КЗП: Жалбите от туристи не са много, но винаги са сериозни 15.07 | 17:35
Авиокомпаниите трябва да плащат обезщетения дори и при осигуряване на алтернативен полет
В сферата на туризма всяко нарушение и всеки проблем, който отделният човек може да изпита, е достатъчно сериозен, за да му бъде обърнато специално внимание. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в предаването "Седмицата” на Кирил Вълчев по "Дарик” радио по повод констатацията на водещия, че оплакванията в този сектор представляват 5% от общия брой постъпващи в институцията жалби и сигнали от граждани.
"Когато Вашата почивка бъде провалена заради недобросъвестното поведение на туроператор, макар това нарушение да се е срещало само в няколко процента от общия брой случаи, които са постъпили при нас, е нещо много сериозно. За отделния човек това са сто процента. Ето защо ние, без някога да сме подценявали този сектор, сега още по-внимателно сме се фокусирали върху контрола на качеството на предоставяния туристически продукт и извършваме масови проверки във всички обекти по Черноморието”, коментира Маргаритов.
Председателят на КЗП настоя, че на всеки проблем трябва да се реагира и един такъв би могъл да бъде дублирането на резервации. "Единични са сигналите в приемните на Комисията за подобни случаи в България и обикновено със съгласието на потребителите те се настаняват в друго място от същия вид и категория. При запазване на хотели в чужбина обаче е проблем, когато туроператорите ангажират потребители, те си плащат, а след това се оказва, че туроператорът не е превел сумата за резервацията. Тогава потребителят е поставен в неблагоприятно положение, защото обикновено в последния момент му се съобщава, че няма да може да пътува, тъй като хотелът е зает и няма резервация. А понякога се влиза в доста дълъг спор по отношение връщането на парите. Това е една от нашите функции – да съдействаме за разрешаването на подобни спорове”, обясни той.
При пътуване със самолет пък и отказан достъп на борда, извън уреденото в съответния регламент, авиопревозвачът може да предложи под формата на добра практика да Ви компенсира финансово, ако се съгласите да останете за следващия полет за същата дестинация, даде друг пример Маргаритов.
Водещи
-
За кои шофьори винетките стават безплатни?
Измененията в Закона за пътищата бяха внесени от Костадин Костадинов („Възраждане“) и група...
24.04 | 20:45
-
Радев: Напълно подкрепям Главчев в избора му на министри, отговорността е негова
Той поздрави народните представители за увеличението на заплатите на военнослужещите
24.04 | 20:31
-
Гръмотевични бури и жълт код за четвъртък, от уикенда времето се обръща
През почивните дни ще бъде предимно слънчево, вероятността за валежи намалява, температурите...
24.04 | 20:15
-
Протест на БОЕЦ пред МВР
Искат оствката на министърр Калин Стоянов заради случая с журналиста Димитър Стоянов
24.04 | 20:00
Най-четени
-
Мангъров: Недостатък на ваксината против коклюш е причина за бума на заболяването у нас сега
"До втория си месец децата трябва да си стоят вкъщи и ако могат, да се отложат погачи, питки,...
24.04 | 10:59
-
Борисов: Не може да има сглобка с хора, които не си дават реална представа за това, което са сътворили
"Отново сглобка – много зависи кой как ще се представи, кой от тях има интегритет, за да...
24.04 | 11:15
-
Днес ще бъде предимно слънчево
Максималните температури ще бъдат между 19° и 24°, в София – около 20°.
24.04 | 08:15
-
Остър спор в кулоарите на парламента между бившите партньори в управлението
ПП-ДБ и ГЕРБ с взаимни обвинения за забавянето на законопроектите, свързани с второто плащане...
24.04 | 12:45