Електромобилите приковаха вниманието на Автосалон София 2011 20.06 | 13:23
Единият от тях може би дори ще бъде произвеждан и в България

Тазгодишното издание на Автосалон София, което приключи преди ден, събра рекорден брой посетители - около 60 хиляди. Салонът представи на български и чуждестранни гости над 50 автомобилни новости, концепции, модификации и фейслифтове, но най-голям интерес за феновете на автомобилната индустрия се оказаха електрическите автомобили.
Мнозина смятат електромобилите за бъдещето на автомобилостроенето и с право.
Новите коли се движат изцяло благодарение на електрическа енергия и с всяка изминала година се приближават все повече до възможностите на един класически бензинов или дизелов автомобил, но с по-малък разход на енергия и при почти нулев разход за поддръжка. Освен това електрическите коли са с нулев показател за отделени вредни емисии, което е силно положителен фактор от гледна точка на идеята за опазване на околната среда, която е изключително актуална от няколко десетилетия насам.
Два от представените автомобили - Citroen C-ZERO и Peugeot iOn вече са на българския пазар, а в рамките на следващата година премиера трябва да направи и Renault Fluence E.Z. Останалите електромобили представени в Inter Expo Center бяха Opel Ampera, Chevrolet Volt и Great Wall C-20 EV.
Последният от тези автомобили - C-20 EV на Great Wall може би, дори ще бъде произвеждан в България или по-конкретно край Ловеч, където тази година врати отваря новопостроеният завод на китайската Great Wall Motors, чийто партньори от българска страна са Litex Motors. Очаква се производството на C-20 EV да започне в края на 2012 или началото на 2013г.
Въпреки неоспоримите предимства, които електрическите автомобили притежават спрямо конвенционалните, много от посетителите на автосалона в София споделиха, че едва ли биха закупили електромобил в близките няколко години.
Къде се крият причините за този скептицизъм на съвременния потребител спрямо електромобилите?
На първо място това е цената. В момента електрическите автомобили се намират във високия ценови клас и въпреки относително малките си размери могат да се закупят за същата сума, за която би се закупил и един напълно оборудван и внушителен джип например.
Влияние освен това оказва и факта, че както в България, така и в голяма част от страните от Европейския съюз все още няма напълно изградена мрежа от зарядни станции, които да обслужват хората с електрически автомобили.
Фактът е и че автономният пробег на един електромобил при пълен заряд на батерията е до 160км, докато един средно пестелив бензинов автомобил може да измине близо 700 километра с пълен резервоар. За финал трябва да се отбележи и консерватизма на българския потребител, който малко по-трудно приема иновации с толкова радикални пропорции.
Не можем да се отрече, че електрическият транспорт е една привлекателна алтернатива, особено когато всеки един от нас би имал възможността да стигне от столицата до морето на цена до три пъти по-малка от тази на един автобусен билет и то при удобствата на личния автомобил.
Цената на самата кола обаче и липсата на условия за ползването на такъв тип возило карат не само българския, но и европейския купувач, поне за сега да въздиша с надежда.
Водещи
-
БСП - ОЛ няма да подкрепи предложението на Радев за референдум за еврото
Това обявиха от левицата
10.05 | 17:40
-
Германия затегна граничния контрол
Засилени са проверките по границите с Люксембург и Белгия
10.05 | 17:20
-
Ицо Хазарта: Ние, българите, сме едно цяло
Евродепутатът коментира предложението на Радев за референдум за приемане на еврото
10.05 | 17:00
Най-четени
-
Бойко Борисов: Протегнатите ръце са по-силни от юмрука на Румен Радев (ВИДЕО)
НС по най-бързия начин трябва да отхвърли този референдум, подчерта лидерът на ГЕРБ
10.05 | 12:00
-
Доц. Цеков: Предложението на Радев за референдум за еврото е противоконституционно
Докторът по конституционно право обясни защо у нас не може да бъде проведен такъв референдум
10.05 | 11:00