КЗП спря промоции заради подвеждаща клиентите информация 01.05 | 10:59
Онлайн търговци се опитвали да подвеждат купувачите за условията за покупка на стоките
Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци с онлайн магазини да подвеждат клиентите си за цените и наличностите на промоционални артикули. Контролният орган установи, че след извършена от потребителя и потвърдена от търговеца поръчка се оказва, че стоката липсва, може да бъде закупена на анонсираната цена само в комплект с друга или е значително по-скъпа.
Проверката във връзка с единия от казусите е по повод жалба на потребител, на който е отказана продажбата на монитор в промоция от сайта на търговска верига за електроуреди. Клиентът е заявил желания от него модел и е получил писмено потвърждение от търговеца, че поръчката е "успешно обработена и очаква транспортиране до посочения адрес за доставка”. 14 дни по-късно е информиран по телефона, че избраният от него продукт не може да му бъде доставен поради изчерпана наличност. Търговецът разчита на това, че потребителят може да избере алтернативен артикул, с което на практика би реализирал непланирана покупка.
Друга забранена от КЗП нелоялна практика е на специализирания магазин за инструменти, който е направил опит да продаде промоционална стока на по-висока от обявената на сайта цена. Четири дни след потвърждаване на направена от клиент поръчка на моторна коса на стойност 376 лв., търговецът го информира чрез електронната поща, че производителят е променил цената на 439 лв. и отправя запитване има ли интерес да закупи артикула при новите финансови условия. Целта е потребителят да бъде подтикнат да потвърди своя избор, с което на практика дава съгласието си за покупка при по-неизгодни за него условия спрямо тези при вземане на решението му за покупка.
Обявяването на цена от 0.00 лв. на сноуборд автомати с цел впоследствие да бъдат продадени в комплект със самата дъска при уж преференциални условия, е друга забранена от КЗП нелоялна практика. Схемата е реализирана от онлайн магазин за спортни и туристически стоки и се изразява в следното. На сайта на търговеца е проведена промоционална кампания, при която борд автомати са били предлагани на цена от 0.00 лв. След като потребителят изпрати заявка за даден модел, търговецът потвърждава поръчката и цената именно от 0.00 лв. Едва впоследствие чрез телефонно обаждане клиентът бива уведомен, че борд автоматът може да бъде закупен за 0.00 лв. само в комплект със сноуборд. Така на практика той е поставен пред избора да се откаже от поръчката си или да закупи и друг продукт, за да се възползва от промоцията, чиито условия не са известни от самото начало.
Водещи
-
ЕС налага такса от 3 евро за малките пратки
От 1 юли 2026 година всяка пратка на стойност под 150 евро, влизаща в общността, ще се облага...
12.12 | 17:40
-
Президентът обяви кога започва консултациите с парламентарните групи
Срещите в изпълнение на основния закон ще започнат в понеделник
12.12 | 17:20
-
И Поморие вече има красива пейка за кърмене, обвита с крила на пеперуда
Място за кърмене, обвито в пеперудени крила.
12.12 | 17:00
-
Евростат: Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги у нас
Той припомни, че ако се сравнят цените по НЗОК, разликите са значително по-големи назад във...
12.12 | 16:45
Най-четени
-
Синдикатите отправиха въпроси към депутатите за доходите през 2026 година
КНСБ и КТ "Подкрепа" искат гаранции за заплатите на учители, лекари и служители в транспорта...
12.12 | 10:15
-
Банка за сперма е разпространявала генетично рисков донор, близо 200 деца може да са засегнати
Според събраните данни с тази сперма са заченати най-малко 197 деца в Европа и извън нея.
12.12 | 11:30
-
Андрей Райчев: На следващите избори ще гласуват 3.5 милиона души
По думите му рязко сме се европеизирали и вече се държим по нов начин. "Ще си оправим...
12.12 | 14:30
-
Първан Симеонов: Борисов ще се опита сега да каже, че ако има някаква драма с еврото, тя е по вина на протестите
„Ако сега скочи, може да е основен бенефициент от всичко това, наред с ПП-ДБ, които ще...
12.12 | 12:30