Единен стикер ще показва трайно ниските цени на храните в магазините 01.04 | 12:00
Той вече е предоставен на две от търговските вериги, които са започнали от тази седмица да подават информация за цените си в специално разработения сайт foodprice.bg

Единен стикер ще показва трайно ниските цени на хранителните продукти в търговските обекти. Той е разработен от Министерството на икономиката и индустрията и вече е предоставен на две от търговските вериги, които са започнали от тази седмица да подават информация за цените си в специално разработения сайт foodprice.bg. Това съобщи министър Никола Стоянов днес пред бТВ.
Информационната платформа foodprice.bg стартира преди две седмици, но към момента показва единствено средни цени на едро и дребно в различни градове на страната за около 30 хранителни продукта, което не дава много добър ориентир за потребителите. Както стана ясно данните са събрани само от държавни институции, а търговците са предпазливи да се включат като обявиха, че все още не са наясно какво точно се очаква от тях.
"Отправихме покана до всички юридически лица, които се занимават с търговия на дребно на хранителни продукти и имат годишен оборот от над 30 млн. лв., да се включат в нашата инициатива”, обясни икономическият министър.
По данни на министерството става въпрос за около 30 търовци на дребно - големите международни вериги и няколко регионални местни търговци.
По думите на министър Николов малките търговци не били включени в инициативата, защото държавата не трябвало да се намесва прекалено на свободния пазар. От друга страна, малките търговци ще бъдат засегнати индиректно, защото ако големите свалят цените, и малките магазини ще ги последват, каза Николов.
До този момент само две търговски вериги са подали информация към сайта foodprice.bg, като тя вече е публикувана, стана ясно още от думите на икономическия министър. "Едната верига е дала информация само за 5 продукта в цялата страна, а другата за 15, но за две области в България. Надяваме се това да е само начало на процеса и тепърва да има много по-голяма активност”, каза още министър Стоянов.
Задължително условие е всяка верига в инициативата да декларира, че за една седмица напред ще продава продуктите на посочените от нея цени, уточниха от Министерството на икономиката. Тази стойност през перода може да намалява, но не и да се увеличава. Информацията трябва постъпва всеки четвъртък и цената ще важи от петък до четвъртък. Промоциите, които търговските обекти провеждат, не могат да бъдат включвани на сайта foodprice.bg.
Идеята на единния стикер, който предлага министерството, е да служи за улеснение на потребителите бързо да намират най-евтината стока. Той обаче ще се поставя по желание на търговската верига. Разработен е в три варианта - кръгъл, правоъгълен и квадратен, с оглед разликите в стелажите на магазините.
Водещи
-
ВАС окончателно спря изпълнението на Методиката за дялово разпределение на топлинната енергия 2
Касационната инстанция приема, че определението на съда в тази част е правилно, тъй като...
05.09 | 17:40
-
Атанас Зафиров: Нямам никакво намерение да подавам оставка, няма основание!
Среща със Си Дзинпин
05.09 | 17:20
-
Гърция въвежда електронен портфейл
Целта е „суперидентичността” да стане универсална за всички страни членки на Шенген и...
05.09 | 16:45
-
Путин заяви, че Москва е най-доброто място за възможна среща с президента на Украйна Володимир Зеленски
Руският президент припомни, че Киев до неотдавна е изключвал възможностите за директен контакт...
05.09 | 16:30
Най-четени
-
Борисов: Ако имам малко власт, незабавно бих освободил Коцев от ареста
„Направихме много за Плевен, направихме водния цикъл. Като няма вода в язовирите, няма. Ще го...
05.09 | 10:30
-
Тръмп призова евролидерите да спрат да „финансират“ войната на Путин в Украйна
От американската администрация не разкриха източника на данните си за руския износ на горива...
05.09 | 11:30
-
Нови три лекарствени продукти са включени в Позитивния лекарствен списък
Така общият брой на безплатните лекарства става пет.
05.09 | 10:45