорт на София е направено с помощта на българин
След няколкогодишна разработка София има интегрирано приложение в Google Maps за градския транспорт. Услугата е реализирана с помощта на българин – Адриан Христов, който работи за технологичния гигант, каза в интервю за БГНЕС университетският преподавател проф. Симеон Ананиев, който следи от близо процеса и оказва експертна помощ при неговата реализация.
Ананиев разказа, че първите стъпки за внедряването на приложението са направени още през 2015 г. Системата е изключително популярна по света, тъй като следи трафика, закъсненията и дава препоръки за преки маршрути. В Лондон например приложението е внедрено преди повече от 10 години.
В София внедряването закъсня, тъй като дълго време не получавахме подкрепа от Столична община. За да работи в Google Maps данните трябва да са истински и в реално време.
"Причината е, че се изискваше работа и коректно поддържане на данни без да има възвръщаемост на средствата. Същевременно това е световен проект на Google и се гледаше с недоверие. Свидетел съм на изпратени много писма, включително и от мен за сайтовете, които поддържа общината и Центърът за градска мобилност. Включително и по какъв начин да се интегрират", разказа Ананиев.
Например, ако искате да стигнете от Централна гара до летището, може да получите няколко варианта – с метро, такси или с обществения транспорт – съответно колко време ще ви отнеме.
Следващата стъпка, която предстои, е да се интегрира железопътното разписание и на лифтовете с това на обществения транспорт. Целта е, ако някой реши да тръгне от Елин Пелин колко време ще му е необходимо, за да стигне до възлови места в столицата.
В по-дългосрочен план ще се работи и за интегриране на велосипедните маршрути.
"Цялостната система е динамична. С въвеждането на градския транспорт проектът не спира, тъй като непрекъснато има промени маршрутите и разписанията", смята Ананиев.
Според учения партньорството с Google ще е изключително полезно за София, тъй като в реално време може да се вижда кои от линиите са полезни и къде трябва да се направят промени.
Ананиев е убеден, че за да бъде технологично адекватна администрацията на общината трябва да се помисли и за кадри, които да продължават проекта с Google. Като преподавател той смята, че имаме достатъчно квалифицирани хора в администрацията на общината, които да продължат проекта.
Цялостният проект на Google може да бъде развит и с оглед на намерението на държавата да развива железопътния транспорт, който да бъде включен в общата транспортна мрежа на София. Наскоро ресорният министър Росен Желязков обяви, че до 2020 година предстои да бъдат открити две нови гари край София, които ще са в директна връзка с метрото.
Водещи
-
Специализираната полицейска операция е осъществена от служители на ГДБОП
При предприетото разследване е установено, че от началото на януари 2023 г. мъжът се е...
25.04 | 11:15
-
Цените на храните у нас няма да спаднат
Инфлацията е сред основните причини за това, а с наближаващите празнични дни по Великден е...
25.04 | 10:59
-
Йорданов: „Продължаваме промяната–Демократична България“ провалиха кворума
Малко след 09:40 часа бе направен повторен опит за събиране на кворум. В зала бяха...
25.04 | 10:45
-
Мъж е задържан за побой над приятелката си в Пернишко
По нейни думи мъжът ѝ е нанесъл побой, вследствие на който тя има синини по цялото тяло....
25.04 | 10:30
Най-четени
-
През деня се очакват повсеместни валежи
Жълт код за потенциално опасно време и обилни дъждове е обявен в 12 области на страната
25.04 | 08:15
-
Дебора: Никога не съм си позволявала да се кача пила, да застраша човешки живот
Певицата обясни, че автомобилът и е конфискуван.
25.04 | 09:30
-
Трябва ли максималната скорост по магистралите да бъде намалена
Ще успее ли мярката да повиши безопасността и какво още е нужно за справяне с войната по...
25.04 | 08:45