Кампанията #steniskanabala стартира за пета поредна година 14.03 | 15:51
От 2014 г. насам вече 141 абитуриенти без родителски грижи получиха шанс да учат във ВУЗ

Кампанията "С тениска на бала" (#steniskanabala) стартира за пети порден път. Благотворителната инициатива на Мото-Пфое е насочена към български абитуриенти-сираци, за да продължат образованието си във висше учебно заведение. Столичният комитет на БЧК е традиционният партньор, който се грижи даренията от кампанията да им осигурят развитие в избраното поприще.
За 4-те години дотук, от 2014-та до 2017-та включително, #steniskanabala се радва на нарастващ интерес и отклик в обществото. Каузата постоянно набира популярност и обхватът достигна обща сума на даренията от 305 174 лева, с предоставени на дарители общо 5 445 бр. тениски, 100 включили се училища от цялата страна, 141 предоставени еднократни стипендии на първокурсници, които тъкмо са завършили средното си образование и продължават обучение в български ВУЗ, както и допълнителна финансова помощ за много добър и отличен успех на 36 студенти, второкурсници и третокурсници, които са били бенефициенти по програмата.
От днес на обновения сайт www.steniskanabala.bg всеки настоящ, бивш или бъдещ абитуриент може, онлайн или по банков път, да дари средства за образованието на абитуриентите без родители в петия сезон на кампанията, а Мото-Пфое му предоставя символа на кампанията – тениска, с която да отиде на бала, изпращането или среща на випуска. Всеки сам избира размера на дарението си, но тениската се предоставя при дарения над 20 лв.
Любими актьори от хитови уеб сериали ще поощряват зрелостниците от Випуск 2018 да отидат на бала или изпращането си с тениски и да дарят средства в полза на образованието на връстниците си, загубили родител. Това са Мино Караджов и Михаела Велкова от "Не така, брат!", Михаела Павлова и Илиян Илиев от "Следвай ме". Четиримата са много популярни сред тийнейджърите и всеки от тях е с влияние сред младите хора. Началото на #steniskanabala 2018 съвпада и със старта на новия сезон на "Не така, брат!”.
"Подкрепям "С тениска на бала", защото вярвам, че е образованието е изключително важно и достъп до него трябва да имат максимален брой хора", споделя Мино Караджов. "Само след година ми предстои да съм абитуриентка и вярвам, че е страхотен начин да загърбим суетата в полза на една благородна кауза", вярва Михаела Велкова. "Най-хубавото е, че всеки един от нас може да допринесе, стига да поиска.", споделя Илиян Илиев. "Страхотно е, че можем да поемем щафетата от българския ансамбъл по художествена гимнастика и тази година точно ние да допринесем за тази изключително смислена кампания", коментира Михаела Павлова.
Още от ноември миналата година ученици, на които предстои завършване, търсят организаторите на инициативата #steniskanabala и вече дори има поръчки през сайта. 17 училища в София, Бургас, Велико Търново, Сандански, Нова Загора, Петрич, Пещера, Крумовград, Айтос, Вършец, Каолиново и Костенец с нетърпение очакват обявяването на старта и представянето на тениската за 2018 г. Организаторите очакват от днес те да се умножават. Това е добър знак, че младежите разпознават важното и ценното, а значи бъдещето на обществото ни е в добри ръце.
В квалифицирането на кандидатите и при разпределението на стипендиите от програмата #steniskanabala и през 2018 г. ще помогне Столичен комитет на Български Червен Кръст. Регламентът за това е ясен и може да се намери на сайта www.steniskanabala.bg. DHL отново е официалният логистичен партньор на програмата – те доставят на дарителите тениските, символ на кампанията.
Даряването на средства за различни обществено значими каузи е част от последователната политика на Мото-Пфое за корпоративна социална отговорност. Запазена марка в нея са дарителските програми за опазване на природното и културно наследство на България, както и за подпомагането на абитуриенти-сираци. През 1996 г. Мото-Пфое започна да подкрепя подготовката за бала им с ежегодно благотворително модно ревю, закупувайки тоалети, аксесоари и куверти за празничната вечер. През 2014 г. Мото-Пфое промени формата на каузата – образование във ВУЗ, вместо блясък за една вечер, за да постигне по-широк обхват и по-значим краен резултат за обществото. Вдъхновяващ пример за тази програма даде група абитуриенти от Пирот, които през 2013 г. създадоха благотворителната кампания "Пет минути за теб – цял живот за тях", събираща средства за деца в нужда. Един цял випуск отиде на абитуриентския си бал с тениска, вместо с рокля или костюм и дари спестените пари на деца в неравностойно положение. През 2014 г. Мото-Пфое пое щафетата и вече пета година продължава инициативата в България.
Заявки за тениски и информация за дарения: www.steniskanabala.bg и на тел. 02 9842 387
Регламент и документи за кандидатстване за стипендия по програмата: www.steniskanabala.bg
Водещи
-
България застарява: 1.5 милиона души са вече над 65 години
В края на 2024 година хората на 65 и повече навършени години са 1 544 245, или 24% от...
21.10 | 16:45
-
Министерският съвет отпусна 6 391 488 лв. за осигуряване на дейности по осем национални програми за развитие на образованието
За изграждане на позитивна образователна среда в детските градини се отпускат 726 373 лв. на...
21.10 | 16:30
-
Правителството отпусна по 15 000 лева еднократна помощ на законните наследници на загиналите при наводненията в област Бургас в началото на октомври
Решението беше взето по предложение на министъра на труда и социалната политика Борислав...
21.10 | 15:45
Най-четени
-
Радев: Управляващите са в парализа и чакат санкциониран за корупция по "Магнитски" политик да ги уведоми дали ще ги има
"Държавата не е детска игра с колички"
21.10 | 13:30
-
Онлайн аптеки в България започнаха да предлагат лекарства без рецепта и различни медицински изделия на изплащане
Услугата обикновено е достъпна за покупки на стойност над 100 лева
21.10 | 09:45