НПО настоява за ремонт и асфалт за столичния бул. „Цар Борис III“ 05.08 | 10:43
От Спаси София настояват и за подмяна на трамвайните линии с безшумни
Гражданската организация Спаси София обяви днес, че се застъпва за пълен ремонт и асфалтиране на бул. Цар Борис III. Активистите смятат, че състоянието на булеварда е трагично предвид, че той е входно-изходна артерия за столицата и един от най-натоварените в града. Паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са не само неприятна гледка, но и причина за катастрофи. "Основен приоритет за Столичната община трябва да бъде пълен ремонт на бул. Цар Борис III, включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г.”, заяви Борис Бонев от Спаси София.
От НПО-то смятат, че паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на прахово замърсяване и кал. Това е особено валидно за артерия, на която ежедневно разчитат десетки квартали и стотици хиляди пътуващи. "Паветата трябва отговорно да се съхраняват и да се използват за улиците в центъра, по площадите и пешеходните зони, където да допълват историческия дух на столицата, но те създават проблеми по натоварените булеварди”, казват от Спаси София.
Множеството инциденти пък показват и сериозен проблем с пътната безопасност на булеварда. За да се подобри тя, от гражданската организация предлагат поставянето на камери за скорост, измерващи не само актуалната, но и средната скорост по булеварда. "Трябва да се разработи и зелена вълна, настроена за 50 км/час, с което бързото каране ще бъде допълнително обезсмислено, но същевременно движението ще бъде улеснено. В допълнение, на пешеходните пресичания трябва да се изградят и защитни острови за изчакване, което е доказана мярка за подобряване на безопасността”, допълни Гергин Борисов от Спаси София.
Освен нов асфалт, проектът за нова визия на бул. Цар Борис III задължително трябва да включва и ремонт на локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея. Според активистите, булевардът има потенциал да бъде изключително приятен и по който да се пътува удобно и безопасно, независимо дали се използва градския транспорт, автомобил или велосипед.
От Спаси София настояват и за отговор от Столичната община, какво се случва с дълго отлагания ремонт на трамвайните линии по булеварда. Трасето на трамвай №5 трябваше да се ремонтира преди години, но общината още не е пуснала обществена поръчка. "Изключително важно е асфалтирането на булеварда да бъде синхронизирано с ремонта на трамвайното трасе. Гражданите трябва да имат разумна алтернатива по време на тези дълги, но неотложни ремонти. Призоваваме за отговорно поведение и безупречна координация в Столичната община, за да се избегнат тежки затруднения”, завършват позицията си от Спаси София.
Водещи
-
Правата на психично болните минаха на първо четене
Психиатрични болници се намират в трагично финансово състояние, каза Смиляна Нитова-Кръстева...
18.04 | 17:31
-
АПИ предвижда изграждане на обходен път на гр. Казанлък
Общата индикативна стойност на Концепцията е 53 839 848 лв. с ДДС.
18.04 | 17:15
-
Близо 100 българи са блокирани в Дубай
Днес беше възобновено приемането на пристигащи полети на Терминал 1, използван от чуждестранни...
18.04 | 17:00
-
Народното събрание прие Национална здравна стратегия 2030
Документът е внесен от Министерския съвет и прецизиран от работна група към Комисията по...
18.04 | 16:45
Най-четени
-
ЕС спешно осигурява противовъздушна отбрана на Украйна
За това се споразумяха лидерите на 27-те на специален Европейски съвет
18.04 | 08:45
-
Руското разузнаване работи със зловреден софтуер, пробиващ защитите на "Windows"
От "Майкрософт” потвърждават пробива
18.04 | 09:30