Градът мечтае за 208... 13.10 | 15:11

Със специалните си пакети за индивидуализация обновеното малко Peugeot е достойно за модния подиум

От Кристиан Костурков

Вече няколко десетилетия Peugeot се представят изключително силно в компактния градски клас автомобили. Едва ли има човек, който да не си спомня легендарния от края на 80-те и началото на 90-те модел 205. Екземпляри от него все още сравнително често се виждат в много държави по света, а също и у нас. Наследникът му 206 пък се превърна в тотален властелин на класа си. Вероятно единствената причина той все още да няма по-легендарен статут от 205-ицата е, че продължава да се произвежда под името 206+. След това дойде 207, а през 2012 г. и 208. Сега, три години по-късно, французите решиха да модернизират и преработят последния си представител в компактния градски клас и така от преди няколко месеца "на мода по автосалоните на Peugeot вече е фейслифтът на 208-ицата.

Точно така, на мода. Защото, ако беше дреха, колата определено щеше да привлича мноооого погледи по подиумите. Не че не ги привлича де, но го прави по улиците. И това е благодарение на супер атрактивния си дизайн, който едновременно е много елегантен и носи духа на последните тенденции в моделната гама на Peugeot.

1581382

През чертежите на дизайнерите на френската марка са преминали наново голяма част от външните елементи на автомобила. Той вече притежава нова предна броня, леко изменена решетка, задните светлини също са актуализирани и габаритите вече притежават характерния белег на последните модели на Peugeot в някои от другите класове. А именно трите успоредни линии, символизиращи "докосването” от лапата на лъва. Като цяло силуетът на предходния вариант на 208 се е запазил, но в същото време определено е станал по-модерен и различим.

Истинската новост в екстериора обаче са новите специални цветове и бои, както и пакетите за външна и вътрешна персонализация. Изпробваният от мен автомобил имаше и от двете. Той е в матирания цвят Texturee Ice Silver, съчетан с пакета Lime Yellow. В тази комбинация колата определено не може да се отърве от вниманието на околните шофьори и пешеходци. Доказано. Както самият цвят, така и пакетът за персонализация не спират да привличат погледите. В същото време шофьорът ги вижда и им се кефи и отвътре, тъй като лимонено жълтите елементи са навсякъде в купето – по седалките, по дръжките на вратите, по шефовете на кожената обвивка на скоростния лост, тапицерията на вратите и т.н. Смея да твърдя, че по този начин автомобилът определено изглежда още по-свеж и повдигащ настроението.

1581380

Същото чувство се изпитва и при шофирането на новото Peugeot 208. Автомобилът е много приятен за каране, управлението е елементарно и човек буквално след 2 светофара зад волана му вече се чувства слят с него. Водачът се чувства комфортно на мястото си, обемите са много добре решени и на практика не може да се улови неудобство от това, че се кара малка кола. В същото време возията е добра, леко стегната и позволяваща на моменти дори по-динамично каране, ако шофьорът си пада по такова. В същото време автомобилът е изключително лесен за паркиране и маневриране в града, като пълният му радиус на завой между бордюри е едва 5.2 метра. Паралелно с това има и много добро товарно пространство за типично градска кола. Минималният обем на багажника е 285 литра, а при сгънати седалки той нараства на 1076 литра.

Идва и времето да отбележа качествата на двигателя, който отговаря на последните екологични изисквания и съответно на нормата Евро 6. Тестовата 208-ица беше оборудвана с новият 3-цилиндров турбиниран 1.2-литров PureTech, който през тази година спечели престижното отличие "Световен двигател на годината” в категория до 1400 куб. см, в комбинация с 5-степенна ръчна скоростна кутия. Максималната мощност на мотора е 110 к.с., а въртящият му момент – 205 Нм. Благодарение на по-малкото и леко купе той придава доста добра пъргавина на колата, която в 3-вратата версия, която аз карах, ускорява от 0 до 100 км/ч за 9.6 сек. В същото време обаче никак не е лаком. Което важи както за извън града, така и в него. При втория вариант за икономичността помага и системата Stop&Start и така при чакане в задръстване или на червен светофар колата не харчи нищо. Средният разход според каталога е 4.5 литра на 100 км. При мен излезе с литър отгоре, но трябва да отбележа, че имах много километри по магистрала, където нямаше просто как да докарам извънградският разход "по книга”, който е 3.8/100.

1581383

Макар и измененията спрямо първоначалния вариант на 208 във вътрешното пространство да не са много при фейслифта, лично аз не намирам особено голяма нужда от такива. Колата разполага с т.нар. i-Cockpit, който допринася достатъчно за това шофьорът да се чувства отлично. За това помага по-малкият волан, изнесеното над него арматурно табло, благодарение на което не е необходимо водачът да сваля погледа си от пътя. Същото важи и за 7-инчовият сензорен екран, през който се ръководят множество от екстрите и оборудването на колата. Той също е изнесен в най-горната част на централната конзола и така отново не е нужно водачът да отклонява погледа си, за да борави с него. Благодарение на системата Mirror Screen пък той може да възпроизвежда всичко от телефона ви, като се свърже с него чрез Bluetooth.

Макар и малка, новата 208-ица изобилства от екстри, някои от които са по-характерни за по-високите класове автомобили. Вярно е, че тестовият автомобил беше с върховото ниво на оборудване, но все пак имаше и екстри, които не се виждат често в малките градски коли. Освен задължителните ABS и ESP, което може да се изключва, колата разполагаше още с асистент за потегляне по наклон, аудиосистема с 6 високоговорителя, двузонов климатроник, хладилна жабка в подлакътника, автоматични светлини и чистачки, 6 въздушни възглавници, фарове за мъгла, които осветяват встрани от колата при завъртане на волана, ел.стъкла и ел. огледала с автоматично прибиране, мултифункционален волан, темпомат, 16-инчови алуминиеви джанти специално изпълнение, хромирани дръжки на вратите и др. Да не забравяме и суперготиния специален матов цвят и индивидуалния пакет Lime Yellow.

1581384

Всичко това естествено не идва безплатно. Цената на тестовият Peugeot 208 е 34 955 лв. с ДДС. Ако все пак човек реши да се лиши от някои екстри и глезотийки, базовата версия на автомобила у нас се продава срещу 21 739 лв. с налога, а има и варианти с хомологация N1. У нас Peugeot 208 се предлага и в товарна версия само с предни седалки (с 5 врати), при която цената започва от 20 729 лв. с ДДС.