АПИ: На финала е строежът на виадукта за София при тунел „Железница“ на АМ „Струма“ 14.10 | 10:04
Съоръжението се строи по технология, прилагана за първи път в България
Успешно приключи избутването на предпоследния 20-ти сегмент от платното за София на виадукта, който се изгражда преди тунел "Железница" на автомагистрала "Струма", пътувайки от столицата към Кулата. С това на практика се осъществява премостването между двата устоя на съоръжението.
Виадуктът се строи по иновативна за България технология – потактово избутване на горното строене с хидравлични крикове. Характерното при нея е, че се използва работна площадка за изработване на отделните елементи, които с хидравлична система се повдигат и избутват напред, като всеки един елемент се монтира пред готовия. Предстои последният 21-ви сегмент от платното за столицата да бъде избутан към края на октомври. След това строителите ще започнат изграждането на платното за Кулата, като целта е мостовото съоръжение да бъде завършено до февруари 2021 г. Всички строителни работи се извършват без спиране на трафика по Е-79.
Мостът преминава над 6 препятствия – р. Струма, път Е79, съществуващата и бъдещата жп линия, общинския път и над обслужващия път на тунела. Платното за София е с дължина 560 м, а платното за Кулата - 510 м. Височината на съоръжението в различните части е между 10 м и 18 м, а разстоянието между колоните е в порядъка от 45 до 60 м.
Напредва работата и по прокопаването на тунел "Железница" – най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България, с дължина около 2 км. Вече са достигнати първите 650 м и в двете тръби от северната страна на съоръжението. От южната страна в тръбата за София са прокопани 765 м, а в тръбата за Кулата – 680 м.
Тунелът се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около метър и половина - два във всяка тръба и посока на денонощие, а веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери. Строителните дейности започнаха през октомври миналата година и на обекта се работи денонощно, без почивен ден, като целта е той да завърши през март 2022 г. Тунелът ще бъде със системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н. В подучастъка се изграждат площадка за хеликоптери, два моста над Суха река, които са съответно 108 м и 18 м, подпорна стена и др.
Проектът за строителството на тунел "Железница" на АМ "Струма" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението. Отсечката преди тунела, пътувайки от София към Кулата, в която е и виадуктът е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км. В тази отсечка се изгражда аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79.
Водещи
-
Д-р Дечев: Държавата не може да издържи без частните болници
Тенденциите са за съсипване на държавните здравни заведения, сподели бившият шеф на НЗОК
14.05 | 21:00
-
Вълна от африкански прах ще премине през Гърция
Очака се да връхлетистраната в сряда и д продължи седмица
14.05 | 20:45
-
Терзиев: Протестите на таксиметрови шофьори са неоснователни
Ще спазим ангажимента си София да бъде град за хората и град на възможности, заяви кметът на...
14.05 | 20:30
-
Хампарцумян: Никой не влиза в еврозоната в средата на годината
Ще влезем в началото на 2026 г., прогнозирла финансистът
14.05 | 20:15
Най-четени
-
Божанков: Малкият дявол. Всеки на наше място би мисли така
Раненото дете е сестра на моята съпруга. Рожденият ден е на майката на друго дете. Нашите деца...
14.05 | 09:30
-
Луната е в знак Лъв
Бъдете внимателни към промените и готови бързо да се адаптирате към новите обстоятелства
14.05 | 09:59
-
България няма да успее да изпълни всички критерии за влизане в еврозоната до юни
Политическата криза е основна причина за забавянето на страната ни, посочи Радев.
14.05 | 12:30
-
ПП-ДБ внесоха искане за свикване на извънредно заседание на Народното събрание
Вносители на искането за извънредно заседание на парламента са съпредседателят на ПП-ДБ Кирил...
14.05 | 11:16