Кампанията #steniskanabala стартира за пета поредна година 14.03 | 15:51
От 2014 г. насам вече 141 абитуриенти без родителски грижи получиха шанс да учат във ВУЗ
Кампанията "С тениска на бала" (#steniskanabala) стартира за пети порден път. Благотворителната инициатива на Мото-Пфое е насочена към български абитуриенти-сираци, за да продължат образованието си във висше учебно заведение. Столичният комитет на БЧК е традиционният партньор, който се грижи даренията от кампанията да им осигурят развитие в избраното поприще.
За 4-те години дотук, от 2014-та до 2017-та включително, #steniskanabala се радва на нарастващ интерес и отклик в обществото. Каузата постоянно набира популярност и обхватът достигна обща сума на даренията от 305 174 лева, с предоставени на дарители общо 5 445 бр. тениски, 100 включили се училища от цялата страна, 141 предоставени еднократни стипендии на първокурсници, които тъкмо са завършили средното си образование и продължават обучение в български ВУЗ, както и допълнителна финансова помощ за много добър и отличен успех на 36 студенти, второкурсници и третокурсници, които са били бенефициенти по програмата.
От днес на обновения сайт www.steniskanabala.bg всеки настоящ, бивш или бъдещ абитуриент може, онлайн или по банков път, да дари средства за образованието на абитуриентите без родители в петия сезон на кампанията, а Мото-Пфое му предоставя символа на кампанията – тениска, с която да отиде на бала, изпращането или среща на випуска. Всеки сам избира размера на дарението си, но тениската се предоставя при дарения над 20 лв.
Любими актьори от хитови уеб сериали ще поощряват зрелостниците от Випуск 2018 да отидат на бала или изпращането си с тениски и да дарят средства в полза на образованието на връстниците си, загубили родител. Това са Мино Караджов и Михаела Велкова от "Не така, брат!", Михаела Павлова и Илиян Илиев от "Следвай ме". Четиримата са много популярни сред тийнейджърите и всеки от тях е с влияние сред младите хора. Началото на #steniskanabala 2018 съвпада и със старта на новия сезон на "Не така, брат!”.
"Подкрепям "С тениска на бала", защото вярвам, че е образованието е изключително важно и достъп до него трябва да имат максимален брой хора", споделя Мино Караджов. "Само след година ми предстои да съм абитуриентка и вярвам, че е страхотен начин да загърбим суетата в полза на една благородна кауза", вярва Михаела Велкова. "Най-хубавото е, че всеки един от нас може да допринесе, стига да поиска.", споделя Илиян Илиев. "Страхотно е, че можем да поемем щафетата от българския ансамбъл по художествена гимнастика и тази година точно ние да допринесем за тази изключително смислена кампания", коментира Михаела Павлова.
Още от ноември миналата година ученици, на които предстои завършване, търсят организаторите на инициативата #steniskanabala и вече дори има поръчки през сайта. 17 училища в София, Бургас, Велико Търново, Сандански, Нова Загора, Петрич, Пещера, Крумовград, Айтос, Вършец, Каолиново и Костенец с нетърпение очакват обявяването на старта и представянето на тениската за 2018 г. Организаторите очакват от днес те да се умножават. Това е добър знак, че младежите разпознават важното и ценното, а значи бъдещето на обществото ни е в добри ръце.
В квалифицирането на кандидатите и при разпределението на стипендиите от програмата #steniskanabala и през 2018 г. ще помогне Столичен комитет на Български Червен Кръст. Регламентът за това е ясен и може да се намери на сайта www.steniskanabala.bg. DHL отново е официалният логистичен партньор на програмата – те доставят на дарителите тениските, символ на кампанията.
Даряването на средства за различни обществено значими каузи е част от последователната политика на Мото-Пфое за корпоративна социална отговорност. Запазена марка в нея са дарителските програми за опазване на природното и културно наследство на България, както и за подпомагането на абитуриенти-сираци. През 1996 г. Мото-Пфое започна да подкрепя подготовката за бала им с ежегодно благотворително модно ревю, закупувайки тоалети, аксесоари и куверти за празничната вечер. През 2014 г. Мото-Пфое промени формата на каузата – образование във ВУЗ, вместо блясък за една вечер, за да постигне по-широк обхват и по-значим краен резултат за обществото. Вдъхновяващ пример за тази програма даде група абитуриенти от Пирот, които през 2013 г. създадоха благотворителната кампания "Пет минути за теб – цял живот за тях", събираща средства за деца в нужда. Един цял випуск отиде на абитуриентския си бал с тениска, вместо с рокля или костюм и дари спестените пари на деца в неравностойно положение. През 2014 г. Мото-Пфое пое щафетата и вече пета година продължава инициативата в България.
Заявки за тениски и информация за дарения: www.steniskanabala.bg и на тел. 02 9842 387
Регламент и документи за кандидатстване за стипендия по програмата: www.steniskanabala.bg
Водещи
-
Средната пенсия у нас стигна 865 лева към края на септемвр
Данните сочат още, че след актуализацията на пенсиите от 1 юли средната се е вдигнала със 100...
29.11 | 18:00
-
Какво трябва да се знае за медицинските изделия?
Пациентът ли получава парите за медицинското изделие, което му е необходимо?
29.11 | 17:40
-
Израел и Хизбула се обвиняват взаимно в нарушение на примирието, влязло в сила преди два дни
Четири израелски танка навлязоха в западната част на ливанско гранично село.
29.11 | 17:20
-
Осмият опит за избор на председател на 51-ото Народно събрание се оказа неуспешен ОБЗОР
Днес народните представители издигнаха общо три номинации. Тези на Петър Петров от...
29.11 | 16:40
Най-четени
-
Депутатите ще направят осми опит за избор на председател на НС
При последното гласуване вчера на Силви Кирилов не достигнаха три гласа, за да оглави...
29.11 | 09:59
-
Предизвикателството Big Brother приключи за Атижа
Тя отговаря на всички важни въпроси в подкаста „Голямата сестра“
29.11 | 09:40
-
Таксиметровият протест към момента се замразява
Що се отнася до информацията за готвена блокада на цялата държава по Коледа, инж. Ризов увери:...
29.11 | 13:00