АПИ обещава тол системата да не докара допълнителни разходи на превозвачите 27.02 | 13:37
Сттраната ни е с най-ниските тарифи в ЕС, а второкласните пътища са безплатни, отбелязва Асенов

Превозвачите няма да имат допълнителни разходи за отчитане на изминатото разстояние по пътищата с тол системата. България е с най-ниските тарифи за движение по пътищата в Европа, а второкласната пътна мрежа в страната е безплатна за тежкотоварните превозни средства. Това съобщи проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", пред Нова телевизия. Проф. Асенов подчерта, че в България са най-ниските тарифи за пътища в Европа и посочи, че от София до Бургас тол таксата за най-големия автобус за еднократно пътуване е 10 лв., а за камион по транзитния маршрут ГКПП "Калотина" – ГКПП "Капитан Андреево", сумата е 40 лв., при условие, че 23 лв. е дневната винетка, която в момента се плаща. Всеки може да сметне, че за това разстояние увеличението е два пъти, каза проф. Асенов.
Той съобщи още, че второкласните пътища са безплатни за превозните средства над 3,5 тона и като пример даде един от най-натоварените проходи – "Проходът на Републиката", който е връзката между Северна и Южна България и е част от второкласния път II-55. Асенов допълни също че в Област Смолян няма нито един път с тол.
България е изградила най-модерната системата за пътно таксуване и е единствената в Европа, която предлага три алтернативни начина за плащане на такси – маршрутна карта, бордово устройство и GPS тракер, заяви членът на УС на АПИ. За сравнение той посочи тол системата в Унгария, която е стартирала таксуването на база изминато разстояние само с маршрутна карта, без възможност за таксуване с GPS тракер или използването на бордово устройство, и 6 месеца е работила само с маршрутни карти.
Всички разходи по организацията на декларирането на данни ще бъдат в рамките на процентите, които получават дружествата национални доставчици на услуги за тол такси посочени в общите условия. Всички разходи ще бъдат поети в рамките на тези 7% по цялостната организация на декларирането на данните, така че превозвачите да не носят тежест. Превозвачите няма да носят и тежестта на дългосрочните договори, каза проф. Асенов. На въпроса защо транзитният трафик не плаща повече, членът на Управителния съвет към АПИ, обясни, че според чл. 7, ал. 3 на европейската директива тол таксите не могат да бъдат дискриминационни спрямо държавата на произход на пътното превозно средство.
Водещи
-
Разсекретен документ на ЦРУ: Извънземни избили 23-ма войници
Нашествениците се разярили, след като летящата им чиния била свалена
08.04 | 21:00
-
Изпреварихме гърците по цени на храните
Пържолите са по 15 лв., но стигат за двама, краставиците и доматите в магазина вървят по 3 лв.
08.04 | 20:45
-
Красен Станчев: Задава се световна рецесия заради политиката на Тръмп
Според икономиста гражданите на Америка ще бъдат по-потърпевши от митата
08.04 | 20:30
-
Нов студен фронт сковава страната от 10 април
Силен и бурен вятър в цялата страна, в Североизточна България ще вали сняг и ще се образува...
08.04 | 20:16
Най-четени
-
Дянков: Може и да не влезем в еврозоната от 2026 г.
Ще ни отложат за известно време, заради дефицита, смята той
08.04 | 17:20
-
Яйца и българско агнешко - колко ще ни струва великденската трапеза
Провокиран да коментира новините от Гърция, Иванов изтъкна, че не можем да уеднаквяваме...
08.04 | 10:45
-
Симеон Дянков: България може да спечели от търговската война
Бъдещето на българската икономика
08.04 | 11:15