Samsung решава какво да прави с LCD-екраните си 14.02 | 15:32

Ръководството на компания обсъжда възможности за преструктуриране на губещия бизнес с течнокристални дисплеи

От Георги Георгиев

Ръководството на Samsung обсъжда различни възможности да подобри конкурентоспособността на носещия загуби бизнес с плоските течнокристални дисплеи (LCD), съобщава Reuters. Представителите на корейската компания обаче отказаха да коментират циркулиращата в медиите информация, че Samsung ще отдели това производство в нова компания.

Потенциалното преструктуриране на LCD-производството бе поставено на масата, след като Samsung приключи партньорството си със Sony в тази сфера, а търсенето на плоски LCD-екрани намаля драстично вследствие на силната конкуренция от китайски производители и намалените продажби в световен мащаб.

Днес множество производители на екрани преориентират производството си към новия тип плоски екрани, работещи с органични светодиоди (OLED). Те вече се използват масово в смартфоните от висок клас.

По-рано този месец Samsung съобщи, че може да поеме изцяло контрола върху своята дъщерна компания Samsung Mobile Display, която произвежда дисплеи по OLED-технологията.

Част от анализаторите смятат, че корейският концерн може да слее по-доходния си OLED-бизнес с LCD-производството си и да пренасочи част от губещите производствени мощности.

"Обсъждаме различни възможности, но нищо все още не е решено", каза говорителят на Samung Джеймс Чунг.

За 2011 г. бизнесът с LCD-екрани е донесъл на Samsung оперативни загуби на стойност 891 млн. долара.

Водещи

Най-четени