89 млн. лв. ще струва ремонтът на проблемният участък на „Тракия“ 17.07 | 15:44

И Аврамова обеща дейностите по близо 40-километровата отсечка да започнат на 15 септември

От iNews.bg

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) има готовност да започне наложителният ремонт на един от най-компрометираните участъци на автомагистрала "Тракия", стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, предаде репортер на БГНЕС.

Става въпрос за 40-километровата отсечка на магистралата от Чирпан до Стара Загора, която от години е набраздена с вълни и пропадания по пътното платно и в двете посоки, а скоростта на движение е ограничена до 90 км/ч.

По време на днешното си участие в парламентарния контрол министър Аврамова увери, че наесен ремонтните дейности най-накрая ще започнат и дори ще бъдат разширени, като първоначално ще обхванат участък от 52 км, но само в платното в посока Бургас.

Стойността е предвидена около 89 млн. лева, като за пътната част ще бъдат около 70 млн. от тях. 15 млн. лева ще отидат за подмяна на мантинели, а други 4 млн. – за смяната на пътните знаци и полагане на хоризонтална маркировка.

"Дейностите ще стартират след 15 септември, за да не затрудним допълнително интензивния автомобилен поток през летния сезон", обясни ще министър Аврамова и увери, че за целта е предвидена специална организация на движението.

Депутатът от "Воля" Боряна Георгиева обаче никак не остана доволна от отговора на министъра.

"Вие ще свършите работата на половина с осъществяването на ремонтните дейности в посока Бургас. А в посока София? Не чух нищо. Остава си така", заяви тя от трибуната. "В България няма нито една магистрала, която да функционира като такава от единия до другия край", продължи с критиките тя. Георгиева дори посъветва регионалния министър да премине през участъка с личния си автомобил, за да може да "разбере тежкото и окаяно състояние" на пътната настилка, която създава и опасност за преминаващите от там.

От своя страна Аврамова отговори, че ремонтът има осигурено финансиране, но няма как да започне едновременно в двете посоки, защото трябва да бъде осигурена пропусквателната способност през този участък. 

Водещи