След краха на Томас Кук: Българският туроператор „Астрал Холидейз“ фалира 07.10 | 15:15

От днес дружеството прекратява дейността си и започва процедура по несъстоятелност

От iNews.bg

Един от най-големите туроператори в България – "Астрал Холидейз" фалира.  От днес дружеството прекратява дейността си и започва процедура по несъстоятелност.

Случващото се идва след фалита на британския туроператор Томас Кук, чийто официален представител в България е "Астрал Холидейз".


"С огромно съжаление и разочарование, искаме да Ви съобщим, че се налага да прекратим дейността и да започнем процедура по обявяване в несъстоятелност на "АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл" АД от 07.10.2019 г. след почти 24 години присъствие на туристическия пазар и въпреки неимоверните усилия на ръководството и служителите",  пише в съобщение на официалния сайт на туроператора .

Пътуванията на всички клиенти, закупили почивки от "АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл" АД , които в момента се намират зад границата са изцяло платени , поради което не съществува опасност от проблеми с полети или отказ за настаняване в хотели или други туристически услуги.

Компанията обаче няма да има възможност да осъществи бъдещи планирани пътувания на част от своите клиенти след 07.10.2019г.   "Клиенти с бъдещи пътувания,  които са заплатени на 100% от АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл  към партньори, ще бъдат лично уведомени от служители на "АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл" АД", се казва още в съобщението.

Клиенти,  закупили само услугата самолетен билет с редовни или нискотарифни авиолинии, също ще осъществят своите пътувания , тъй като всички билети са вече закупени и платени от "Астрал Холидейз Интернешънъл" АД. "За проверка на разписанието и часовете на полетите, препоръчваме к лиентите да направят справка със съответната авиокомпания , когато наближи датата на пътуване по издадените вече самолетни билети", съветват от туроператора.

От компанията уверяват още, че  са предприети всички необходими мерки и са изпълнени всички задължения по Закон за туризма, така че да се защитят клиентите . Клиентите, които са внесли депозити или са платили изцяло сумите по своите бъдещи организирани пътувания, но АСТРАЛ Холидейз не е заплатил към партньор или доставчик,  ще бъдат обезщетени както следва по закон.  Те са гарантирани със застраховка "Отговорност на туроператора", сключена между "Астрал Холидейз Интернешънъл" АД и ЗК "Уника", с покритие - 700 000 лв. 

Водещи

Най-четени