Летящите ковчези Боинг 737 са опасни, защото са недофинансирани 29.07 | 16:30
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи
Бивш инженер на компанията "Боинг", заяви, че производството на самолетите от модел "737 Макс", не е било достатъчно финансирано, предаде Би Би Си.
В момента летателният апарат не се използва, след като при последните две катастрофи загинаха 346 души. "Боинг 737 Макс" е най-бързо разпродаващият се самолет в историята на компанията и ѝ осигури милиарди долари приходи.
"Боинг" отхвърля обвиненията и твърди, че се опитва да превърне модела в най-безопасния летателен апарат в света.
Адам Дикинсън е работил за фирмата 30 години и е водил екип от инженери, които са работили по модела "737 Макс". Той съобщи, че групата му е била под постоянен натиск да поддържа ниска цената на производството.
"Със сигурност това, което видях, бе липса на достатъчно ресурси, за да изпълним работата в нейната цялост", сподели Дикинсън. "На инженерите бяха поставени цели, към които да се стремят, за да свалят известна сума от производството на самолетите", допълни той.
Дикинсън обави, че с класифицирането на новите особености на самолета като "малки" вместо "големи", "Боинг" е подложена на по-слаб контрол от американския регулатор - Федералната авиационна администрация.
"Целта беше да се покаже, че промените наподобяват много предишния дизайн и че не е необходима голяма класификация на дизайна при процеса на сертифициране. Имаше много интерес и натиск върху инженерите, за да възприемат промените като "малки", обясни той. "Семейството ми не иска да лети на "737 Макс". Страшно е да се види толкова голям инцидент заради система, която не функционира правилно или точно." "Боинг" отхвърли обвиненията на бившия си инженер.
"Ние не сме мамили или пускали в експлоатация "737 Макс" преди да бъде готов", се чете в обръщение на компанията. "Ние винаги сме се придържали към нашите ценности за безопасност, качество и почтеност и тези ценности се допълват и взаимно се подсилват с производителността на компанията."
Пасажерите пътуват в "737 Макс" от 2017 г. насам, но авиолиниите купуват самолети още от 2011 г. Компанията често е критикувана за това, че огромна част от приходите след продажбата са използвани, за да се налеят в джобовете на висши служители и акционери.
Водещи
-
АФП: Политическа криза може още да забави пълното присъединяване на България към Еврозоната
В неделя България и Румъния ще се присъединят частично към Шенген
28.03 | 20:00
-
Топ астролог: Краят на света няма да е тази пролет!
Най-вероятно в комбинация със затъмненията ще се отключи една глобална рецесия, прогнозира...
28.03 | 19:45
-
Приложение показва в коя аптека можем да намерим определено лекарство
Информацията се обработва от фармацевт и започва търсене на възможности за осигуряване на...
28.03 | 19:30
-
Томислав Дончев: Възможно е да разговаряме с ПП-ДБ отново след изборите
Подходът ще е много по-балансиран и партньорски, обясни зам.-председателят на ГЕРБ
28.03 | 19:10
Най-четени
-
Ваканционна вила на Карибите и... Какво взема Цеци Красимирова след развода с мултимилионера
Оказва се, че двамата не са подписвали предбрачно споразумение, което да защити несметното...
28.03 | 16:47
-
Радев ще връчи третия мандат за съставяне на правителство днес
ДПС, БСП и "Има такъв народ" бяха категорични, че биха върнали мандата, ако го получат....
28.03 | 08:13
-
ИТН получи и върна празна папката с мандата (ВИДЕО)
Това е най-правилното за България”, заяви Вълчев преди да върне обратно папката с мандата на...
28.03 | 11:15
-
Проф. Киров каза кой може да стане служебен премиер
Някои хора трябва да престанат да експериментират с Конституцията, защото се получават лоши...
28.03 | 13:00