Потребителите на онлайн видео гледат по-малко телевизия 17.06 | 10:12

Американците прекарват средно 158 часа и 47 минути пред малкия екран

От Георги Георгиев

Американците, които гледат повече видео материали, са склонни да гледат по-малко телевизия, показва ново изследване на международната рейтингова агенция Nielsen, публикувано на сайта на компанията.

Откритието преобръща дългогодишните възгледи на специалистите, че хората гледат повече видео материали през всички устройства, включително и през интернет.

Изследването стартирало през миналата есен и засегнало групата на потребители на възраст между 18-34 години, които започнали да се прехвърлят от обикновената телевизия към итернет стрийминга.

Общо 2600-те участници били разделени в пет групи в зависимост от това колко минути видеоматериали по интернет гледали на ден. Оказало се, че тази една пета, която гледа най-много онлайн съдържание – 19 минути дневно, прекарвала средно 32 минути пред телевизора. Тези, които пък стояли пред компютърния екран най-малко време - средно само по няколко секунди - гледали средно по 4 часа и 10 минути телевизия на ден.

От Nielsen обаче казват, че проучването им не отчита тенденции, че хората са готови да се откажат от кабелната телевизия и да се прехвърлят изцяло към интернет стрийминга – поведение, известно като "срязване на кабела" (cord cutting). Около 91% от американските домакинствата с телевизор продължавали редовно да плащат абонамента си на кабелните канали през първата четвърт на годината.

Като цяло общият престой на американците пред телевизора за този период се е покачил с 0,2 процента до 158 часа и 47 минути на месец, докато гледането на видео в интернет е скочило с 35% до 4 часа и 33 минути месечно. Гледането върху смартфони и таблети пък е достигнало 4 часа и 20 минути на месец, което е ръст от 20%, отбелязват анализаторите.

Водещи

Най-четени