Лукарски призова да изнасяме мляко към САЩ, Близкия Изток, Япония и Китай 07.04 | 12:50

Учениците трябва да се насочват към специалност още от средното образование

От iNews.bg

Трябва да се погледне към трети страни извън Европейския съюз, като България може да изнася мляко към САЩ, Близкия Изток, Япония и Китай. Това заяви министърът на икономиката Божидар Лукарски на бизнес форум в столицата. Той посочи, че трябва да се насочи повече внимание към изграждането на маркетингова стратегия.

"Възползвайте се от ОП "Иновации и конкурентоспособност". За да атакуваме такива сериозни пазари, е необходимо обединение в клъстери. Това ще донесе по-добра маркетингова стратегия", каза Лукарски.

По думите му последните десет години българското образование претърпяло такива промени, че традиционни специалности като инженерните, в които сме изключително силни, претърпели количествен крах. Това станало за сметка на специалности, които бълват потенциални безработни и клиенти на социалната система.

"Дуалната система и пилотните проекти са едни от нещата, които правим, но ние ги правим на парче. Докато не променим закона и не въведем и други такива добри примери, каквито има в Поругалия, няма да има промяна”, обясни министърът.

Според него още от средното образование учениците трябва да се насочват към определена специалност, към която първоначално да се обучават теоретически, а след това да минават стажове. После, било то във висшето образувание или в някаква следдипломна квалификация, да придобиват определена степен, която да има дава възможност да влизат в бизнеса, за който се обучават. По думите му, ако не се предприемат необходими законодателни промени в тази посока, всичко може да остане само в сферата на добрите пожелания.

"Трудно се променя настройката на българина в някои посоки. В областта на индустрията и бизнеса се оплакват, че всички предпоставки за развитие на бизнеса са на лице, но липсва квалифицирана работна ръка. Поради това те си набавят кадри, като гиобучават в процеса на работа”, каза още министър Лукарски.  

Водещи