Добър туристически сезон се очаквал през зимата 03.10 | 20:43

Отчитаме ръст на руски туристи спрямо миналата година

От Ивелина Георгиева

Очаква се добър зимен туристически сезон у нас. Това заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на международен форум за туризъм в град Пловдив.

Страната ни отчита значителен ръст от руски туристи спрямо септември миналата година и нещата вървят много добре на руския пазар, отчете Иво Маринов, цитиран от агенция "Фокус". По думите му е имало спад с 1% на руски туристи в курортите в Турция.

След приключване на туристическото изложение в Лондон в началото на ноември ще станат ясни и очакваните нагласи за английския пазар.

Отлив на туристи от българското Черноморие през тази година не е имало, заради офертите от Гърция и Турция, дори има увеличение на туристическия поток от Украйна, Русия, Беларус, Молдова.

Веднага след атентата в Бургас е имало спад на израелски туристи, но това е разбираемо, коментира Маринов.

Туристическият поток от Израел е бил възстановен веднага след разменените визити на министрите от двете страни и проведената рекламна кампания в четирите големи израелски всекидневника от страна на България.

Маринов подчерта, че в момента вървят записвания на израелски туристи за зимните курорти, като цифрите били по-добри от миналата година.

На международния туристически форум в Пловдив, който ще продължи до 5 октомври, присъстват туристически компании от Великобритания, Виетнам, Израел, Румъния, Германия, Австрия, Гърция, Сърбия и България.

На този форум за първи път се срещат туроператори не само от България, но и от други страни.

Целта на мероприятието е да бъдат показани пред туроператори от различни страни в света разнообразни аспекти от туристическия продукт на Пловдив и региона, да бъдат презентирани възможностите за културен, религиозен, уикенд, винен, спа туризъм, нишови туристически пакети, както и да бъдат осъществени В2В срещи между гостуващите фирми и местния туристически бранш.

На мероприятието бе направена презентация на Пловдив и региона като туристическа дестинация и бяха обсъдени възможностите за нишови туристически продукти.

Водещи

Най-четени