Peugeot сменя стратегията, атакува “Дакар” с новия 3008 DKR 13.09 | 13:48
Новият модифициран състезателен автромобил ще е базиран на дебютиращото на автосалона в Париж второ поколение на модела
Peugeot сменя стратегията за участията си на големите ралита. Досега французите се състезаваха със специалната модификация на 2008 DKR. В сезон 2017 обаче Peugeot излиза с изцяло нов автомобил – отново специално преработена версия, носеща "окончанието” DKR, но на чисто новия 3008, чийто сериен модел ще дебютира съвсем скоро. С новата кола Peugeot ще участва както в рали "Дакар”, така и на рали "Пътят на коприната" (Русия, Казахстан и Китай).
Peugeot Sport, в сътрудничество с центъра Style PEUGEOT, създаде нов състезателен звяр, по-аристократичен и с още по-големи възможности, на базата на новия SUV Peugeot 3008, чието лансиране е предвидено след Автомобилния салон в Париж.
Четирите екипажа от отбора Peugeot Total остават същите, като всички ще разполагат с този чисто нов PEUGEOT 3008 DKR за Дакар 2017 – издание, което вече обещава да бъде страховито и оспорвано.
Новият PEUGEOT 3008 DKR представлява екстремната визия на второто поколение на 3008, която изостря отличителните му черти и чудовищните му пропорции, особено с оглед на ¾ от задната му част. Състезателният автомобил остава верен на острото поведение и позата на SUV, с черен декор, разположен върху пищната задна част и хромиран кант, който подчертава линията на покрива. Изгледът на предната и задната част на автомобилите е сходен в областта на фаровете, радиаторната решетка и напречната лента с червени нокти.
В техническо отношение Peugeot Sport са работили основно върху окачването (амортисьори и геометрия), за да подобрят още поведението на автомобила, охлаждането и масата на автомобила, която се запазва, въпреки добавянето на няколко укрепващи елемента и най-вече на климатична система, която със сигурност ще бъде високо оценена от екипажите.
Двигателят също е бил важна цел при работата, тъй като е трябвало да се адаптира към новия регламент на ФИА, според който дизеловите автомобили с 2 задвижващи колела трябва да намалят диаметъра на входящия въздуховод от 39 на 38 мм, а това води до загуба на около 20 коня. Инженерите са направили всичко възможно, за да компенсират този неблагоприятен ефект и най-вече да улеснят работата на двигателя при ниски обороти. Сериозни усилия са положени и за постигане на по-голяма надеждност на средата на двигателя.
"Когато създадохме новата стандартна версия на SUV Peugeot 3008, мечтаехме да отидем още по-далеч и на базата на него да направим по-екстремна версия. Когато Peugeot Sport се свърза с нас за разработването на автомобила за Дакар 2017, ние бяхме очаровани от възможността да сътворим "no limit” версията на SUV 3008, нещо много свирепо. Техническите характеристики на състезателния автомобил следват изцяло установените правила, но вдъхновението за дизайна му е почерпено от работата ни по стандартната версия на автомобила с добавянето на известен брой уникални елементи, които придават динамичен и силен вид на новия PEUGEOT 3008 DKR: големите колела и черният декор "Black Diamond", както и фаровете, радиаторната решетка, напречната лента и червените нокти", разказва Себастиан Крике, дизайнер на стандартната версия на 3008 и на състезателния Peugeot 3008 DKR.
Главният изпълнителен директор на Peugeot Жан-Филип Импарато допълва, че новият 3008 DKR символизира следващия етап за Peugeot по отношение на ангажираността му към спорта рали-райд. Двете задвижващи колела на състезателния автомобил са друга обща характеристика на DKR с близнака му на пътя, която се доказа на рали пистите и вече се копира. Отборът Peugeot Total завърши брилянтно сезон 2016, а техническите нововъведения на новия Peugeot 3008 DKR се очертават благоприятни за завоюването на нови титли."
"При новия 3008 DKR се опитахме да подобрим всички точки, които са ни безпокояли до този момент, като продължаваме да развиваме потенциала на нашата концепция, особено по отношение на окачването. Започваме да натрупваме опит, но никога не се знае какво ни готви изпитание като Дакар!", казва от своя страна Брюно Фамен, директор на Peugeot Sport и Мениджър на отбора Peugeot Total
През сезон 2017 обаче екипажите на отбора Peugeot Total остават същите. За тима отново ще се състезават Стефан Петерханзел/Жан Пол Котре, Карлос Сайнц/ Лукас Круз, Сирил Депре / Давид Кастера и Себастиан Льоб / Даниел Елена, които ще застанат на старта на "Дакар 2017” на борда на четирите нови автомобила Peugeot 3008 DKR. По време на последните състезания и тестове, които се проведоха в Испания и Мароко, отборът мечта показа изключителен екипен дух и солидарност. Всички са мобилизирани да се подготвят възможно най-добре за Дакар 2017, който се очертава да бъде труден. Както през 2015 г., отборът Peugeot Total ще осъществи реална репетиция на Рали Мароко (от 3-ти до 7-ми октомври), където новият Peugeot 3008 DKR ще бъде изпитан в състезанието от Карлос Сайнц / Лукас Круз. Те ще бъдат придружени от Сирил Депре/ Давид Кастера, увенчани с прекрасната им победа на Рали "Пътят на коприната" с последното официално участие на Peugeot 2008 DKR.
Водещи
-
Георги Марков взриви Мрежата: Утре в 12.30 сме в Шенген! (СНИМКА)
В петък в Будапеща се очаква подписването на съвместна декларация на вътрешните министри на...
21.11 | 21:00
-
Преди Никулден: Цената на шарана колкото на пуйката
Килото вече мина 12 лева, а по традиция рибата се приготвя цяла за празника, като обичайно...
21.11 | 20:45
-
Кузман Илиев за новата партия: Мисля, че ще участваме на следващите избори
В редиците на "България може" ще бъдат "добри българи с експертиза", категоричен е лидерът й
21.11 | 20:30
-
Аферата „Митници“: Съдът отложи делото срещу Марин Димитров
Назначена му е съдебно-медицинска експертиза заради оплаквания
21.11 | 20:15
Най-четени
-
Биткойнът удари тавана
След победата на Доналд Тръмп на 5 ноември стойността на биткойна се увеличи с около 35%
21.11 | 16:00
-
Актьорът Димо Алексиев се връща в ареста
На 9 февруари 2022 година районният съд е одобрил споразумение с Димо Алексиев за същото...
21.11 | 11:59