Потребителското доверие през октомври леко се увеличава 06.11 | 11:29

Хората гледат малко по-оптимистично на доходите си, но има и песимизъм по отношение на безработицата в бъдеще

От iNews.bg

През октомври 2020 г. общият показател на доверие на потребителите нараства с 0.8 пункта спрямо нивото си отпреди три месеца, което се дължи изцяло на повишеното доверие сред градското население, съобщават от НСИ.

Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните 12 месеца бележи леко подобрение, в резултат на което балансовият показател се покачва с 3.6 пункта. Очакванията на живеещите в градовете са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в селата, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с три месеца по-рано.

В сравнение с юли се наблюдава намаление на негативизма както в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца, така и в прогнозите им за следващите дванадесет месеца.

Потребителите продължават да считат, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани при предходното наблюдение. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.

По отношение на безработицата в страната през следващите 12 месеца обаче песимизмът нараства, като мненията на населението и от градовете, и от селата се изместват към по-негативните очаквания.

През октомври по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял леко намалява в сравнение с три месеца по-рано. Негативна е и нагласата им по отношение на извършването на разходи за "покупка на кола", за "покупка или построяване на жилище (вила)" и за "подобрения в дома" през следващите дванадесет месеца.

Водещи

Най-четени