Провериха грамотността на шестокласниците 07.11 | 16:20
5820 ученици от 202 училища участваха във външното оценяване
Изследване на четивната грамотност на учениците от VI клас чрез външно оценяване бе проведено днес, 7 ноември 2018 година, от Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование. Изследването е заложено в плана за действие в изпълнение на Националната стратегия за насърчаване и повишаване на грамотността през периода 2017-2018 година.
За разлика от националните външни оценявания това не обхваща всички ученици в VI клас, а се осъществява чрез представителна извадка от около 5820 ученици от 202 училища, обучавани в 266 паралелки в рамките един учебен час. Основната цел е да се анализират уменията на учениците в VІ клас да работят с различни текстове. Резултатите от външното оценяване ще бъдат използвани както за диагностика на образователните потребности, така и за мониторинг на образователния процес за прилагане на политики и мерки, насочени към подобряване на качеството. В този смисъл резултатите няма да имат пряко отражение за отделния ученик и няма да влияят при оформяне на срочния му успех. Наред с това се апробират елементи от организацията за електронната обработка на бланките, които ще се използват при предстоящите национални външни оценявания в края на учебната 2018-2019 година.
Инструментариумът на изследването е разработен от Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование със съдействието на представители на академичната общност. Външното оценяване се проведе чрез когнитивен тест, включващ 21 задачи върху три различни по формат и по вид текстове. 15 от задачите са с избираем отговор, а 6 – с кратък свободен отговор. Максималният брой точки е 30, но на учениците няма да се поставят оценки. Тестовите задачи са разработени така, че да измерват постиженията на учениците на различните когнитивни равнища: намиране и извличане на информация, обобщаване и тълкуване и анализ и оценка.
Регионалните управления на образованието и училищата ще имат възможност да разработят конкретни регионални и училищни политики за преодоляване на съществуващите дефицити. Анализът ще очертае профила на постиженията на учениците по няколко критерия: демонстрираните когнитивни равнища, уменията за работа с различни по формат и по вид текстове; постиженията в работата върху различните видове задачи.
Водещи
-
АФП: Политическа криза може още да забави пълното присъединяване на България към Еврозоната
В неделя България и Румъния ще се присъединят частично към Шенген
28.03 | 20:00
-
Топ астролог: Краят на света няма да е тази пролет!
Най-вероятно в комбинация със затъмненията ще се отключи една глобална рецесия, прогнозира...
28.03 | 19:45
-
Приложение показва в коя аптека можем да намерим определено лекарство
Информацията се обработва от фармацевт и започва търсене на възможности за осигуряване на...
28.03 | 19:30
-
Томислав Дончев: Възможно е да разговаряме с ПП-ДБ отново след изборите
Подходът ще е много по-балансиран и партньорски, обясни зам.-председателят на ГЕРБ
28.03 | 19:10
Най-четени
-
Ваканционна вила на Карибите и... Какво взема Цеци Красимирова след развода с мултимилионера
Оказва се, че двамата не са подписвали предбрачно споразумение, което да защити несметното...
28.03 | 16:47
-
Радев ще връчи третия мандат за съставяне на правителство днес
ДПС, БСП и "Има такъв народ" бяха категорични, че биха върнали мандата, ако го получат....
28.03 | 08:13
-
ИТН получи и върна празна папката с мандата (ВИДЕО)
Това е най-правилното за България”, заяви Вълчев преди да върне обратно папката с мандата на...
28.03 | 11:15
-
Проф. Киров каза кой може да стане служебен премиер
Някои хора трябва да престанат да експериментират с Конституцията, защото се получават лоши...
28.03 | 13:00