Европарите - адреналин, а не наркотик 07.11 | 10:20
Bюджет за кохезионната политика не трябва да бъде намаляван, смята Дончев
"Европейските пари трябва да бъдат адреналин, а не наркотик за държавите бенефициенти". Това заяви министърът по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев в Кипър по време на неформална среща на министрите, отговорни за кохезионната политика, съобщи офисът на министъра.
По време на срещата, посветена на функционирането на Структурните и Кохезионния фонд през следващия програмен период, Дончев защити позицията на България, че политиката по сближаване цели насърчаване на заетостта, икономическия растеж и конкурентоспособността. Според министъра първоначално предложеният бюджет за кохезионната политика не трябва да бъде намаляван.
"Политиката по сближаване не е само инструмент за харчене на пари, дори не е само инструмент за по-ефективно харчене на пари - тя е най-важният ни инвестиционен инструмент днес", заяви Дончев. Той подчерта, че подкрепата от Структурните и Кохезионния фонд трябва да бъде концентрирана върху по-слабо развитите региони, за да не се забавя процесът на сближаване.
По думите му кохезионната политика е единственият финансов инструмент, който инвестира целенасочено в намаляване на разликите между отделните региони и допринася за това Европа да бъде по-свързана и по-координирана, пише БТА. Министърът подчерта още, че освен да се фокусира върху икономически растеж и работни места, в следващия програмен период кохезионната политика ще бъде инструмент за търсене и гарантиране на финансова дисциплина на макро ниво и средство за мотивиране и натиск за провеждане на реформи в редица ключови сфери.
"Кохезионната политика и вноските на различните държави не са въпрос на прост паричен трансфер и консумация на средства. Необходимо е да се промени мисленето по отношение на политиката по сближаване и то да не се свежда само до въпроса кой колко харчи и кой колко дава", заяви Дончев. Той защити тезата, че страните-донори имат икономически ползи от вноските, които правят. Със своите големи инфраструктурни проекти новите страни-членки създават допълнителни пазарни възможности за бизнеса, допринасят за придвижването на хора и стоки по новоизградена пътна инфраструктура и не на последно място - инвестират в мерки за опазване на околната среда, чистота на въздуха и съхраняване на водните ресурси, обясни Дочев.
"Това не са локални, а споделени ползи за всички региони, защото ефектът от тях се разпростира отвъд териториалните граници на държавите", посочи министърът.
Водещи
-
Първан Симеонов: По-скоро влизаме в нов етап на преговорите
Те не са взривени и шансовете за редовен кабинет съществуват, допълни социологът Евелина...
06.01 | 21:00
-
Царица Маргарита Сакскобургготска празнува своя 90-и рожден ден
Българската царица получи множество поздравления за юбилея си, като в тях се включи и...
06.01 | 20:45
-
Пореден "ремонт" на Изборния кодекс, предлагат от ДБ и ПП
Искат бюлетините да се броят в специално създадени за целта центрове
06.01 | 20:30
-
Грозев: Путин се опитва да манипулира Тръмп преди ултиматума от Белия дом
Доналд Тръмп неведнъж е заявявал, че е готов, желае и може бързо да сложи край на войната в...
06.01 | 20:15
Най-четени
-
Депутатите започват работа
Що се отнася до законодателната власт – ваканцията на депутатите приключи. Основната тема през...
06.01 | 09:45
-
Мнение: Ако не се състави кабинет с първия мандат, ще отидем на нови предсрочни избори
Политолозите Малинов и Буруджиева единни
06.01 | 10:30
-
Проф. Антоанета Христова: Избори напролет
Очаква се някой, който да поеме вълната на недоволството, смята политическият психолог
06.01 | 17:00
-
Почина писателят Димитър Коруджиев
Вестник „Демокрация“ е създаден в дома му от група известни писатели и журналисти през зимата...
06.01 | 15:40