Местят шефовете на БДЖ на Централна гара 24.06 | 21:35
Така ръководството ще е по-близо до пряката си работа

Шефовете на БДЖ и администрацията на железниците вече ще си има нови работни места. Те ще бъдат преместени на Централна гара. Това каза министърът на транспорта Данаил Папазов пред в. "24 часа". Целта на промените е ръководството на холдинга да е по-близо до пряката си работа и до Национална компания "Железопътна инфраструктура". Ръководството на товарните превози пък ще се премести на гара Подуяне, където ще се дават офиси под наем и на спедитори.
Най-вероятно сегашното седалище на БДЖ на столичната ул. "Иван Вазов" ще бъде продадено на "Ръководство въздушно движение" (РВД). Държавното предприятие и по-рано е имало интерес към нея, за да има представително място в центъра на София.
По думите на Папазов, ако РВД не вземе централата на холдинга, то тя ще бъде продадена от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.
Според него е напълно реално сделката да е на стойност 20 млн. лв., но добави, че направената оценка на имота е стара.
Освен че така шефовете ще са по-близо до проблемите, местенето е и една от мерките, които министерството и ръководството на дружеството са набелязали за стабилизиране на холдинга.
Преди дни раздържавяването на "Товарни превози" беше спряно, тъй като акциите на дружеството са все още под запор.
По думите на Папазов от обсъжданите шест варианта за оздравяването на холдинг БДЖ два са били свързани с приватизацията на товарни превози и отпадат. От другите четири се отива към един обобщен.
Министърът обясни, че размяната на дълг срещу собственост цели изчистването на 108 млн. лв. задължения към Националната компания "Железопътна инфраструктура", защото текат и наказателни лихви.
"Вече е подписано споразумение между двете компании и започваме да действаме", посочи Папазов.
По думите му са готови за размяна сгради за 12 млн. лв., като имотите не се ползвали от БДЖ по предназначението им.
Втората група имоти, които ще погасяват дълга, са обща собственост на БДЖ и НКЖИ.
От 3 до 6 месеца са необходими, за да се оформи собствеността.
Другата мярка е мостът на фериботния комплекс във Варна, който обслужва линиите Варна-Кавказ, Варна-Иличовск и Варна-Поти, също да премине от БДЖ към НКЖИ. Идеята е по-късно да се прехвърли към пристанищната инфраструктура.
Втората част от плана "Папазов" е да бъдат набавени свежи пари за дейността на компанията чрез продажба на скрап, бракувани вагони и локомотиви.
За да се пристъпи към това, трябва разрешение от кредиторите. Съгласието се очаква в началото на следващия месец. От тези търгове се очакват към 50-60 млн. лв.
Водещи
-
Доналд Тръмп отбеляза своите първи 100 дни на власт с мащабен митинг в щата Мичиган
Познатата риторика
30.04 | 09:30
-
Днес е последният ден, в който могат да се купят по-евтини винетки
От утре цените им се променят, като годишната винетка ще струва 97 лв., тримесечната - 54,...
30.04 | 09:15
-
Кога преминаваме към електронна трудова книжка и какво да правим, ако сме изгубили хартиената
Къде можете да проверите с кои фирми работодатели сте имали сключени трудови договори:
30.04 | 08:45
Най-четени
-
Жълт код за опасност от слана
В планините ще бъде слънчево. Ще духа умерен, по билата - до силен североизточен вятър....
30.04 | 08:05
-
Парламентът ще гласува на второ четене промените за ВЕИ
Очаква се депутатите да разгледат на второ четене и промените в Закона за защита на лицата,...
30.04 | 08:30
-
Кога преминаваме към електронна трудова книжка и какво да правим, ако сме изгубили хартиената
Къде можете да проверите с кои фирми работодатели сте имали сключени трудови договори:
30.04 | 08:45