Кои са любимите марки на българите? 27.04 | 20:09

Над 5 хил. души гласуваха за любимите си марки в 25 категории

От Петър Чернев

По инициатива на списание "Business Lady" за четвърта поредна година се проведе анкета, в която над 5 хил. души са дали своя глас, за да бъдат определени любимите марки на българите.

Марките са били разделени в 25 категории. Победителите не са определени от жури, а от броя на гласувалите и подкрепилите съответните марки. На специална церемония днес (27 април) списанието връчи призовете за 2011 г., съобщава Econ.bg.

bTV си тръгнаха с 3 награди: 1. За телевизия, където изпревариха National Geographic и ТВ 7; 2. "Електронни медии”, побеждавайки агенция "Фокус” и news.bg; 3. Първата частна национална телевизия спечели и приза за най-любима марка на българите.

Радио Fresh пък се оказа най-любимото на българите, следвано от "Витоша” и "Радио 1”.

Доволни от представянето си могат да бъдат и от Adidas. Българското представителство на компанията печели в категорията "спортни стоки” пред Nike и Puma. То e победител и в графата "облекла” пред Zara и Mango.

ЗАД "Виктория” печелят надпреварата в секцията "Застрахователи” пред ДЗИ и "Алианц”. Същевременно при финансовите институции Първа инвестиционна банка надделява над ДСК и УниКредит. 

Samsung пък е най-предпочината марка в категория техникаПредставителството на южнокорейската компания печели пред Sony и LG в надпреварата в секцията "черна техника”. То също така е завоювало трето място сред най-любимите марки бяла техника. В тази категория победител е Bosch, а на второ място се нарежда Gorenje.

Победителят в  секцията смартфони и телефони е Nokia. Финландската компания благодарение на доброто си име е успяла да получи доверието на близо 2000 потребители. На второ място е творението на Apple – iPhone, а на трето – HTC. Говорейки за мобилни телефони, не може да не споменем и телекомуникациите. Там, въпреки всички спорове през последните години, с преднина от почти 700 вота печели M-Tel. Тройката се допълва от Globul и Vivacom.

При моторните превозни средства двата приза се печелят съответно от Mercedes (при автомобилите), който изпреварва BMW и Audi, и Yamaha (при мотоциклетите), която пък надделява в спора с Honda и Harley-Davidson.

В сектора на храните и напитките наградите взимат: Jack Daniel’s за високоалкохолни напитки”, пивоварната "Загорка” за нискоалкохолни, Coca Cola в категорията безалкохолни напитки, Milka при захарните и шоколадовите изделия и млечните продукти, "Верея” при хранителните продукти. Въпреки все по-големия избор, българите явно предпочитат родните заведения за обществено хранене. Подобен извод може да се направи от класацията, в която Happy успява да надделее над McDonald’s и KFC.

ФК Левски очевидно се радва на повече привърженици от ЦСКА. Този извод може да бъде направен от подреждането при най-популярните футболни отбори. В сектора "козметика" с малка преднина печели Vichy пред Nivea, а при парфюмите Hugo Boss печели срещу Bvlgari. Това става ясно още от представените днес резултати. От тях може да се заключи още, че хората все още предпочитат българското при мебелите и обзавеждането. Българската компания "Явор” надделява пред IKEA.

Водещи

Най-четени