Фейсбук с радикална промяна, за да отговори на ТикТок 16.06 | 14:15

Марк Зукърбърг и ръководството на Meta, майчината компания на Facebook, са поставили смяната на дизайна като топ приоритет, съобщи Engadget на базата на вътрешна комуникация на компанията

От iNews.bg

Социалната мрежа Facebook скоро ще пусне пореден нов дизайн на приложението си, за да се конкурира с новия гигант на пазара - TikTok.

Марк Зукърбърг и ръководството на Meta, майчината компания на Facebook, са поставили това като топ приоритет, съобщи Engadget на базата на вътрешна комуникация на компанията. 

Основната промяна ще е в основния фийд (поток) от публикации - там ще виждаме повече препоръчано съдържание от страници, създатели и хора, които не следваме.

Целта е приложението да се превърне в "двигател за откриване" на съдържание ("Discovery Engine"), подобно на потока на TikTok, кръстен "For You" ("за теб"). Разбира се, това ще включва сериозна реклама и облъчване на потребителите с Reels, кратките видеа на Facebook и техният отговор на целия модел на TikTok.

Това ще е сериозна промяна на приложението - последната от преди няколко години целеше тъкмо обратното, хората да виждат повече постове от близки и приятели. Компанията видно търси начин да монетизира по-ефективно трафика си, след като натискът от регулаторите през последните години ограничи сериозно типа и количеството данни на потребители, които могат да продават.

По всяка вероятност това означава, че от потребителска гледна точка приложението на Facebook и сайтът facebook.com ще се превърнат в две доста различни услуги - което се вписва и в целевата демографска група. Очакванията са по-възрастните потребители да предпочитат сайта, който няма да търпи толкова сериозни проблеми, а по-младите - апликацията за смартфон и таблет. Истината е обаче, че най-младите потребители все повече въобще не си правят профили във Facebook.

Водещи

Най-четени