АПИ обещава тол системата да не докара допълнителни разходи на превозвачите 27.02 | 13:37
Сттраната ни е с най-ниските тарифи в ЕС, а второкласните пътища са безплатни, отбелязва Асенов

Превозвачите няма да имат допълнителни разходи за отчитане на изминатото разстояние по пътищата с тол системата. България е с най-ниските тарифи за движение по пътищата в Европа, а второкласната пътна мрежа в страната е безплатна за тежкотоварните превозни средства. Това съобщи проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", пред Нова телевизия. Проф. Асенов подчерта, че в България са най-ниските тарифи за пътища в Европа и посочи, че от София до Бургас тол таксата за най-големия автобус за еднократно пътуване е 10 лв., а за камион по транзитния маршрут ГКПП "Калотина" – ГКПП "Капитан Андреево", сумата е 40 лв., при условие, че 23 лв. е дневната винетка, която в момента се плаща. Всеки може да сметне, че за това разстояние увеличението е два пъти, каза проф. Асенов.
Той съобщи още, че второкласните пътища са безплатни за превозните средства над 3,5 тона и като пример даде един от най-натоварените проходи – "Проходът на Републиката", който е връзката между Северна и Южна България и е част от второкласния път II-55. Асенов допълни също че в Област Смолян няма нито един път с тол.
България е изградила най-модерната системата за пътно таксуване и е единствената в Европа, която предлага три алтернативни начина за плащане на такси – маршрутна карта, бордово устройство и GPS тракер, заяви членът на УС на АПИ. За сравнение той посочи тол системата в Унгария, която е стартирала таксуването на база изминато разстояние само с маршрутна карта, без възможност за таксуване с GPS тракер или използването на бордово устройство, и 6 месеца е работила само с маршрутни карти.
Всички разходи по организацията на декларирането на данни ще бъдат в рамките на процентите, които получават дружествата национални доставчици на услуги за тол такси посочени в общите условия. Всички разходи ще бъдат поети в рамките на тези 7% по цялостната организация на декларирането на данните, така че превозвачите да не носят тежест. Превозвачите няма да носят и тежестта на дългосрочните договори, каза проф. Асенов. На въпроса защо транзитният трафик не плаща повече, членът на Управителния съвет към АПИ, обясни, че според чл. 7, ал. 3 на европейската директива тол таксите не могат да бъдат дискриминационни спрямо държавата на произход на пътното превозно средство.
Водещи
-
Ферай от "Ергенът 4" влиза и в новото риалити "Любов в рая"
Зрители веднага разпознаха гласа на риалити героинята, без дори да се налага да виждат лицето...
06.08 | 13:45
-
Мирчев: Бойко Борисов става обикновен рекламен агент на новите държавни Лафки на Пеевски
Според съпредседателя на „Да, България“, това е остър завой към ляв турбопопулизъм
06.08 | 17:15
-
Иво Сиромахов: Интернет-тълпата раздава правосъдие и налага свой морал
Махалото се е устремило със страшна скорост към крайната точка на виртуалната анархия. В...
06.08 | 17:00
-
CNN с шокиращи разкрития за трагедията с подводницата Титан на OceanGate
Сред факторите са проблемният дизайн и лошата поддръжка на плавателния съд
06.08 | 16:45
Най-четени
-
Наш милионер подкара една от най-скъпите коли в света
Хърватският електромобил впечатлява не само с футуристичен дизайн, но и със зашеметяващи...
06.08 | 12:15
-
Пътуванията със самолет в Европа може скоро да станат по-удобни
Кога ще се промени контролът на летищата?
06.08 | 11:30
-
В по-голямата си част пожарът в Балчик е овладян, но все още има тлеещи огнища
След заседание на оперативния щаб снощи бяха оставени дежурни екипи, а гасенето се поднови в...
06.08 | 10:30
-
България ще бъде домакин на едно от най-големите спортни събития - Giro d'Italia
Това съобщи министърът на туризма Мирослав Боршош на съвместен брифинг с министъра на спорта...
06.08 | 11:59