Колко често трябва да мием колата през зимата и кога не трябва да го правим 15.01 | 10:40
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха

Много хора са на мнение, че честото миене през зимата се налага, заради химикалите, с които се обработват пътищата. Дали това е така?
Трябва ли да мием колата по-често през зимата, заради химикалите, с които се обработват пътищата при зимни условия? Повечето хора смятат, че те имат негативен ефект върху боята на автомобилите и е добре да бъдат премахвани по-често на автомивка.
Истината е, че през студените зимни месеци колата трябва да се мие толкова често, колкото през лятото, стига да не е обаче адски студено. Най-малкото трябва да поддържаме светлините (фарове, мичаги, стопове) чисти, казват от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха. От това, според тях, може да пострада боята на автомобила или гумените и пластмасовите части на превозното средство.
При миенето внимателно трябва да се отстранят всякакви следи от сняг, лед, сол, пясък, защото ако се борави например с гъба, може при натиска да се надраска покритието.
Необходимо е също да се обърне по-специално внимание на местата, където се натрупва луга, сол или други химически вещества, с които се обработват пътищата през зимата.
Много шофьори са на мнение, че веществата, с които се обработват пътищата, са много агресивни и имат изключително корозивен ефект върху боята, затова трябва да се отстраняват възможно най-често. Според специалисти обаче това важи само ако боята е била по-рано увредена.
Ако автомобилът е с безупречно покритие, мръсотията не може да има такъв разрушаващ ефект, пише businessnovinite.bg. При състоянието на автопарка в България (преобладаваща част от автомобилите са стари и амортизирани) обаче водачите по-скоро трябва да имат предвид първата хипотеза и да се съобразяват с това, че има опасност от корозия.
В автомивката водата може да потече в ключалката на вратите и между уплътненията и при ниски температури да замръзне. Следователно, след процедурата трябва уплътненията да се изсушат с кърпа. За по-сигурно изберете слънчев ден за грижа за автомобила. След измиване тестът на спирачката е задължителен, тъй като остатъците от вода могат значително да намалят спирачния ефект.
Водещи
-
ЕС готви нови разпоредби за бракуването на коли
С тях ще се сложи край на подхода технически ефективен автомобил да бъде бракуван само поради...
25.07 | 20:46
-
Няма подкрепа от ЕС за държавите от Черноморския регион въпреки последиците от военните действия
Това се казва в Резолюция на Икономическия и социален съвет в България
25.07 | 20:30
-
Властите в Сърбия запечатаха ресторанта на Емир Кустурица
Заведението се намира в eтноселото Дървенград
25.07 | 20:15
-
Любомир Дацов с коментар: До какво би довело замразяване на цените
Единият подход е на „меки мерки”, другият – на „твърди”
25.07 | 20:00
Най-четени
-
Награждават граничаря, прострелял марокански мигрант край Звездец
Граничният полицай стрелял по мароканеца, когато го доближил на ръка разстояние, уточни шефът...
25.07 | 13:30
-
Навършва се една година от взривовете в Елин Пелин
А година по-късно – важни въпроси все още са без отговор.
25.07 | 10:45
-
Дрането продължава: Сурвакат ни с нова такса за вода
Проектозаконът вече е приет от Министерски съвет, предстои да го гласуват в парламента
25.07 | 16:30