АПИ: Здрави пътища не ремонтираме 22.08 | 10:19
В социалните мрежи се появиха такива манипулации и внушения, които не са верни, казват от Пътната агенция
Започнатите през седмицата ремонти на 7,6 км от Подбалканския път I-6 между Карлово и с. Васил Левски и на 31 км от третокласния път III-861 Югово - Лъки - отсечката за Кръстова гора, са необходими за безопасността на пътуващите. Агенция "Пътна инфраструктура" прави това уточнение по повод манипулации и внушения в социалните мрежи, че се ремонтират здрави пътища.
Определените като "здрави" пътища са с амортизирана настилка, слаба носимоспособност, множество пукнатини, деформации, нарушено отводняване, стари мантинели и това е видно от снимките, които прилагаме.
Именно поради това проектът за ремонт на трасето от Подбалканския път предвижда полагане на геомрежа за усилване на пътната конструкция, цялостна подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Трасето ще е с нови бетонови бордюри, облицовани окопи, мантинели, знаци и маркировка.
Подбалканският път е алтернативно трасе на автомагистрала "Тракия". По него ежедневно преминават над 10 000 превозни средства. Преди 17 г. е обновен горният асфалтов пласт, но с това не се подобрява носимоспособността му - важен елемент за безопасната експлоатация на трасето. Със завършването на строителните работи до края на септември шофьорите, които пътуват по направлението София - Бургас ще могат да използват първокласния път като алтернативен маршрут при предстоящия ремонт на АМ "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора.
Ремонтът на 31 км от път III-861 Югово - Лъки, по който се пътува до едно от най-светите за християните места в Родопите - Кръстова гора също е наложителен и необходим. Третокласният път е единствена пътна връзка на Община Лъки с областния център Пловдив и е най-пряка връзка на областта с община Баните в Смолянска област. Пътят, построен през 50-те години на миналия век, ежедневно се ползва от тежкотоварни камиони, превозващи суровина от предприятията за добив и преработка на оловно-цинкова руда в района. Трасето преминава през тежък планински терен, с голям надлъжен наклон и в по-голямата си част е без необходимия габарит.
Проектът включва ремонт и усилване на съществуващата асфалтобетонова настилка, както и на съоръженията по трасето, укрепване и обезопасяване на скатовете, осигуряване на отводняване, обновяване на всички пътни принадлежности - ограничителни системи, знаци и хоризонтална маркировка.
От всичко посочено е видно,че това не са "здрави" пътища и ремонтът им сега е повече от необходим за безопасността на всички пътуващи.
Водещи
-
Далеч преди старта на предизборната кампания, тонът между партиите рязко се изостри
В кулоарите на Народното събрание, депутатите размениха реплики за конституционната...
29.03 | 13:15
-
Днес България отбелязва 20 години от влизането на страната ни в НАТО
Участниците във форума определиха като основна заплаха пред НАТО руската агресия в Украйна
29.03 | 12:59
-
Денков: Дневният ред на обществото в момента зависи от действията на президента Румен Радев
Това заяви пред журналисти премиерът в оставка Николай Денков и добави: "Днес ще говоря само...
29.03 | 12:45
-
78-годишен мъж отправи закана за убийство към лекар в шуменската болница
На 28 март той е потърсил помощ в лечебното заведение.
29.03 | 12:30
Най-четени
-
Земетресение е регистрирано в Родопите
Епицентърът на труса е бил до девинското село Грохотно, което е на 95 км от Пловдив.
29.03 | 09:29
-
Борисов: Мераклии винаги ще се намерят. Аз мисля, че президентът е отговорен човек
"Когато аз казах да не се дават милиони за машини и милиарди за избори, тогава ми се...
29.03 | 09:45
-
Ивайло Мирчев за Турски поток: Ние имахме тръба, която идваше от Русия към България
По думите му отговорът на енергийното министерство е, че самото ведомство не е убедено каква е...
29.03 | 10:15