АПИ: Не мантинелата е причината за трагедията на „Тракия“ 14.07 | 13:03
В този участък е поставена през 1993 г. и досега е отговаряла на всички изисквания

Мантинелата не е причина за катастрофата на магистрала "Тракия" в неделя, при която тежкотоварен камион навлезе в насрещното платно на магистралата и се преобърна върху леки автомобили. Тази позиция изразиха председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски и инж. Иван Досев – член на УС на агенцията, пред медии тази сутрин.
Нека да не се правят внушения, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети, заяви Иван Досев.
Досегашната мантинела в участъка е била поставена през 1993 г. и към този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, категорични бяха двамата. В момента там се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. Тази ограничителна система за пътища е най-разпространена по магистралите и тя се полага навсякъде, където няма опасности като надлези, бензиностанции или възможност за засягане на трети лица, пътуващи по друго направление. За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч.
87% от магистралите са с подменени ограничителни системи. Това се прави предимно там, където се извършват ремонти или се възстановяват в следствие на удари от пътнотранспортни произшествия. Новите мантинели отговарят на последните нормативни изисквания, но участъците, които не отговарят на тях, не означава, че са опасни или че мантинелите не са отговаряли на последните нормативни изисквания при поставянето им.
Само през миналата година за подмяна на ограничителни системи по пътищата от бюджета на АПИ са вложени около 24 млн. лв. До месец юли т.г. инвестираните за тази дейност средства са 40 млн. лв., информира инж. Досев. Правим всевъзможни усилия, за да поддържаме пътищата в добро състояние, да бъдат безопасни и годни за пътуване, допълни той.
Във връзка с предложение за поставяне на бетонни разделители между пътните платна Георги Терзийски коментира, че като председател на АПИ има не само желанието, но и готовността да се направи оценка от експерти и да се дадат съответните предписания в зависимост от оценката на риска какви ограничителни системи да бъдат поставени. Дали ще бъде метална или бетонна ограничителна система, тя трябва да отговаря на определени изисквания и затова днес има инспекция на конкретния участък, допълни той.
През 2019 г. е изготвен технологичен проект и след средата на месец септември е предвидено да започне ремонт на 52 км – от 156-и до 208-и километър, в платното на АМ "Тракия" в посока Бургас. След края на активния туристически сезон трафикът ще намалее и тогава моментът за извършване на ремонт е по-благоприятен.
Председателят на АПИ обърна внимание, че инцидентът не е причина за ремонта, като мястото на произшествието е преди участъка от магистралата, в който има надлъжни неравности. Преди няколко дни АПИ информира за старта на ремонтни дейности през септември.
В момента няма ограничение за движението на тежкотоварния трафик през летния сезон. Имахме подготвена заповед за ограничаване на движението на тирове през почивните дни в летния сезон. Въведените от Европейската комисия т.нар. "зелени" коридори заради разпространението на COVID-19, каквато е и АМ "Тракия", възпрепятстват въвеждането на каквито и да е ограничения по тях, коментира Георги Терзийски.
Водещи
-
Пандемия ли? Под тепетата се вихри чутовен чалга купон с Милко Калайджиев в ресторант! Полицияха нахлу ВИДЕО
Не се спазва никаква дистанция, а гостите се прегръщат и целуват, опиянени от петъчна еуфория
15.01 | 22:26
-
Кунчев с прогноза: Няма да можем да достигнем 70% ваксинирани до края на годината
"Успяхме да овладеем короната, но трябва да задържим тези показатели. За мен няма накъде...
15.01 | 20:34
-
БЧК с приложение за оказване на първа помощ, което действа и в зони без интернет
От БЧК посочват, че приложението може да бъде изключително полезно в различни...
15.01 | 20:00
Най-четени
-
Тонове отпадъци са довлачени от реки край ВЕЦ-ове, МОСВ не предпиема нужното
Защо има пластмасови бутилки в дерета и речни корита из цялата страна и трябва ли да чакаме...
15.01 | 14:54
-
Депутатите обсъждат законодателните промени за втората пенсия
Частните фондове ще са длъжни да гарантират размера на вноските на осигурените, гласи едно от...
15.01 | 08:06
-
7% са положителните тестове за COVID-19 за последните 24 часа
535 са новозаразените, 3631 се излекуваха от коронавируса
15.01 | 07:12