КЗП: Потребителите вече осъзнават, че защитата им минава през информираност 07.08 | 10:03
Кампанията „Вашите права“ се провежда на много места по Черноморието
В последните години наблюдаваме повишен интерес на гражданите към техните права, в частност потребителски, и това партнира изключително хармонично с инициативи като информационната кампания на Европейския потребителски център - България. Хората все повече осъзнават, че в глобализирания свят тяхната защита и сигурност, когато пътуват, пазаруват или ползват различен тип услуги, когато се обучават или търсят работа, преминават през осведомеността и превенцията. Това посочи Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите, в град Шабла в заключителната част от кампанията "Вашите права", която се проведе на различни точки по българското Черноморие.
Информационното събитие се организира от Европейски потребителски център, който е към КЗП, и се проведе в рамките на 2 седмици. Наши експерти бяха във Варна и Бургас, на летищата и автогарите в двата града, както и в по-малки населени места. "Тази инициатива е много полезна, защото предоставя синтезирана и важна информация как хората могат да потърсят своите права, когато са нарушени от търговец от друга държава от Европейския съюз", добави Райков.
Целта на нашата кампания е да сме близо до хората, да им покажем кои сме ние и как можем да им помогнем, каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България. Еднодневните ни информационни щандове привлякоха интереса на много местни жители и много туристи, които се интересуваха от възможностите за пътуване и пазаруване и правата, които са им гарантирани като европейски граждани. Част от посетителите имаха и конкретни въпроси и сигнали. Поръчах си по интернет телевизор, който пристигна със счупен екран, кой е виновен, попита ни мъж в Приморско. Отивам да видя дъщерята в Лондон, колко стека цигари мога да си взема, искаше да знае възрастен мъж на летище Бургас. Млада дама ни се оплака, че са й счупили куфара на връщане към България и поиска да разбере какво обезщетение може да получи. На автогарата във Варна човек сподели, че автобусът му за закъснял и искаше да знае какви са правата му. Купих си пералня и тя се развали за 2 месеца, на кого да се оплача – на продавача или на производителя, поинтересува се млада майка от Балчик.
Тази година партньори на информационната ни кампания бяха колегите от Центъра за развитие на човешките ресурси, които представиха възможностите за мобилност по най-голямата европейска образователна Програма "Еразъм+", както и съпътстващите дейности - Европас, Еврогайдънс, eTwinning и Евродеск.
Водещи
-
Проучване: ЕЦБ ще понижи лихвите през юни, но не е ясно какво ще последва
По-рано този месец управителят на централната банка Кристин Лагард каза, че банката не може да...
28.03 | 17:15
-
Европейската прокуратура започна обиски в два хотела в български ски курорт
Разследва измама със субсидии, отпуснати по програма за COVID-19
28.03 | 17:00
-
Ваканционна вила на Карибити и... Какво взема Цеци Красимирова след развода с мултимилионера
Оказва се, че двамата не са подписвали предбрачно споразумение, което да защити несметното...
28.03 | 16:47
-
Полицията във В. Търново задържа двама души за грабеж
28.03 | 16:30
Най-четени
-
ИТН получи и върна празна папката с мандата (ВИДЕО)
Това е най-правилното за България”, заяви Вълчев преди да върне обратно папката с мандата на...
28.03 | 11:15
-
Вече повече от месец 17-годишната Ивана от Дупница е в неизвестност.
Тя обясни, че в социалните мрежи вече няма никакво развитие и като цяло никъде няма и следа от...
28.03 | 08:45
-
Проф. Киров каза кой може да стане служебен премиер
Някои хора трябва да престанат да експериментират с Конституцията, защото се получават лоши...
28.03 | 13:00