АПИ: Не мантинелата е причината за трагедията на „Тракия“ 14.07 | 13:03
В този участък е поставена през 1993 г. и досега е отговаряла на всички изисквания

Мантинелата не е причина за катастрофата на магистрала "Тракия" в неделя, при която тежкотоварен камион навлезе в насрещното платно на магистралата и се преобърна върху леки автомобили. Тази позиция изразиха председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски и инж. Иван Досев – член на УС на агенцията, пред медии тази сутрин.
Нека да не се правят внушения, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети, заяви Иван Досев.
Досегашната мантинела в участъка е била поставена през 1993 г. и към този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, категорични бяха двамата. В момента там се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. Тази ограничителна система за пътища е най-разпространена по магистралите и тя се полага навсякъде, където няма опасности като надлези, бензиностанции или възможност за засягане на трети лица, пътуващи по друго направление. За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч.
87% от магистралите са с подменени ограничителни системи. Това се прави предимно там, където се извършват ремонти или се възстановяват в следствие на удари от пътнотранспортни произшествия. Новите мантинели отговарят на последните нормативни изисквания, но участъците, които не отговарят на тях, не означава, че са опасни или че мантинелите не са отговаряли на последните нормативни изисквания при поставянето им.
Само през миналата година за подмяна на ограничителни системи по пътищата от бюджета на АПИ са вложени около 24 млн. лв. До месец юли т.г. инвестираните за тази дейност средства са 40 млн. лв., информира инж. Досев. Правим всевъзможни усилия, за да поддържаме пътищата в добро състояние, да бъдат безопасни и годни за пътуване, допълни той.
Във връзка с предложение за поставяне на бетонни разделители между пътните платна Георги Терзийски коментира, че като председател на АПИ има не само желанието, но и готовността да се направи оценка от експерти и да се дадат съответните предписания в зависимост от оценката на риска какви ограничителни системи да бъдат поставени. Дали ще бъде метална или бетонна ограничителна система, тя трябва да отговаря на определени изисквания и затова днес има инспекция на конкретния участък, допълни той.
През 2019 г. е изготвен технологичен проект и след средата на месец септември е предвидено да започне ремонт на 52 км – от 156-и до 208-и километър, в платното на АМ "Тракия" в посока Бургас. След края на активния туристически сезон трафикът ще намалее и тогава моментът за извършване на ремонт е по-благоприятен.
Председателят на АПИ обърна внимание, че инцидентът не е причина за ремонта, като мястото на произшествието е преди участъка от магистралата, в който има надлъжни неравности. Преди няколко дни АПИ информира за старта на ремонтни дейности през септември.
В момента няма ограничение за движението на тежкотоварния трафик през летния сезон. Имахме подготвена заповед за ограничаване на движението на тирове през почивните дни в летния сезон. Въведените от Европейската комисия т.нар. "зелени" коридори заради разпространението на COVID-19, каквато е и АМ "Тракия", възпрепятстват въвеждането на каквито и да е ограничения по тях, коментира Георги Терзийски.
Водещи
-
Реакции на световни лидери за срещата Тръмп-Путин
16.08 | 18:00
-
Борят се за живота на млад мъж, прегазен е умишлено от свой съсед в Сливен
Извършителят е задържан
16.08 | 17:20
-
Голям пожар в Българово, градът е в капан на огнения ад
На място са кметът Димитър Николов и областният управител, които координират дейността на...
16.08 | 16:40
Най-четени
-
"Киев индипендънт": Срещата в Аляска беше срамна и безполезна
Все още няма официална реакция от Киев след срещата между американския президент Доналд Тръмп...
16.08 | 10:00
-
Автомобилен експерт за шофьора, забил се в автобус: Това е опит за убийство!
Остават много въпроси
16.08 | 10:20
-
Таткото на Сияна: Инцидентът с автобуса не се различава от този, в който загина детето ми
„Да управляваш автомобил в населено място с такава скорост е същото като да управляваш камион...
16.08 | 11:00
-
Гаджето на Глория - част от ОПГ за международен трафик на наркотици
Добромир Добрев бе арестуван след акция на ДАНС И ГДБОП в София на 13 август, а в автомобила...
16.08 | 10:40