Европарите - адреналин, а не наркотик 07.11 | 10:20
Bюджет за кохезионната политика не трябва да бъде намаляван, смята Дончев

"Европейските пари трябва да бъдат адреналин, а не наркотик за държавите бенефициенти". Това заяви министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев в Кипър по време на неформална среща на министрите, отговорни за кохезионната политика, съобщи офисът на министъра.
По време на срещата, посветена на функционирането на Структурните и Кохезионния фонд през следващия програмен период, Дончев защити позицията на България, че политиката по сближаване цели насърчаване на заетостта, икономическия растеж и конкурентоспособността. Според министъра първоначално предложеният бюджет за кохезионната политика не трябва да бъде намаляван.
"Политиката по сближаване не е само инструмент за харчене на пари, дори не е само инструмент за по-ефективно харчене на пари - тя е най-важният ни инвестиционен инструмент днес", заяви Дончев. Той подчерта, че подкрепата от Структурните и Кохезионния фонд трябва да бъде концентрирана върху по-слабо развитите региони, за да не се забавя процесът на сближаване.
По думите му кохезионната политика е единственият финансов инструмент, който инвестира целенасочено в намаляване на разликите между отделните региони и допринася за това Европа да бъде по-свързана и по-координирана, пише БТА. Министърът подчерта още, че освен да се фокусира върху икономически растеж и работни места, в следващия програмен период кохезионната политика ще бъде инструмент за търсене и гарантиране на финансова дисциплина на макро ниво и средство за мотивиране и натиск за провеждане на реформи в редица ключови сфери.
"Кохезионната политика и вноските на различните държави не са въпрос на прост паричен трансфер и консумация на средства. Необходимо е да се промени мисленето по отношение на политиката по сближаване и то да не се свежда само до въпроса кой колко харчи и кой колко дава", заяви Дончев. Той защити тезата, че страните-донори имат икономически ползи от вноските, които правят. Със своите големи инфраструктурни проекти новите страни-членки създават допълнителни пазарни възможности за бизнеса, допринасят за придвижването на хора и стоки по новоизградена пътна инфраструктура и не на последно място - инвестират в мерки за опазване на околната среда, чистота на въздуха и съхраняване на водните ресурси, обясни Дочев.
"Това не са локални, а споделени ползи за всички региони, защото ефектът от тях се разпростира отвъд териториалните граници на държавите", посочи министърът.
Водещи
-
Дъжд и гръмотевични бури с градушки смъкват градусите днес
Между 30-32°C в страната, но са възможни и температури и над 32°C около р. Марица, в...
29.07 | 08:00
-
При избори сега: 8 партии в НС, ГЕРБ - първи
Най-голямо доверие - към президента Румен Радев – 38,7%, следван от вицепрезидента Илиана...
28.07 | 21:26
-
ВСС реши дава безвъзмездно на европрокуратурата сградата на бившата централа на ДПС
Решението беше взето с 13 гласа „за“
28.07 | 17:30
Най-четени
-
Дете е в кома след падане от петия етаж на хотел в Китен
Състоянието на 14-годишното момче е много тежко
28.07 | 09:45
-
Европа ще бъде наводнена с американски автомобили
Това може да се случи, след като Брюксел сключи търговско споразумение с Доналд Тръмп, пише...
28.07 | 12:00
-
Журналист: Ефективността на КПК е 1%
Заплатата на председателя ѝ е 14 500 лева, заяви Йово Николов
28.07 | 11:00
-
Жената с най-големите устни в света е българка
28.07 | 15:30