Колко често трябва да мием колата през зимата и кога не трябва да го правим 15.01 | 10:40
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха
Много хора са на мнение, че честото миене през зимата се налага, заради химикалите, с които се обработват пътищата. Дали това е така?
Трябва ли да мием колата по-често през зимата, заради химикалите, с които се обработват пътищата при зимни условия? Повечето хора смятат, че те имат негативен ефект върху боята на автомобилите и е добре да бъдат премахвани по-често на автомивка.
Истината е, че през студените зимни месеци колата трябва да се мие толкова често, колкото през лятото, стига да не е обаче адски студено. Най-малкото трябва да поддържаме светлините (фарове, мичаги, стопове) чисти, казват от Съюза на българските автомобилисти (СБА).
Специалисти съветват да се избягва миенето при температури от порядъка на -10 или -15 градуса заради термичния шок от разликата между температурата на водата и на въздуха. От това, според тях, може да пострада боята на автомобила или гумените и пластмасовите части на превозното средство.
При миенето внимателно трябва да се отстранят всякакви следи от сняг, лед, сол, пясък, защото ако се борави например с гъба, може при натиска да се надраска покритието.
Необходимо е също да се обърне по-специално внимание на местата, където се натрупва луга, сол или други химически вещества, с които се обработват пътищата през зимата.
Много шофьори са на мнение, че веществата, с които се обработват пътищата, са много агресивни и имат изключително корозивен ефект върху боята, затова трябва да се отстраняват възможно най-често. Според специалисти обаче това важи само ако боята е била по-рано увредена.
Ако автомобилът е с безупречно покритие, мръсотията не може да има такъв разрушаващ ефект, пише businessnovinite.bg. При състоянието на автопарка в България (преобладаваща част от автомобилите са стари и амортизирани) обаче водачите по-скоро трябва да имат предвид първата хипотеза и да се съобразяват с това, че има опасност от корозия.
В автомивката водата може да потече в ключалката на вратите и между уплътненията и при ниски температури да замръзне. Следователно, след процедурата трябва уплътненията да се изсушат с кърпа. За по-сигурно изберете слънчев ден за грижа за автомобила. След измиване тестът на спирачката е задължителен, тъй като остатъците от вода могат значително да намалят спирачния ефект.
Водещи
-
Фънки празнува 65 г. 3 дни с приятели на прасе
Той си пожела Maserati с четири врати за празника
19.01 | 15:30
-
Проф. Болева: Ако ни оценяват с декемврийската инфлация, влизаме в Еврозоната
Обаче ако много я вдигнем през януари, това ще се отрази, смята финансистъът, преподавател и...
19.01 | 18:00
-
Въздушна линейка спаси израелец, паднал от тераса в Банско
Чужденецът е открит да лежи в неадекватно състояние
19.01 | 17:40
-
Калин Стоянов: От залязващата коалиция ПП-ДБ са се фиксирали болезнено върху Пеевски
Тези хора имат спешна нужда от медицинска помощ, пише в пост във Фейсбук бившият вътрешен...
19.01 | 17:20
Най-четени
-
Цените на горивата вървят нагоре, макар и бавно
Само за 30 дни те поскъпнаха по бензиностанциите с 5-6 стотинки за литър, а на места и с повече
19.01 | 11:00
-
България е получила близо 32 млрд. лв. от еврофондове
Най-много от тях са похарчени в София – 6,2 млрд. лв.
19.01 | 13:00
-
ПП-ДБ иска промяна на назначение в кабинета „Желязков”
е настояват ГЕРБ да се откаже от номинацията на Ивайло Иванов за началник на кабинета на...
19.01 | 14:00
-
Рая Назарян: Борисов далновидно, отговорно и държавнически отстъпи
Разпределението на втория ешалон постове започва във вторник
19.01 | 13:20