Капш: Ние не продаваме е-винетки, само изградихме системата 23.05 | 16:54

Никога не сме контактували с Teletoll по какъвто и да било начин, казват от компанията

От iNews.bg

Във връзка с публикувани неверни твърдения в български медии относно изграждането на тол системата, оперирането на системата за електронни винетки и компаниите национални доставчици на услуги, Капш държи да уточни:

"Капш е водещ световен доставчик на цялостни решения за таксуване на пътната инфраструктура с дейност на 5 континента. България е шестата европейска държава, в която на Капш е възложена отговорността за изграждане на национална система за таксуване на пътната инфрастуктура след Австрия, Швейцария, Полша, Чехия и Беларус. Наскоро компанията сключи договор за събиране на тол такси от леки автомобили в Германия.

На Капш бе възложен договорът за изграждане на българската системата за електронни винетки за леки автомобили и тол система за камиони над 3.5 тона и след обществена поръчка, която в условията на силна конкуренция компанията спечели на база богатия си опитна 5 континента, реализирани проекти, екип от експерти, предложено най-добро техническо решение и най-ниска цена. Компанията доказа, че притежава необходимия опит за изпълнение на всички изисквания за избраната от Възложителя система за електронна винетка и тол система за таксуване на камиони.

Капш изпълнява съгласувания времеви график за внедряване на тол системата, според посочените в договора крайни срокове (16 август 2019 г.) и в рамките на определения от държавата бюджет.

Капш не е Национален доставчик на услуги (НДУ) в България и не продава електронни винетки. Капш не може да бъде държана отговорна за изискванията към НДУ и за процеса на подбор дефинирани от българските власти. Системата за електронна винетка бе доставена и е готова от декември 2018 година – два месеца преди предвидената в договора дата. Всяка частна фирма отговаряща на изискванията, заложени от АПИ, може да бъде свързана към системата й за електронна винетка. Следователно Капш не се конкурира с никого в областта на НДУ, така че всички твърдения са напълно неоснователни. Както в България, така и в останалите страни от ЕС се определят правила, изисквания и задължения към компаниите, които могат да бъдат включени в регистъра на националните доставчици на услуги за електронно събиране на пътни такси (НДУ). Тези правила включват мерки за качество, както и технически и търговски задължения. Всички фирми, способни и желаещи да ги изпълнят, биха могли да станат НДУ (да подпишат договор със съответния собственик на системата). Що се отнася до компанията Teletoll, Капш никога не е била в контакт с нея, нито по търговски, нито по технически въпроси.

Като частна европейска компания, Капш спазва правилата, а не ги създава. Въпреки продължителната тръжна процедура, Капш остава фокусирана и спазва всички правила и изисквания на българските власти, както сме правили при успешното въвеждане в експлоатация на шестте проекта за тол системи в Европа и всички други реализирани от нас проекти.

Капш е осигурила напълно работеща, тествана и одобрена система за електронна винетка, както е признато от властите в България и нейните консултанти. Системата е напълно функционална, ефикасна осигуряваща по-добри от заложените от държавата приходи и бе готова 2 месеца по-рано, от заложеното в тръжната процедура.

Капш очаква да завърши втората част на проекта и да предостави тествана и работеща електронна тол система в България, според изискванията, сроковете и техническите спецификации, заложени в договора за изпълнение.”

Водещи

Най-четени