Димитър Илиев спечели рали Сърбия 26.06 | 19:15

Пилотът на Виваком Рали Тим триумфира за пети път в надпреварата

От Мариян Найденов

Пилотът на Виваком Рали Тим Димитър Илиев (Шкода Фабия S2000) записа срещу името си пета победа в рали Сърбия, печелейки днес най-голямото състезание на съседите. От петте първи места, Илиев печели три в партньорството на сегашния си навигатор Янаки Янакиев, припомня БТА.

Надпреварата бе втори кръг от първенството на България и трето състезание от Купата на ФИА за Източна Европа. След 15 специални етапа и 201.09 състезателни километра Митко Илиев спечели 12 специални етапа, по една победа записаха сърбина Лекич (Мицубиши Лансър Ево 9), Петър Гьошев (Престиж Рали Тим) и Крум Дончев (Глобул Рали Тим).

"Беше страхотно състезание", обяснява Митко Илиев. "Но днес сутринта почти се виждах отпаднал заради полицаи, които ме спряха и обясниха, че не може да се движа без километраж в колата. Казва: "Бързо возиш! Шлеп служба ще викам"! Добре, че беше Владан Петрович, който му обясни, че сме на състезание и така ме спаси. Иначе губех състезанието! Доволен съм, защото взех бонус точките и от втория ден на състезанието, това ми дава повече спокойствие за класирането до момента".

Истинската интрига обаче беше в битката за второто място, в което миналогодишните победители Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Пежо 207 S2000) успяха да се наложат над шампиона за 2010 г., изпреварвайки го на финала с 16.9 секунди.

Вчера вечерта, след края на първия ден във Валево Дончев водеше на Гьошев с 15 секунди. Това означава, че за днешните 6 скоростни отсечки пилотът на Престиж практически направи 31.9 секунди на своя съперник.

"Борих се с Митко, за да взема бонусите за първото място (7 т., бел. ред.), но той беше много бърз. Доволен съм, защото карането ми се подобри от вчера, сега бях и много по-уверен в себе си. Разбира се, имахме и нашите проблеми днес - по едно време в кабината се появи пушек, който ни пречеше на ездата. А и Митко Спасов, който бе опериран в понеделник от апендицит, се справи чудесно, независимо че със сигурност изпитваше болка, докато карахме".

За Крум Дончев денят се оказа много труден. За втори път в рамките на два дни той имаше проблем с датчика на налягането, което го прати на шесто място още в първото за деня изпитание. Оттам започна и дефицита на време за екипажа на Глобул Рали Тим. Неговото изоставане от старта бе повече от 22 секунди и независимо от спечеления Лескович, не успя да покрие загубеното на Кошутняк.

Останалите българи се класираха: Емил Денев/Богомил Ненов (Ви Джи Рали Тим, Рено Клио Спорт) - 9-ти в генералното класиране, Екатерина Стратиева/Еди Сивов (Напока Рали Тим, Ситроен С2 R2 Макс) - 12-та, Стоян Мечков/Димитър Трифонов (Скорпион, Ситроен Саксо) - 18-ти, Антон Титов/Венци Мирчев (Октан Рейсинг Тим, Ситроен Саксо) - 21-ви, Пламен Пантелеев/Васко Христов (Хоби кар, Фолксваген Поло S1600) - 23-ти, Марио Попов/Йордан Йорданов (Доктор спийд, Опел Корса) 24-ти и Николай Кортелов/Наско Цонев (Моторспорт, Опел Корса) - 25-ти.

Във временното генерално класиране на българското първенство (неофициално) начело са Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000) със 78 точки, следвани от Крум Дончев/Петър Гьошев (Глобул Рали Тим, Пежо 207 S2000) и Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Пежо 207 S2000) с по 49 точки и др.

Водещи

Най-четени