Туристическото ни лого - нищо общо с българските символи 15.02 | 12:48

Новото ни лого предизвика редица спорове напоследък. Оказа се, че то е почти идентично с логото на Киргизстан

От Елена Кирилова

Следващата седмица ще има среща между изпълнителите на проекта бранд "България" и всички, които имат претенция относно естетическата стойност на новото туристическо лого.

Това каза зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Ива Маринов, в рамките на пресконференция за туристическото ни лого на юбилейното 30-то издание на международната туристическа борса "Ваканция и СПА" в "Интер Експо център - София".

Новото ни лого, чиято цел е да покаже, че страната ни може да посрещне любителите на различни видове туризъм, предизвика редица спорове напоследък. Оказа се, че то е почти идентично с логото на Киргизстан.

След което министър Делян Добрев обяви, че логото ще бъде преработено, докато се хареса на всички.

Смяната на досегашното туристическо лого се наложи, тъй като то не отговаря на създадената стратегия и не изобразява елементите, които отличават страната ни. Предишното логото с розата е създаденото като отделен продукт, но към него не е била прикрепена цялостна стратегия, каза Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в МИЕТ.

По думите на зам.-министър Иво Маринов пък през последните дни логото е натоварено предимно с негативни мнения, но трябва да се обърне внимание, че бранд стратегията има както естетически страни, така и маркетингови.

На срещата другата седмица ще присъстват както маркетингови специалисти и представители на МИЕТ, така и представители на Съюза на българските художници, и на Съюза на графичните дизайнери. Всички те ще търсят начин да доработят туристическото лого, встъпвайки върху вече направените проучвания по темата.

Според Маринов визуалната концепцията не е толкова важна, защото може да се промени - по-важно в случая е самата стратегия. "Далеч съм от мисълта, че каквато и да е промяна да се направи, ще се хареса на целокупния български народ", смята зам.-министърът.

Маринов подчерта, че също не харесва част от елементите в новото лого, но проблемът на България се крие в това, че има много неща, които да покаже на туристите, а изобразяването им в един знак е изключително трудно.

От своя страна Анелия Генова увери туроператорите, че ще могат да използват новото лого, както и подлогата в брошурите, които раздават на туристите.

Ще бъде създаден онлайн бранд наръчник, който ще може да се ползва свободно от всички представители на бранша. Той ще бъде качен на уебсайт, като ще се изисква единствено регистрация и няма да се заплаща допълнително за ползването на логата.

По думите на Генова идеята е всички да бъдат посланици на марката и всички усилия да се обединят към представянето на дестинация България.

Водещи

Най-четени