Чакаме ЕК да одобри 172 млн. лв. финансиране за дълговете на БДЖ 03.09 | 16:20

Има недостиг по ОП „Транспорт“ в размер на 109 млн. лв., каза транспортният министър

От iNews.bg

Очакваме нотификация от Европейската комисия за държавна помощ в рамките на 172 млн. лева, която следва да се предвиди в бюджета и се отнася за стари задължения на БДЖ до 2007 г. най-вече към немските кредитори. Това коментира транспортния министър Николина Ангелкова по време на пресконференция.

По нейните думи общият размер на дълговете на БДЖ е в рамките на 600 млн. лв. Служебният министър смята като основен приоритет разсрочването на задълженията към кредиторите, информира в-к "24 часа".

Заедно с това Николина Ангелкова подчерта, че в момента в бюджета на страната са предвидени 3 млн. лв. месечни плащания на БДЖ към кредиторите до края на 2014 г. По нейните думи това е "крайно недостатъчно".

Служебният транспортен министър, смята, че най-големи проблеми за дружеството представляват вземанията към фирмата TBL. Те възлизат на 7,9 млн. лв. От друга страна в БДЖ има дефицит от 195 млн. лева за ремонт и текущо поддържане на подвижния състав.

"Всичко това следва да се предвиди в тригодишната бюджетна прогноза и да си спазим ангажиментите с кредиторите”, обясни Ангелкова.

Тя допълни още, че има недостиг по ОП "Транспорт" в размер на 109 млн. лв. Тези пари трябва да са за съфинансиране на всички железопътни проекти в оперативната програма и този финансов ресурс не е бил предвиден в бюджета.

"Много са критични 30 милиона лева до края на годината, за да можем да гарантираме стабилност на оперативната програма. До края на 2014 г. няма риск от загуба на средства”, обясни Ангелкова.

"Тези 30 милиона лева сме си осигурили, като сме ги пренасочили от капиталовия трансфер на дружеството. Те няма да се отразят върху проектите и вече започнати ремонти, които се отразяват пряко върху движението на влаковете. Няма да започнат планирани процедури, за които е било предстоящо да започнат през идните месеци и ще се отложат за следващата година”, завърши служебният министър.

Водещи

Най-четени