АБРО нападна "Булсатком" - укривали абонати 14.01 | 16:36

Операторът имал 35% пазарен дял, а декларирал по-малко от половината от него

От Кремена Бедерева

Кабелни и сателитни оператори задържат за себе си повече от 80% от приходите си от абонати, вместо да ги насочат към производството и купуването на съдържание за зрителите - нови български сериали, български и лицензни предавания, холивудска продукция, спортни събития и много други. Това се посочва в декларация на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО).

Като повод за декларацията в нея се посочва "публичната дискусия за модела на работа между телевизиите и платформените оператори и отражението му върху телевизионния продукт, който получават българските зрители", без да се споменава продължаващият скандал между "Булсатком" и bTV.

Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) обвини оператора "Булсатком", че имал 35% пазарен дял, но в същото време декларирал пред членовете на асоциацията по-малко от половината от този дял и че укривалот 26% до над 64% от абонатите си.

Това показали две независими проучвания - на АБРО и на ГАРБ (проведено през октомври 2012 година, посочи АБРО в свое съобщение до медиите.

Миналата седмица асоциацията на кабелните оператори БАККО призова доставчиците на телевизия изобщо да не дължат такси за разпространение на ефирните програми, тъй като след септември 2013 г. те ще достигат безплатно до домовете на зрителите заради старта на цифровизацията.

В отговор АБРО посочва, че кабелни и сателитни оператори задържат за себе си повече от 80% от приходите си от абонати, вместо да ги насочат към производството и купуването на нови български сериали, български и лицензни предавания, холивудска продукция, спортни събития и други.

"Според данни на нашите членове платформени оператори отделят за телевизиите под 20% процента от месечните такси на зрителите, за разлика от Европа и САЩ, където доставчиците влагат до 50%", пише в становището на АБКО.

Водещи

Най-четени