Колко често трябва да мием колата през зимата и кога не трябва да го правим 15.01 | 10:40
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха

Много хора са на мнение, че честото миене през зимата се налага, заради химикалите, с които се обработват пътищата. Дали това е така?
Трябва ли да мием колата по-често през зимата, заради химикалите, с които се обработват пътищата при зимни условия? Повечето хора смятат, че те имат негативен ефект върху боята на автомобилите и е добре да бъдат премахвани по-често на автомивка.
Истината е, че през студените зимни месеци колата трябва да се мие толкова често, колкото през лятото, стига да не е обаче адски студено. Най-малкото трябва да поддържаме светлините (фарове, мичаги, стопове) чисти, казват от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха. От това, според тях, може да пострада боята на автомобила или гумените и пластмасовите части на превозното средство.
При миенето внимателно трябва да се отстранят всякакви следи от сняг, лед, сол, пясък, защото ако се борави например с гъба, може при натиска да се надраска покритието.
Необходимо е също да се обърне по-специално внимание на местата, където се натрупва луга, сол или други химически вещества, с които се обработват пътищата през зимата.
Много шофьори са на мнение, че веществата, с които се обработват пътищата, са много агресивни и имат изключително корозивен ефект върху боята, затова трябва да се отстраняват възможно най-често. Според специалисти обаче това важи само ако боята е била по-рано увредена.
Ако автомобилът е с безупречно покритие, мръсотията не може да има такъв разрушаващ ефект, пише businessnovinite.bg. При състоянието на автопарка в България (преобладаваща част от автомобилите са стари и амортизирани) обаче водачите по-скоро трябва да имат предвид първата хипотеза и да се съобразяват с това, че има опасност от корозия.
В автомивката водата може да потече в ключалката на вратите и между уплътненията и при ниски температури да замръзне. Следователно, след процедурата трябва уплътненията да се изсушат с кърпа. За по-сигурно изберете слънчев ден за грижа за автомобила. След измиване тестът на спирачката е задължителен, тъй като остатъците от вода могат значително да намалят спирачния ефект.
Водещи
-
Високи температури и риск от градушки
24.07 | 08:00
-
Пети протест във Варна в подкрепа на кмета Благомир Коцев
Събралите се издигнаха плакати "Свобода за Благо", "Днес е Благо, утре си ти", "Защо пускате...
23.07 | 21:01
-
Вот на недоверие - най-рано през септември
От ПП-ДБ ще търсят ясна тема и широка подкрепа, за да не се окаже, че вотът само засилва...
23.07 | 21:00
-
Ново проучване: Пандемията е ускорила стареенето на мозъците ни
Хора, които не са боледували от COVID-19, също са засегнати
23.07 | 20:45
Най-четени
-
11-месечно бебе почина след поставена ваксина в УМБАЛ - Бургас
Родителите са поискали да бъде извършена аутопсия, която да покаже точните причини за смъртта...
23.07 | 13:30
-
Опасни бактерии дебнат летовниците в Черно море
В САЩ например около 1 на 5 заразени умира в рамките на два дни.
23.07 | 11:59
-
България иска заем до 3 млрд. евро за укрепване на евроотбраната
Исканата финансова помощ е с минимален праг в размер на 2 745 700 000 евро и максимален праг...
23.07 | 15:10
-
Васил Терзиев внесе предложение до Столичния общински съвет за изменение на подробния устройствен план в местност "Кръстова вада"
Връщане към законните параметри
23.07 | 09:59