Димитър Илиев стана за седми път национален шампион 25.09 | 11:58

Отборът на Илиев спечели Рали Стари Столици, с което взе и шампионската купа

От Краси Киров

Димитър Илиев и Янаки Янакиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000) завършиха втори в последната скоростна отсечка на автомобилно рали Стари столици.

Те изостанаха от победителя в етапа Лозево 2 (6.80 км) Петър Гьошев/Димитър Спасов (Престиж Рали Тим, Пежо 207 S2000) само с 0.1 сек.

В крайното класиране на шестия кръг от шампионата обаче Илиев и Янакиев завършиха като победители в шуменското рали, което им донесе и седмата национална титла от 2000 г. насам.

С 25-те точки от Стари столици екипажът на Виваком Рали Тим събра 190 т. и практически е недостижим за Гьошев и Спасов, които след този кръг имат 152 т. До края на първенството остава само още една надпревара - в Твърдица (10/11 октомври).

Преди старта на вчерашната втора половина от състезанието Илиев категорично заяви, че ще кара на сигурно. Така поддържайки малка, но гарантираща победата преднина пред съперника си от Престиж Рали Тим, Димитър Илиев си гарантира предсрочно и първото място в шампионата.

Петър Гьошев и неговият навигатор пък спечелиха специалната купа на спонсора на състезанието Примекс, която се дава на екипажът, имащ най-много етапни победи. Гьошев спечели пет, а Илиев четири от деветте скоростни отсечки.

Преди две седмици в рали Сливен двамата си поделиха по 8 първи места, поставяйки своеобразен рекорд на пълната подялба в едно състезание. Трети в шуменският кръг са баща и син Попови - Ясен и Дилян (М-Тел Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), които завършиха на 34.8 сек след Илиев и Янакиев.

Това е третото състезание за двамата, след като за тях първенството започна крайно неуспешно заради пропуснати два поредни старта, информира БТА.

Шампионите за 2010 г. Крум Дончев/Петър Йорданов (Глобул Рали Тим, Пежо 207 S2000) официално сдадоха титлата, но възможностите им да я защитят приключиха далече по-рано от рали Стари столици.

Дончев и Йорданов завършиха четвърти, на 35.6 сек от първенеца. Както обаче се разбира от източници, близки до тима на Дончев, по-голямата част от техническите неблагополучия е резултат на грешно избраният в началото на сезона доставчик на резервните части. В Сливен автомобилът им получи повреда преди да е измината и една трета от състезателната дистанция.

Водещи