Единен стикер ще показва трайно ниските цени на храните в магазините 01.04 | 12:00
Той вече е предоставен на две от търговските вериги, които са започнали от тази седмица да подават информация за цените си в специално разработения сайт foodprice.bg

Единен стикер ще показва трайно ниските цени на хранителните продукти в търговските обекти. Той е разработен от Министерството на икономиката и индустрията и вече е предоставен на две от търговските вериги, които са започнали от тази седмица да подават информация за цените си в специално разработения сайт foodprice.bg. Това съобщи министър Никола Стоянов днес пред бТВ.
Информационната платформа foodprice.bg стартира преди две седмици, но към момента показва единствено средни цени на едро и дребно в различни градове на страната за около 30 хранителни продукта, което не дава много добър ориентир за потребителите. Както стана ясно данните са събрани само от държавни институции, а търговците са предпазливи да се включат като обявиха, че все още не са наясно какво точно се очаква от тях.
"Отправихме покана до всички юридически лица, които се занимават с търговия на дребно на хранителни продукти и имат годишен оборот от над 30 млн. лв., да се включат в нашата инициатива”, обясни икономическият министър.
По данни на министерството става въпрос за около 30 търовци на дребно - големите международни вериги и няколко регионални местни търговци.
По думите на министър Николов малките търговци не били включени в инициативата, защото държавата не трябвало да се намесва прекалено на свободния пазар. От друга страна, малките търговци ще бъдат засегнати индиректно, защото ако големите свалят цените, и малките магазини ще ги последват, каза Николов.
До този момент само две търговски вериги са подали информация към сайта foodprice.bg, като тя вече е публикувана, стана ясно още от думите на икономическия министър. "Едната верига е дала информация само за 5 продукта в цялата страна, а другата за 15, но за две области в България. Надяваме се това да е само начало на процеса и тепърва да има много по-голяма активност”, каза още министър Стоянов.
Задължително условие е всяка верига в инициативата да декларира, че за една седмица напред ще продава продуктите на посочените от нея цени, уточниха от Министерството на икономиката. Тази стойност през перода може да намалява, но не и да се увеличава. Информацията трябва постъпва всеки четвъртък и цената ще важи от петък до четвъртък. Промоциите, които търговските обекти провеждат, не могат да бъдат включвани на сайта foodprice.bg.
Идеята на единния стикер, който предлага министерството, е да служи за улеснение на потребителите бързо да намират най-евтината стока. Той обаче ще се поставя по желание на търговската верига. Разработен е в три варианта - кръгъл, правоъгълен и квадратен, с оглед разликите в стелажите на магазините.
Водещи
-
В Музикалния театър: 4 дни, посветени на Йохан Щраус–син
08.10 | 14:45
-
Белобрадова: Мафията изнудва София! Не трябва да се даваме!
Вчера тя натовари чували с отпадъци в личния си автомобил, за да ги извози до място, където...
08.10 | 14:20
-
Рябков: Употребата на ракети „Томахоук” означава пряко участие на САЩ в украинския конфликт
По думите му предаването на крилатите ракети на Украйна би довело до качествена промяна в...
08.10 | 14:10
Най-четени
-
ППС: Не тръгвайте към планините! 2
Планинските спасители отново напомнят на туристите да следят актуалната прогноза за времето,...
08.10 | 11:30
-
Промените в образованието влизат на първо четене в парламента
Сред основните предложения, които предизвикаха бурни реакции от родители и организации, са...
08.10 | 09:30
-
Борисов за кризата с боклука: Подавам ръка на софиянци, те не са виновни
"Частни срещи с деца на моите приятели, не виждам какво да ви разкажа", каза Борисов за...
08.10 | 11:00