Европарите - адреналин, а не наркотик 07.11 | 10:20
Bюджет за кохезионната политика не трябва да бъде намаляван, смята Дончев
"Европейските пари трябва да бъдат адреналин, а не наркотик за държавите бенефициенти". Това заяви министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев в Кипър по време на неформална среща на министрите, отговорни за кохезионната политика, съобщи офисът на министъра.
По време на срещата, посветена на функционирането на Структурните и Кохезионния фонд през следващия програмен период, Дончев защити позицията на България, че политиката по сближаване цели насърчаване на заетостта, икономическия растеж и конкурентоспособността. Според министъра първоначално предложеният бюджет за кохезионната политика не трябва да бъде намаляван.
"Политиката по сближаване не е само инструмент за харчене на пари, дори не е само инструмент за по-ефективно харчене на пари - тя е най-важният ни инвестиционен инструмент днес", заяви Дончев. Той подчерта, че подкрепата от Структурните и Кохезионния фонд трябва да бъде концентрирана върху по-слабо развитите региони, за да не се забавя процесът на сближаване.
По думите му кохезионната политика е единственият финансов инструмент, който инвестира целенасочено в намаляване на разликите между отделните региони и допринася за това Европа да бъде по-свързана и по-координирана, пише БТА. Министърът подчерта още, че освен да се фокусира върху икономически растеж и работни места, в следващия програмен период кохезионната политика ще бъде инструмент за търсене и гарантиране на финансова дисциплина на макро ниво и средство за мотивиране и натиск за провеждане на реформи в редица ключови сфери.
"Кохезионната политика и вноските на различните държави не са въпрос на прост паричен трансфер и консумация на средства. Необходимо е да се промени мисленето по отношение на политиката по сближаване и то да не се свежда само до въпроса кой колко харчи и кой колко дава", заяви Дончев. Той защити тезата, че страните-донори имат икономически ползи от вноските, които правят. Със своите големи инфраструктурни проекти новите страни-членки създават допълнителни пазарни възможности за бизнеса, допринасят за придвижването на хора и стоки по новоизградена пътна инфраструктура и не на последно място - инвестират в мерки за опазване на околната среда, чистота на въздуха и съхраняване на водните ресурси, обясни Дочев.
"Това не са локални, а споделени ползи за всички региони, защото ефектът от тях се разпростира отвъд териториалните граници на държавите", посочи министърът.
Водещи
-
Атанас Зафиров: Няма място за безцелни промени между двете четения на бюджета
По темата "Лукойл" вицепремиерът и лидер на БСП подчерта, че се е избегнала сериозна кризисна...
23.11 | 14:30
-
България на две скорости: Пропаст между регионите у нас
Ново изследване показва дълбоки разлики в развитието на градовете
23.11 | 14:00
-
"Пейзаж" на Златю Бояджиев стана най-скъпата картина в България
Продажбата й задмина досегашния рекордьор - „Ръченица“ от Иван Мърквичка
23.11 | 13:20
Най-четени
-
Жена обра касата на църква пред детето си
Кадри от деянието бяха публикувани в социалните мрежи и предизвикаха вълна от възмущение
23.11 | 12:20
-
Валежи и застудяване от днес
Максималните температури ще са от 6°-7° в северозападните райони до 18°-19° в югоизточните
23.11 | 09:00
-
Васил Терзиев: Тази Коледа София ще блести с двойно повече украса
Той съобщи, че на 1 декември ще запали светлините на Елхата на столицата на площад "Свети...
23.11 | 10:40