Facebook пуска програма за изгодни сделки 26.04 | 12:26

С него социалната мрежа се стреми да конкурира Groupon

От Георги Георгиев

Facebook пуска пробно програма за изгодни сделки в пет американски града. Така от вторник (26 април) най-популярната социална мрежа започва да конкурира лидера в бранша Groupon, информира АП.

В последно време груповото купуване на купони с отстъпка в интернет се превръща в един от най-проспериращите бизнеси в света. Това стана благодарение на възможностите, които този тип услуги дават на малкия и среден бизнес за увеличаване на продажбите от една страна и на потребителите за сключването на изгодни сделки, от друга.

Facebook ще се включат в тази услуга, като на първо време възможностите ѝ ще бъдат изпробвани върху съществуващите мрежи от приятели в Сан Диего, Сан Франциско, Атланда, Далас и Остин, Тексас.

Днес много от сайтовете за изгодни сделки имат и социален компонент. Например ако намерите трима приятели, които да закупят ваучер от LivingSocial, вашият ще бъде безплатен. Офертите на Groupon пък стават валидни след като определен брой хора направят поръчки.

Тези сделки обаче циркулират през имейла и общностният аспект е вторичен. От Facebook се надяват да променят точно този елемент от интернет пазаруването.

В профилите на потребителите от петте американски града, бутоните, водещи към изгодните предложения, ще бъдат разположени в основата на страницата. Потребителят ще може да купи дадената стока/услуга и да я "хареса", препоръчвайки я на приятелите си, или направо да я сподели през личната система за съобщения на Facebook. Когато той "хареса" даден продукт, той автоматично ще се появи на стената на неговите приятели.

Към момента 11 компании предлагат сделки, като не всички предложения са намалени. При някои от тях потребителят получава бонус, ако поне един негов приятел сключи сделка.

Това не е първият път в който социална мрежа опитва да пробие на пазара на изгодни сделки. Миналата година Twitter стартира своя програма за сделки, наречена Earlybird Offers, която бе прекратена след едва два месеца работа. Миналия ноември Facebook стартира услугата Check-in Deals, която позволяваше на потребителите да се записват за дадена сделка посредством мобилните си телефони, когато посетят определени бизнеси и в замяна на това да получат отстъпки други специални предложения.

Водещи

Най-четени