Единен стикер ще показва трайно ниските цени на храните в магазините 01.04 | 12:00
Той вече е предоставен на две от търговските вериги, които са започнали от тази седмица да подават информация за цените си в специално разработения сайт foodprice.bg

Единен стикер ще показва трайно ниските цени на хранителните продукти в търговските обекти. Той е разработен от Министерството на икономиката и индустрията и вече е предоставен на две от търговските вериги, които са започнали от тази седмица да подават информация за цените си в специално разработения сайт foodprice.bg. Това съобщи министър Никола Стоянов днес пред бТВ.
Информационната платформа foodprice.bg стартира преди две седмици, но към момента показва единствено средни цени на едро и дребно в различни градове на страната за около 30 хранителни продукта, което не дава много добър ориентир за потребителите. Както стана ясно данните са събрани само от държавни институции, а търговците са предпазливи да се включат като обявиха, че все още не са наясно какво точно се очаква от тях.
"Отправихме покана до всички юридически лица, които се занимават с търговия на дребно на хранителни продукти и имат годишен оборот от над 30 млн. лв., да се включат в нашата инициатива”, обясни икономическият министър.
По данни на министерството става въпрос за около 30 търовци на дребно - големите международни вериги и няколко регионални местни търговци.
По думите на министър Николов малките търговци не били включени в инициативата, защото държавата не трябвало да се намесва прекалено на свободния пазар. От друга страна, малките търговци ще бъдат засегнати индиректно, защото ако големите свалят цените, и малките магазини ще ги последват, каза Николов.
До този момент само две търговски вериги са подали информация към сайта foodprice.bg, като тя вече е публикувана, стана ясно още от думите на икономическия министър. "Едната верига е дала информация само за 5 продукта в цялата страна, а другата за 15, но за две области в България. Надяваме се това да е само начало на процеса и тепърва да има много по-голяма активност”, каза още министър Стоянов.
Задължително условие е всяка верига в инициативата да декларира, че за една седмица напред ще продава продуктите на посочените от нея цени, уточниха от Министерството на икономиката. Тази стойност през перода може да намалява, но не и да се увеличава. Информацията трябва постъпва всеки четвъртък и цената ще важи от петък до четвъртък. Промоциите, които търговските обекти провеждат, не могат да бъдат включвани на сайта foodprice.bg.
Идеята на единния стикер, който предлага министерството, е да служи за улеснение на потребителите бързо да намират най-евтината стока. Той обаче ще се поставя по желание на търговската верига. Разработен е в три варианта - кръгъл, правоъгълен и квадратен, с оглед разликите в стелажите на магазините.
Водещи
-
Радев: Доставката на F-16 е само началото на ангажиментa към изграждането на реални отбранителни способности
Той проведе среща със зам.-помощник секретаря по отбраната за Европа в Департамента по...
12.04 | 18:00
-
Слава Севрюкова: нНе Гагарин е първият космонавт!
Преди него имало десетина, оцелял е само Владимир Илюшин, отбелязва тя
12.04 | 17:40
-
Рюте: Русия обмисля да разположи ядрени оръжия в Космоса
Това каза генералният секретар на НАТО пред германския вестник "Велт"
12.04 | 17:20
-
Хартиените трудови книжки остават в историята от 1 юни
Те обаче не бива да се унищожават, а трябва да се оформят от последния работодател и да се...
12.04 | 17:00
Най-четени
-
Лазаровден е! Какво повелява традицията, а какво е забранено?
Вижте какви са и поверията за този ден
12.04 | 09:00
-
Мариан Бачев: Културата ще загуби пари по ПВУ
Ресорният министър обаче не се нае да каже прогнозна сума
12.04 | 11:20
-
Пореден протест в София и Телиш срещу войната по пътищата
Те са под наслов: „България няма деца за убиване!“
12.04 | 11:40
-
Хартиените трудови книжки остават в историята от 1 юни
Те обаче не бива да се унищожават, а трябва да се оформят от последния работодател и да се...
12.04 | 17:00