Наплив от румънски туристи ще има по нашето море за Великден 14.03 | 09:57

Над 80% от резервациите за Великден са на румънски туристи, останалите гости са българи

От iNews.bg

Хотелиерите край Варна очакват румънски туристи за Великден. Гостите ще отседнат във висококатегорийни места за настаняване, които разполагат и със спа центрове. Освен на румънци, местните хотели разчитат и на гости от България, а пред БНТ Кирил Пантелеев каза, че в хотелът на който е мениджър, е почти запълнен за трите празнични. 

Над 80% от резервациите за Великден са на румънски туристи, останалите гости са българи.

Според представители на туристическия бранш, цените за петзвезден хотел за три нощувки от 14 до 17 април, с включен олинклузив, анимация и тържествени вечери за празника, могат да достигнат и 700 лева.

Държат се на търсене и предлагане. След като има кой да плаща тези цени, естествено, че те са валидни. Аз се учудвам, че спорим. Не можем да ги натискаме цените. Когато търсенето се оттегли, тогава и цените ще паднат", казва проф. Стоян Маринов от Варненската туристическа камара.

По думите му съседните ни държави са изключително голяма конкуренция за бизнеса.

Директорът на Института за оценки и анализи в туризма проф. Румен Драганов пък каза в "Денят започва" по националната телевизия, че около 320 000 българи ще пътуват за Великден, от които 60 000 ще са в чужбина.

"Около 20 хиляди ще са в Турция, около 15 000 – в Гърция. В югоизточната ни съседка пазаруването е много интензивно. Одрин си е Одрин. В същото време хората в Гърция имат втори дом, купиха си имоти там. Много тържествено е посрещането в църквата "Свети Димитър" в Солун", добави той. 

"Великденските празници в православните страни са изключително тържествени. На Запад е доста скучно. Ако отидете във Виена почти няма нищо. Ние затова очакваме 70 000 чужденци", обясни експертът. 

"Хотелиерите са свалили цените до минимум, защото имаме жестока конкурентна борба. С Гърция и Турция се борим за всеки един турист. Затова цените отговарят точно на търсенето и предлагането. Така че на хотелиерите и на ресторантьорите хич не им е леко, тъй като те през последните три години трябваше да работят на минимум, а в същото време трябваше да увеличат заплатите на персонала", коментира той. 

"Подложени са голям институционален натиск, тъй като текат непрекъснати проверки по 12 различни специалности – като започнем от храните, ДАНС и различни проверяващи. Това е голям бич за хотелиерите", изтъкна професорът. 

"В курорта "Св. Константин и Елена" ще бъде открит туристическия сезон на 21 май. Имаме много добри хотели и в Поморие. Навсякъде, където има балнео спа и уелнес хотел в края на седмицата е трудно да се намерят места", добави той.

"Имаме сбъркана дефиниция за турист. Министерството брои само тези, които са на хотел, а в света се смята за турист всеки, който печели парите си на едно място, а ги пръска на друго, подобрявайки местната икономика, като ги харчи в България. Аз като отида в къщата на жена ми във Варна, спрямо морския град съм турист, но никой не ме брои. Съпругата ми ме пита колко са туристите, а аз й казвам "аз и ти, а другите статистиката не ги лови", споделя Драганов. 

"Прилагателните, които се слагат пред думата турист, са единствено и само за целите на статистиката на преподаването, защото като дойде човекът и влезе в храма, може да се говори за поклонничестки туризъм, а ако слуша хора "Йоан Кукузел" е културен. Ако пие една чаша вино, става винен туризъм. Ако яде в ресторанта, е кулинарен", обясни той.

"Номер едно в света е устната реклама. 38% от тези, които идват, след като са питали свои приятели къде са бил и ако им кажат, че са изпуснали много, като не са ходили в София, са мотивирани да дойдат в България. Те са приятно изненадани, защото столицата ни е спокоен град. Хората ходят на работа и се прибират да спят", заяви проф. Драганов. 

Той прогнозира, че летния сезон ще е много успешен. 

"Пандемията направи така, че две години предварително да излизат цените и да имаме записвания. Затова и ранните записвания гарантират ниска цена", каза още шефът на Института за оценки и анализи в туризма.

Водещи

Най-четени