Надяваме се на половин милион британски туристи до 2020 г. 27.02 | 16:18

България е на четвърто място като предлагана дестинация на британските граждани като достъпни цени и качество на услугите

От Ивелина Георгиева

Под надслов "Bulgaria – Magic lives here” Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) приключи успешно кампанията за популяризирането на България като туристическа дестинация пред Великобритания.

325 телевизионни излъчвания, 239 билборда за период от 112 дни, 36 рекламни публикации в пресата, 40 млн. импресии онлайн, 140 журналисти, влюбени в България и 6 млн. британски телевизионни зрители, изживяли магията на България. 

Това са фактите на финала на кампанията за популяризиране на страната ни като туристическа дестинация пред Великобритания. Кампанията на МИЕТ обхвана периода септември 2011- март 2012 година.

С реализирането на проекта министерството очаква ръст на посещаемостта на бритнаски туристи у нас, така че те да достигнат 500 хил. до края на 2020 година.

Кампанията е насочена към Великобритания, защото това е втория по значение пазар в света, заяви заместник министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. По думите му отзивите след кампанията са изключително положителни, а изследване на "Травъл барометър" показва, че между 40 изследвани държави България е на четвърто място като предлагана на британските граждани дестинация на достъпни цени и качествени услуги.

През 2011 година британските туристи, посетили страната ни, са почти 285 хил. като 49% от тях се записват по интернет, а 41% - чрез туроператорски агенции.  Основните им предпочитания са към 4 или 5-звездни хотели. Търсят се търсят основно летните почивки и зимните ски ваканции, посочи Иво Маринов.

Фокусът на кампанията е насочен към представянето на България като целогодишна туристическа дестинация. Във видео филма, който е част от рекламата е представен зимния и летния туризъм, но място намират още и балнео и спа туризмът, културния и винения туризъм.

Бюджетът на кампанията възлиза на 1,96 млн. лева като финансирането е по ОП "Регионално развитие". Това е първа кампания за страната ни на пазара във Великобритания и се очаква тя да бъде повторена през септември 2012 г.

Относно руските туристи от МИЕТ очакват между 15-20% ръст. Седем нови визови центъра ще бъдат открити през тази година в различни градове в Русия, посочи Иво Маринов. Той добави, че такива центрове ще бъдат отворени още в Турция и страните от Персийския залив.

Водещи

Най-четени