КЕВР иска от ВиК-Бургас да обясни за спирането на водата в Поморие 09.08 | 14:44
Регулаторът очаква информация за дейността на оператора и изпълнение на задълженията му
Във връзка с постъпил в КЕВР сигнал от УС на Бургаска регионална туристическа камара и публикувани информации в национални медии за нарушено водоснабдяване на гр. Поморие на 4-ти, 5-ти и 7-ми август 2018 г., Комисията започна проверка за изясняване на обстоятелствата по случая. С писмо на председателя на КЕВР до "Водоснабдяване и канализация" ЕАД Бургас, на чиято обслужвана територия е гр. Поморие, на основание на чл.114 от Административнопроцесуалния кодекс, регулаторът изисква в 7-дневен срок дружеството да представи становище по изнесените в сигнала и публикациите проблеми. В него трябва да бъдат посочени причините за нарушеното водоснабдяване в населеното място, информация за схемата на захранване, с обозначени технически параметри на изградените съоръжения, пунктовете за измерване и обеззаразяване на подаваната вода, както и техническите характеристики на довеждащия водопровод. От ВиК оператора се изисква да предостави информация за времето, което е било необходимо за локализиране и за отстраняването на авариите, за начина на уведомяване на потребителите за прекъсване на водоснабдяването и за осигуряване на алтернативно водоснабдяване с питейна вода, включително с водоноски, включително къде са били разположени.
В посочения 7-дневен срок "Водоснабдяване и канализация" ЕАД Бургас следва да изпрати до КЕВР обобщена информация и за броя на планираните и непланирани прекъсвания на водоподаването в гр. Поморие от началото на годината, регистрираните жалби за нарушено водоподаване през този период, времето за локализиране и за отстраняване на авариите, както и каква част от населението е била засегната от тях. За всяка отделна авария регулаторът очаква да получи данни за времетраенето на прекъсването на водоподаването с точни часове на регистриране и на отстраняване.
Водното дружество трябва да предостави на регулатора информация и за мерките, които е предприело и планира да извърши за изпълнение на нормативните изисквания към качеството на предоставяната водоснабдителна услуга, като посочи срока за тяхното изпълнение.
Във връзка с постъпилия в КЕВР сигнал от УС на Бургаска регионална туристическа камара за нарушено водоснабдяване на гр. Поморие, Комисията изпрати писмо и до областния управител на Бургас и председател на Асоциацията по ВиК Вълчо Чолаков, с което го информира за започналата проверка на водното дружество. Отчитайки разпоредбите на чл. 43, ал. 1 от Правилника за организацията и дейността на асоциациите по ВиК и на основание чл. 22 от Закона за регулиране на водоснабдителните и канализационните услуги, Комисията се обръща към Асоциацията по ВиК да предостави в 14-дневен срок информация за постъпили сигнали от потребители на територията на община Бургас за неизпълнения на задълженията на ВиК оператора по договора му с асоциацията, както и за предприетите в тази насока действия. Във връзка с разпоредбите на чл.42, ал. 1 от Правилника, Комисията очаква от Асоциацията по ВиК информация и за констатирани от нея неизпълнения на задълженията на ВиК оператора по сключения с него договор, свързани със стопанисването, поддържането и експлоатацията на ВиК активите, реализирането на инвестиционната му програма, изпълнението на договорните показатели за качество, както и другите задължения, предвидени в договора.
Копия на писмата на КЕВР до "Водоснабдяване и канализация" ЕАД Бургас и до Асоциацията по ВиК-Бургас са изпратени до подателя на сигнала - УС на Бургаска регионална туристическа камара.
При всички постъпващи сигнали за влошено качество на предоставяните ВиК услуги, в изпълнение на своята контролна дейност КЕВР ще продължава да извършва щателни проверки в защита на правата на потребителите. През 2017 г. до регулатора са подадени 571 жалби и сигнали в сектор ВиК, като през годината е продължило производството и по други 159 преписки по жалби от предходен период. 336 жалби са препратени към ВиК операторите за разглеждане и уведомяване на жалбоподателя за резултатите от извършените проверки, по 227 жалби производството е продължило през 2018 г., с цел събиране на доказателства и изясняване на обстоятелства. По останалите жалби Комисията се е произнесла с решения, провела е тристранни срещи за доброволно уреждане на спора или те са били прекратени от ВиК дружествата поради удовлетворяване на исканията на жалбоподателите.
КЕВР и занапред ще осъществява контрол върху дейността на ВиК дружествата с оглед стриктното изпълнение на техните задължения съгласно Общите им условия за предоставяне на непрекъсваеми и качествени водоснабдителни услуги на техните абонати. При констатирано неизпълнение на тези задължения регулаторът ще им налага съответни анкции в съответствие с действащата нормативна уредба.
Водещи
-
Къде у нас са най-ниските и къде най-високите заплати?
Общо за страната средната годишна заплата е била 24 485 лева.
19.12 | 17:59
-
Главчев не подписа Споразумение за сътрудничество в областта на сигурността между България и Украйна
"Зеленски прояви пълно разбиране. Каза, че ще изчака, когато сме готови", допълни Главчев.
19.12 | 17:20
-
Нуждата от редовно правителство с пълен управленски мандат обсъдиха преговорите екипи на ГЕРБ - СДС и ИТН
Това съобщиха от първата политическа сила, която от началото на седмицата всеки ден се среща с...
19.12 | 16:59
-
Путин е готов да се срещне с Тръмп "по всяко време", "ако той пожелае"
Позицията на Москва
19.12 | 16:20
Най-четени
-
Радостин Василев: Подкрепям искането на имунитети
Припомняме, че главният прокурор Борислав Сарафов внесе в 51-вото Народно събрание искания за...
19.12 | 13:59
-
Главчев: Ако има човек, който най-много иска редовно правителство, то това съм аз
По думите му всяко следващо правителство ще може да прекрати това споразумение.
19.12 | 11:59
-
Нов удар по джоба преди празниците
Такса "битови отпадъци" за Стара Загора скача с 16%, за околните села - със 110%.
19.12 | 14:59