Дежурни екипи ще следят за защитата на потребителите по Великден 13.03 | 14:53
От КЗП коментират триковете на туроператори, хотелиери и ресторантьори по курортите

Във всички областни градове по Великденските празници ще има дежурни екипи, които да следят за коректно отношение към потребителите.
Това съобщи Емилия Елчинова, директор на дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на среща на институцията с големите търговски вериги.
"За яйцата и козунаците разчитаме на нашите колеги от Агенция по безопасност на храните (Българската агенция за безопасност по храните - БАБХ - бел. ред) относно качеството на тези продукти, а относно цената – сме ние", каза тя.
Специалистите от КЗП съветват потребителите да се запознават много добре с количествените и качествените характеристики на стоката, която купуват, да проверят дали има етикет, да прочетат внимателно указанията и др.
Председателят на КЗП Валентин Златев припомни, че винаги по празници се създават предпоставки за повишение на цената. "Спекулата в цените се появи първо при хранителните продукти. Очакваме бум в покупката на техника, персонални компютри, мобилни телефони, които се очаква, че в редица случаи подлежат на рекламация", съобщи той.
През тази зима за първи път КЗП провери зимните курорти. Най-големи нарушения се допускат в местата за настаняване и съпътстващите ги заведения за хранене. В голяма част от хотелите няма сериозни нарушения, за разлика от хижите и ресторантите, които се намират на тяхна територия. В заведенията липсват менюта с цени и грамажи.
16 такива обекта, в които обикновено се настаняват млади хора, вече са затворени. Най-често липсва категоризация на обектите за настаняване – те функционират без регистрация в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).
Веселин Златев обещава през лятото активността на инспекторите да бъде по-висока от обичайната. Ежедневно се проверяват и офертите на туроператорите. В туризма най-честото нарушение е предоставянето на услуга, която като качество не съответства на предложената. Използват се подвеждащи трикове от страна на хотелиери и ресторантьори – показва се едно, а на практика се предоставя съвсем друго.
Златев съобщи, че доста от лицата, предоставящи туроператорски услуги нямат лицензи. Той препоръчва на потребителите са посетят и офисите на туроператорската фирма, която са избрали за своята почивка, защото обикновено в интернет не се предоставя цялата информация.
Водещи
-
Диана Дамянова: Избори в следващите месеци са въпрос на политическо оцеляване за Радев
"Борисов и Пеевски са твърдо решени да не допуснат предсрочен вот", категорична е тя
18.08 | 18:00
-
Украйна спря петрола за Централна Европа
Това съобщ министърът на външните работи и външната търговия на Унгария Петер Сийярто в...
18.08 | 17:45
-
Бивш директор в Google с плашещо предупреждение за близкото ни бъдеще
Идва 15-годишна дистопия*, твърди Мо Гаудат
18.08 | 17:30
-
"Биг Брадър" се завръща на малкия екран през септември
15 съквартиранти влизат в риалитито на 21-и
18.08 | 17:15
Най-четени
-
Катастрофа с тирове на един от входовете за Пловдив затапи АМ "Тракия"
Задръстването е над 5 километра
18.08 | 10:30
-
Запали се сметището в пловдивско село
Сигналът за пожара е подаден към 05:30 ч. в понеделник
18.08 | 10:45
-
След тежката катастрофа в София: Шофьорът на автобуса е в много тежко състояние
При инцидента един човек - лекар от Сирия, загина на място, а шестима души бяха ранени
18.08 | 15:20