Чуждестранните туристи не знаят много за България 05.11 | 15:23

Страната ни остава евтина морска дестинация

От Ралица Стоянова

България не е много ясно разпознаваема като туристическа дестинация сред чужденците. Страната ни основно се свързва с добри възможности за морски туризъм и достъпни цени. Това показват актуални проучвания у нас и в още 10 чуждестранни пазари сред туристи и туроператори. Резултатите бяха съобщени днес в Плевен пред представители на местните власти и туристическия бизнес, съобщава БТА.

На този етап страната ни има доста еднопластов имидж в съзнанието на чуждестранните туристи - много по-позитивен е сред тези, които вече са били на почивка у нас през последните две години, сочат данните. Това говори за висока удовлетвореност от тяхна страна като туристи и е предпоставка за повторни посещения, коментираха експерти.

Значително по-нисък е процентът на познаваемост сред чуждестранните туристи на възможностите за планински туризъм, ски-, балнео-, СПА- и културен туризъм, показват изследванията. Възможностите за разглеждане на културно-исторически забележителности, каквито предлагат Плевен и Плевенският край, са слабо познати, според анкетираните чужденци.

В съзнанието на българския турист страната ни има доста по-ярко и отличаващо се присъствие. За разлика от чужденците, българите категорично свързват родината си с богато историческо наследство, което трябва да се види като туристически дестинации, посочиха на форума.

Програмата за разработване на стратегия за бранда "България" е финансирана по ОП "Регионално развитие" с 2,8 милиона лева и трябва да бъде завършена през февруари 2013 година, посочи Александра Ланг - експерт от министерството. Нужно е да си поставим ясна цел, за да намерим "нещото", което да ни отличи от другите туристически дестинации, добави тя.

Според нея брандът "България" е изключително нужен за развитието на 264 български общини, 22 000 хотелиери и ресторантьори и 2000 туроператори.

Информационната среща беше организирана по инициатива на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

Водещи

Най-четени