В края на годината започва строежът на третия лъч на метрото 24.09 | 15:30

Столичани ще могат да пътуват от бул. „Владимир Вазов“ до „Овча купел“

От iNews.bg

Първата копка на третия лъч на метрото ще бъде в края на тази или в началото на 2016 г. Това съобщи днес пред журналисти изпълнителният директор на "Метрополитен " Стоян Братоев при проверка на разширението на метрото при бул. "Черни връх".

Третият метродиаметър е с обща дължина 16 км с 18 метростанции. Трасето преминава през бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - центъра на града /Орлов мост, НДК, бул. "България") - кв."Красно село" - ж.к. "Овча купел" с последна метростанция до Околовръстното шосе и ж.п. линията София-Перник.

Братоев посочи, че през пролетта на 2016 г. трябва да започне изграждането на първия етап от проекта, участък от 7,8 км и 8 метростанции, в който се включват станциите на Орлов мост, площад "Св. Патриарх Евтимий", НДК, "Красно село". Отсечката е включена в ОП "Транспорт" /2014-2020/ и е с прогнозна цена от 440 млн. Апликационната форма за кандидатстване за финансиране на централния участък е изготвена, каза Братоев. Той посочи, че на среща в Министерския съвет в края на миналия месец е решено паралелно с първия етап да започне и строителството на участъка от "Красно село" през "Овча купел" до ж.п. линията, каза Братоев.

По думите му тръжните процедури за избор на изпълнители са минали. В момента работи комисията за избор на доставчик на подвижния състав. Предстоят технически подготвителни работи, тръжни процедури, подписване на договори за централния участък, което ще се случи през първата половина на септември, уточни директорът на "Метрополитен", цитиран от БТА.

При отчета на ОП "Транспорт" той каза че за 5 години по ОП "Транспорт" са били построени 21 км метро с 20 метростанции.

"С изградените 21 км от 145 000 пътници, вече средно возим около 330 000 дневно. Екологичните ползи са, че по трасето на метрото имаме около 20-25% редукция на трафика. Този брой пътници водят до 40-45 000 автомобила в София по-малко", допълни инж. Братоев. Той уточни, че това средно годишно прави над 79 000 тона по-малко вредни вещества. "Средната скорост на метрото е около 38 км/ч., с наземен транспорт е 14 км/ч., с автомобил в работно време е около 22-24 км/ч.", добави Братоев.

Водещи

Най-четени