Местят шефовете на БДЖ на Централна гара 24.06 | 21:35
Така ръководството ще е по-близо до пряката си работа

Шефовете на БДЖ и администрацията на железниците вече ще си има нови работни места. Те ще бъдат преместени на Централна гара. Това каза министърът на транспорта Данаил Папазов пред в. "24 часа". Целта на промените е ръководството на холдинга да е по-близо до пряката си работа и до Национална компания "Железопътна инфраструктура". Ръководството на товарните превози пък ще се премести на гара Подуяне, където ще се дават офиси под наем и на спедитори.
Най-вероятно сегашното седалище на БДЖ на столичната ул. "Иван Вазов" ще бъде продадено на "Ръководство въздушно движение" (РВД). Държавното предприятие и по-рано е имало интерес към нея, за да има представително място в центъра на София.
По думите на Папазов, ако РВД не вземе централата на холдинга, то тя ще бъде продадена от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.
Според него е напълно реално сделката да е на стойност 20 млн. лв., но добави, че направената оценка на имота е стара.
Освен че така шефовете ще са по-близо до проблемите, местенето е и една от мерките, които министерството и ръководството на дружеството са набелязали за стабилизиране на холдинга.
Преди дни раздържавяването на "Товарни превози" беше спряно, тъй като акциите на дружеството са все още под запор.
По думите на Папазов от обсъжданите шест варианта за оздравяването на холдинг БДЖ два са били свързани с приватизацията на товарни превози и отпадат. От другите четири се отива към един обобщен.
Министърът обясни, че размяната на дълг срещу собственост цели изчистването на 108 млн. лв. задължения към Националната компания "Железопътна инфраструктура", защото текат и наказателни лихви.
"Вече е подписано споразумение между двете компании и започваме да действаме", посочи Папазов.
По думите му са готови за размяна сгради за 12 млн. лв., като имотите не се ползвали от БДЖ по предназначението им.
Втората група имоти, които ще погасяват дълга, са обща собственост на БДЖ и НКЖИ.
От 3 до 6 месеца са необходими, за да се оформи собствеността.
Другата мярка е мостът на фериботния комплекс във Варна, който обслужва линиите Варна-Кавказ, Варна-Иличовск и Варна-Поти, също да премине от БДЖ към НКЖИ. Идеята е по-късно да се прехвърли към пристанищната инфраструктура.
Втората част от плана "Папазов" е да бъдат набавени свежи пари за дейността на компанията чрез продажба на скрап, бракувани вагони и локомотиви.
За да се пристъпи към това, трябва разрешение от кредиторите. Съгласието се очаква в началото на следващия месец. От тези търгове се очакват към 50-60 млн. лв.
Водещи
-
Израелските военни сили значително разшириха контрола си в ивицата Газа
Противоречиви гледни точки
07.04 | 17:59
-
Почина още един от пострадалите при пожара в Кочани
Трагичната новина беше обявена от македонския министър на здравеопазването Арбен Таравари.
07.04 | 17:45
-
За пръв път в историята на медицината, мъжка контрацепция без хормони навлиза в етап на сериозни клинични проучвания
Други проекти за мъжка контрацепция
07.04 | 17:30
-
Сняг затрупа щъркеловите гнезда в село Белозем
По думите му щъркеловите семейства не са обезпокоени сериозно от снежната обстановка и...
07.04 | 17:15
Най-четени
-
15 737 са чуждестранните студенти, които учат у нас през 2024 г.
През 2024 г. почти 9 000 чуждестранни студенти идват от страни извън Европейския съюз, а почти...
07.04 | 10:45
-
Отиде си още една знакова фигура от театъра
Днес своя път нагоре е поел актьорът Пламен Сираков. Тъжната вест съобщиха от Съюза на...
07.04 | 15:30
-
Росен Желязков: Достойните българи не търсят награда, но на тях се дължи признание
„Да си достоен, означава да си уважаван от останалите", подчерта Желязков в своето приветствие...
07.04 | 13:45