ВМРО: Повече електрически градски транспорт ще спаси въздуха в София 24.01 | 16:25

Градът се развива в пъти по-бързо, отколкото институциите се напасват към ситуацията, казва Контрера

От iNews.bg

Общинският съветник от ВМРО – Българско национално движение Карлос Контрера е внесъл конкретни предложения за икономическата рамка на градския транспорт за 2018 г. Според него има възможност да се увеличи пробегът на наземния транспорт на територията на Столична община, което означава повече трамваи, тролеи и автобуси, които да возят столичани, както и по-малки интервали на движение на масовия градски транспорт.

Председателят на групата "Патриоти за София – ВМРО и АТАКА" предлага 1,4 млн. км повече, като основната част от тях се разпределят за електротранспорта и за Столичен автотранспорт. С около 10% да бъде увеличението за крайградските линии, за да се избегне ситуация, при която хората чакат по 60-90 минути да дойде автобус.

Контрера се аргументира по следния начин:

"Години наред са намалявани километри, увеличавани са интервали на движение на трамваи, тролеи, автобуси. Не е увеличаван пробегът на превозвачите, а в същото време се увеличава населението и нуждите на столичани, появяват се нови квартали, променят се маршрути.

В предложението си съм дал поне 10-15 примера за неудобни разписания на тролеи, трамваи и автобуси. Посочих и конкретни казуси, при които столичани с право роптаят и протестират – намаляването на автобусите по линия 59 за с. Мърчаево, големите интервали на движение на линии 117 и 119 в район "Кремиковци", грешното решение да се закрие 25-а линия до с. Мировяне, злополучната практика с рейс 111, тролеи 1 и 2, които в почивните дни са през 20-40 минути, малкото трамваи в почивните дни и т.н. Повдигнал съм въпроса и за безумните летни разписания – за мен това са анахронизми от социализма, защото сега и през юни и юли София е пълна хора и движението е натоварено. Това означава, че летните разписания трябва да се преработят така, че да са удобни за гражданите и гостите на града.

ЦГМ се опитва да решава казусите с напасване, но просто не стигат километрите и в много случаи градският транспорт не е удобен за столичани, като в резултат на това те предпочитат да се качат на личния автомобил. За да може да се намалят интервалите на движение и на тролеи, и на автобуси, и на трамваи трябва да увеличаваме пробега. Градът се разраства, а ние държим пробега на нива от преди 10 години.

Очевидно е, че така не става. Ето защо с експерти на ВМРО подготвих това предложение. Факт е, че без да осигурим повече средства и километри за наземните оператори няма как качествено да подобрим обслужването."

Общинският съветник е внесъл предложението до комисията по транспорт и туризъм към Столичния общински съвет. В мотивите той отбелязва, че категорично е необходима основна, цялостна реорганизация на градския транспорт в София като се отчете и пускането на Трети метродиаметър през 2019 г.

"Градът се развива в пъти по-бързо, отколкото институциите се напасват към ситуацията, затова призовавам без сметки на дребно предложението да бъде прието, защото е в полза на гражданите", завърша коментара си Контрера.

Водещи

Най-четени