С 28 млн. лв. се рекламираме като райско кътче за почивка 02.11 | 13:22

Проблемите с туроператорите не са се отразили на желанието на руските туристи да отмарят у нас

От Андриян Георгиев

28 млн. лв. ще бъдат изразходвани за реклама на българския туризъм през 2013 г. Това заяви Иво Маринов, зам.-министър на икономиката, енергетиката и туризма.

От общите разходи за туристическа реклама 8 млн. лева идват по линия на държавния бюджет. Останалите 20 млн. лева ще дойдат от Оперативна програма "Регионално развитие”.

На въпрос дали има дългосрочно споразумение с руската федерална служба по туризъм относно договорните отношения между български и руски туроператори, Иво Маринов коментира, че това са отношения между частни търговски субекти и никой не може да им се меси.

"Ние с федералната агенция по туризъм в Русия освен да си обменяме информация, да следим тенденциите и да се срещаме, няма какво друго да направим”, заяви Иво Маринов, цитиран от агенция "Фокус".

По думите на зам.-министъра проблемите са свързани с туроператорите. При последното посещение на специалисти от агенцията по туризъм в Русия проблемът с туроператорите дори не е бил повдиган.

Маринов коментира още, че най-големите туроператори отчитат 10% ръст на ранните записвания, предлагащи България на руския пазар за зимния туристически сезон. Успоредно с това в края на месец ноември ще се проведе и изложение в Москва, като и оттам се очакват положителни новини за зимния туризъм. През миналата година туристите от Великобритания са били на плюс 4,3%, като в понеделник започва изложението в Лондон, като едва след него ще могат да бъдат дадени данни за това, какъв ще бъде интересът за тази година, специално от Острова. 

Японският пазар тази година се развивал много добре, като има 20% ръст на туристите оттам. Освен това много добре вървят и записванията от Корея, а успоредно с това от 13 до 15 ноември е изложението в Шанхай, където България ще бъде представена като туристическа дестинация.

Анализите за изминалия летен сезон показват, че е имало значителен ръст на туристите от Руската федерация, Украйна, Молдова, Беларус и Казахстан. Общо за четирите летни месеца от юли до септември, ръстът на туристи спрямо същия период на миналата година е 5%, като в същия обем е и ръстът на приходите от международен туризъм без транзита. Най-много харчат руските туристи извън пакета.

Според Иво Маринов проблемите с туроператорите, които създадоха дискомфорт на руските туристи, нямало да се отразят за следващия летен сезон, нито пък да има спад на посетителите. В Русия бяха открити 16 изнесени визови центъра, като от тези градове е имало и чартъри. 

Зам.-министърът увери, че правителството работело усилено за популяризирането на културно-историческите забележителности, както и на спа и балнеотуризма. Това обаче било процес, който изисква много време. Той допълни, че доказателство за това, че спа туризмът се развива добре е фактът, че догодина Поморие ще бъде домакин на Конгреса на Европейската спа асоциация, което се случва за първи път в Европа.

Междувременно стана ясно, че България ще се представи на 33-ото Световно туристическо изложение World Travel Market (WTM) 2012 в Лондон, което ще се състои от 5 до 8 ноември в изложбения център ExСel. Изложението е най-голямата борса за професионалисти в тази индустрия.

България ще се представи на WTM с национален щанд от 293 кв. м, чийто основен организатор е Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Като съизложители се включват 25 туристически фирми и общини. Водещото послание на тазгодишното участие в Лондон е "България – уникална в многообразието си" (Bulgaria – Unique in its Diversity).

Водещи

Най-четени