България видя новата Astra 20 дни преди Германия 26.08 | 11:26
Компактният семеен хечбек идва пълен с нови технологии и интелигентни системи
Новото поколение на Opel Astra изненада България като се появи у нас цели 20 дни преди световна си премиера. Официалният дебют на петата генерация на популярния компактен семеен хечбек ще се случи на 15 септември по време на култовото международно автомобилно изложение във Франкфурт. Въпреки това обаче обичаният в България и Европа модел и бестселър на Opel дойде у нас предварително, за да се покаже на родната публика. Това се случи на специално събитие, преминало в традициите на германските вечери. За съжаление, поне засега, Astra K успяха да видят само журналистите. Но моделът със сигурност съвсем скоро ще се покаже и на широката публика у нас.
На пръв поглед Astra запазва тенденцията в екстериорния дизайн от последните няколко модела на Opel, излезли на пазара от 2-3 години насам. В същото време тя доказва и друга тенденция при новите модели на марката – да изглеждат по-скоро като еволюция на предходните. Така е и при новата Astra, прилича доста на предшественичката си, но в същото време няма нито един елемент, който да не е претърпял сериозни корекции. Това в особена степен важи за линията, в която се преливат фаровете и предната решетка. Точно там, където светлините се съединяват с въздухозаборника, виждаме нещо изцяло ново – двойна хромирана лайсна, която свързва предните светлини. В средата е поставена и емблемата на Opel. Като цяло автомобилът изглежда много елегантен, но предната му част излъчва определена агресия.
Ако човек се вгледа във фаровете, ще забележи там нещо ново за този клас автомобили - матричната светодиодна система на предните светлини – технология, която до момента можеше да се намери само при някои автомобили от луксозния клас. IntelliLux LED позволява шофирането на дълги светлини без заслепяване на другите водачи. Системата постоянно адаптира дължината и разпределението на светлинния сноп във всяка пътна ситуация. Това става с помощта на предната камера Opel Eye. В момента, в който автомобилът напусне градските зони, дългите светлини се активират и остават включени през цялото пътуване.
Новото поколение Opel Astra ще се различава не само визуално от предшественика си. Инженерите от Рюселсхайм са вградили в модела купища иновации. Така например новата Astra е била подложена на "фитнес програма”, както я наричат от Opel. Благодарение на това автомобилът е "отслабнал” и може да се похвали с тегло между 120 и 200 кг по-малко спрямо предшественика си и в зависимост от модификацията. Благодарение на това колата е станала по-икономична и пъргава, а в същото време и по-комфортна.
За задвижването си последното поколение на Astra ще разчита единствено на последно поколение двигатели на Opel. Те също продължават тенденцията с "отслабване” и както при бензиновите, така и при дизеловите агрегати, ще разчитат на работен обем до 1600 куб. см. Базовият мотор ще бъде 3-цилиндровият 1-литров ECOTEC Direct Injection Turbo с мощност от 105 к.с. Акцент в портфолиото от двигатели на новата Astra ще бъде напълно новият 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo – 4-четирицилиндров агрегат от същото поколение на по-малкия. Изцяло алуминиевият мотор ще направи дебюта си с мощност от 150 к.с. Максималният му въртящ момент ще бъде 250 Nm, които ще се достигат много рано – още при 1800 оборота. Дизеловите версии на новата Astra ще разчитат на "шептящият” 1.6 CDTI, чиято мощност ще бъде между 95 к.с. и 136 к.с.
Макар и с намалени външни габарити, новата Astra предлага по-големи обеми в интериора. Пътниците в задната част на автомобила се радват на 35 мм допълнително пространство за краката. Освен това разстоянието между предните и задните седалки също е увеличено. Висококачественият интериор и арматурно табло пренасят характерните черти на естетичната външност в интериора. Той се отличава с изчистена визия, намалено количество бутони и превключватели и голям цветен сензорен екран в централната конзола.
Новите технологии стават все по-неразделна част от автомобилния свят и не са подминали и новата Astra. Следващото поколение на колата е първият нов модел на Opel, който ще се предлага с асистента за персонална свързаност и услуги Opel OnStar. Системата предлага широка гама от услуги в областта на безопасността и комфорта. Ако например се задейства въздушна възглавница, Opel OnStar автоматично ще бъде предупреден. Консултант ще се свърже с автомобила, за да провери дали пътниците се нуждаят от помощ. В случай, че не бъде получен отговор, незабавно ще бъдат изпратени екипи на бърза помощ към мястото на произшествието. Водачите и пътниците също имат достъп до Opel OnStar денонощно, независимо дали имат нужда от помощ на пътя или каквато и да било друга. Освен това иновативната система ще превърне новата Astra в 4G LTE мобилен Wi-Fi хотспот, чрез който достъп до интернет ще имат до 7 устройства едновременно.
Новото поколение инфоразвлекателна система IntelliLink също ще отбележи своя дебют в Astra. Тъй като е съвместима с Android Auto и Apple CarPlay, тя ще осигурява възможност за пренасянето на забавленията от смартфона в автомобила. Android Auto е изграден около Google Maps, Google Now и възможността за разговори с Google, както и система от приложения за аудио и съобщения, включваща WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify и т.н. Apple CarPlay пък осигурява възможност за достъп до желаните функционалности на iPhone по време на шофиране, като ги представя на дисплея по един интелигентен и прост начин. Това позволява на водачите да се обаждат по телефона, да изпращат и получават съобщения и да слушат музика директно чрез сензорния екран или чрез гласово управление с помощта на Siri. Поддържаните от Apple CarPlay приложения включват телефон, съобщения, карти, музика и съвместими апликации на други доставчици. Функциите на Android Auto и Apple CarPlay могат да бъдат управлявани с помощта на голям сензорен екран с размер до осем инча, разположен високо на централната конзола, с помощта на дистанционния контрол от волана или чрез гласови команди.
Продажбите на новата Astra у нас започват през октомври. Базовата версия, оборудвана с бензиновия 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo мотор със 105 к.с. в комбинация с 5-степенна механична скоростна кутия, ще се продава за 29 925 лв. с ДДС. Срещу тази сума клиентите ще получат добро ниво на оборудване, включващо ESPplus с ABS и асистенция при потегляне по наклон, LED дневни светлини, климатик, електрически стъкла и огледала, система отчитаща налягането в гумите, шест въздушни възглавници и др.
Водещи
-
Ще има ли кабинет с втория или третия мандат? (ОБЗОР)
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов заяви, че партията му ще върне папката празна
27.11 | 21:01
-
Швейцария оправда "Креди Сюис" по делото за пране на пари от Брендо
То е срещу българска престъпна група
27.11 | 20:45
-
Слави: Не съм водил разговори с г-н президента Силви Кирилов да стане служебен премиер
Той коментирай възможността Силви Кирилов да стане служебен премиер, ако бъде избран за...
27.11 | 20:30
-
Шести протест на "Правосъдие за всеки" срещу избора на главен прокурор
Демонстрантите отправиха нов призив към Народното събрание
27.11 | 20:15
Най-четени
-
Биткойнът удря $500 000 до 2027 г.?
Регулациите на държавно ниво ще направят пазара по-стабилен
27.11 | 15:20
-
Европа е изправена пред риск от по-скъпа енергия
Това се дължи на очакваната най-студена зима след военното нахлуване на Русия в Украйна през...
27.11 | 15:00
-
Лена Бориславова: ГЕРБ трябва да се разграничи от ДПС за преговори с ПП-ДБ
Условията за диалог
27.11 | 09:59
-
Фънки тръгна за фитнеса, но стигна до...
27.11 | 17:45