Google ъпгрейдва търсачката си 17.05 | 10:29

Целта е да се подобри точността на резултатите при търсене и така да се отговори на засилващия се натиск от страна на Bing

От Георги Георгиев

Google ъпгрейдва енджина на търсачката си с нова база данни, като целта е на потребителите да бъдат предоставяни по-точни и изчерпателни резултати. Подобрението идва отговор на засилващата се конкуренция от страна на останалите играчи, предлагащи търсене в мрежата, информира Bloomberg.

Новата услуга е базирана на Knowledge Graph – двугодишен проект на Google, чиято цел е създаване на мащабна база данни от 500 милиона души, места и обекти в интернет и откриване на различни взаимовръзки между тях, обяснява от Бен Гомес, партньор на Google. Благодарение на новите подобрения потребителите ще имат възможността да филтрират резултатите и да виждат резюме на адекватното съдържание в дясната страна на страницата.

"Това ще бъде различен начин на възприемане на търсенето", коментира Гомес, който работи към изследователски проекти на Google. "Новата функционалност може да ви отведе от настоящото ви търсене към изцяло нови места за изследване".

Целта на Google е с новите опции към услугите си да запази потребителите си и да тушира засилващата се конкуренция от страна на Bing на Microsoft. По-рано този месец Microsoft представи нов дизайн на търсачката си, който добавя социален елемент при търсенето. При него при търсене се добавя съдържание от онлайн приятелите на потребителя.

През април 67% от интернето потребителите в САЩ са ползвали Google, докато пазарният дял на втората по популярност Bing е възлизал на далеч по-скромните 15%, сочат данните на ComScore. Веднага след Bing се нарежда търсачката на Yahoo! с 14%.

Новата услуга на Google ще позволи на потребителите да прецизират резултатите при търсене на понятие, с което са наименувани различни обектни. Тя ще им помогне да открият допълнителни факти по интересуващата ги тема благодарение на информацията, извлечена от Knowledge Graph.

Водещи

Най-четени