Двупосочно движение по 14 км от „Тракия“ заради ремонт на 5 виадукта 11.03 | 13:24
При очакван засилен трафик в някоя от посоките ще бъдат отваряни по две ленти

От 13 март (петък) започва ремонтът на платното за София на 5 виадукта по магистрала "Тракия". Ще се извършват ремонтно-възстановителни дейности в лявото платно на съоръженията при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти км на автомагистралата. Движението в близо 14-километров участък (между 9-ти и 23-ти км) ще се извършва двупосочно в обновеното през миналата година платно за Бургас. За улеснение на трафика в края на работната седмица, когато много хора тръгват на път, всеки петък от 14 ч. ще има две ленти за Бургас и една за София.
В неделя, когато пътуващите се връщат към столицата, ще има две ленти за София и една за Бургас. В неделя от 14 ч. до 10 ч. в понеделник ще има две ленти за София и една за Бургас. Реверсивно движение ще бъде въвеждано и при събирането на няколко почивни дни, като двете ленти в посока Бургас ще бъдат в последния работен ден, а за столицата в последния почивен ден. Пътноподдържащото дружество "Автомагистрали" ще работи изключително мобилизирано, за да може ремонтните дейности на петте виадукта по АМ "Тракия" да завършат преди началото на активния туристически сезон - до 1 юли.
В момента се изкърпва участъкът от първокласния път I-8 през Нови хан и Вакарел, който в дните петък и събота ще се използва като обходен маршрут за камионите над 12 т, пътуващи за Бургас. От следващата седмица, след като завършат ремонтните дейности, се предвижда в петък от 14 ч. до 20 ч. и в събота от 9 ч. до 14 ч. МПС над 12 т да преминават по първокласния път. Отбиването на движението ще става при 5-ти км на АМ "Тракия", а качването отново на автомагистралата ще е при 23-ти км, пътен възел "Вакарел". Тежкотоварният трафик за София ще преминава по АМ "Тракия". Целта е повишаване на безопасността на движение и повишаване на пропускливостта в дните с интензивно движение.
Агенция "Пътна инфраструктура" апелира шофьорите да карат разумно, със съобразена скорост, да не предприемат рискови изпреварвания и да спазват стриктно въведената временна организация на движението. Ремонтите са наложителни и трябва да бъдат направени, за да се пътува след това много по-безопасно и удобно по обновени пътни участъци.
Индикативната стойност за ремонта на горното строене на виадуктите е около 25 млн. лв. с ДДС. Ще бъде направен ремонт на пътните плочи, греди, дилатационни фуги и тротоарни блокове, хидроизолация, асфалтова настилка, маркировка, нови предпазни парапети и мантинели. Съоръжението при 13-ти км е с дължина 254 м, при 15-ти км - 322 м, при 17-ти км - 322 м, при 18-ти км - 242 м, а при 20-ти км - 404 м. Продължава и ремонтът на долното строене на съоръженията. Към момента са изпълнени около 80% от дясното и близо 30% от лявото платно.
Водещи
-
И когато стане най-страшно и нетърпимо, ще се появи ТЯ
И когато стане най-страшно, когато стане най-трудно, когато стане нетърпимо, когато имаш...
08.03 | 18:00
-
Германското разузнаване предупреди за заплаха от Москва
Русия планира да изпита единството на Запада, твърди директорът на германското разузнаване...
08.03 | 17:40
-
КС забрани на ЦИК да публикува протоколите от над 2 000 секции
Съдът дава указания и кои данни да се въведат от 11 секции с двойни експертизи
08.03 | 17:21
-
Зеленски призова за още санкции срещу Русия
При руски удари през нощта загинаха най-малко 14 украинци, сред които и деца, а десетки други...
08.03 | 17:00
Най-четени
-
Румен Радев: Европа няма 800 млрд. за инвестиции в отбраната
Войната в Украйна влече Европа към дъното, смята президентът
08.03 | 16:40
-
Надежда Йорданова: Поведението на "Възраждане" е меко казано безотговорно
По думите й Христо Иванов няма да се кандидатира да бъде отново начело на "Да,България"
08.03 | 14:59