Младите са изцяло в облака - e-mail вече е непозната услуга 07.06 | 17:59
Не само младите предпочитат облачния компютинг, но и бизнесът се насочва
Интересен факт демонстрира анализ, направен от IBM България, който показва начина, по който се възползват от новите технологии 15-годишните младежи.
Оказва се, че почти непознати остават за тях технологии, които за по-възрастните са христоматийни като използването на e-mail или чат.
За сметка на това предпочитан начин за комуникация е Twitter, т.е. младите проявяват типично "облачно" поведение. Очакванията им за напредването на технологиите съответно е точно в тази сфера.
25% от младите хора използват аудио и видео уеб конференциите, които са изцяло облачни.
Подобен е и процентът на хората, използващи CRM приложения – предоставяне на корпоративни мрежи или e-mail-и. Бързо набира скорост и друго приложение - Data mining, което позволява събраните данни да се анализират.
Така или иначе дори и най-големите скептици са използвали чрез Yahoo или Gmail облачните технологии.
Различни аспекти от употребата на облаците в бизнеса представиха лектори от водещи компании, предлагащи облачни технологии, по време на форум "Технологиите отвръщат на удара", който се проведе в хотел "Шератон".
Това че cloud computing е естествената промяна на бизнес климата е факт, с който трудно може да се спори.
Едно от нещата, които агресивно бързо се променят в момента, е скоростта, която бизнесът изисква, поставен в нови и модерни условия. Тази скорост може да бъде постигната единствено чрез използването на обща платформа, която облаците предлагат като услуга. Това бе един от основните изводи на Борислав Борисов, мениджър "Софтуерна група" в IBM България.
Също от значение за изтощения от кризата бизнес е опцията per-request, т.е. да се използва точно определена услуга при възникването на точно определена необходимост. Реципрочна по важност е и опцията pay-per-use или да се заплаща единствено за това, което се използва.
Ползите за бизнеса от това са подобряване на комуникацията при ограничени ресурси и съответно подобряване на операциите, без да се налага допълнително плащане. 65% от хората, използващи този типcloud решение, мотивират избора си точно с това, а същият процент очакват скоро въвеждането на услугата да бъде подобрено.
Людмил Аначков – началник отдел "Информационна сигурност и мрежи" в БНБ, обобщи ползите от основните cloud услуги и разказа за интереса на БНБ към частния облак, към който институцията е в процес на преминаване.
- SaaS (Software as a service) - този вид услуга е предназначен основно за много малки компании, които излизат на пазара и не разполагат с големи възможности за инвестиции в инфраструктура.
- PaaS (Platform as a service) - или платформата като услуга позволява потребителят да организира бизнеса си онлайн, инсталирайки определени приложения. Тази платформа е много подходяща за малък или среден прохождащ бизнес, защото не изисква голяма първоначална инвестиция, а позволява гъвгавост.
- IaaS (Infrastructure as a service) - инфраструктурата като услуга пък позволява да се следи управлението на сигурността. Този тип услуга се препоръчва за големи организации, които разполагат с отделен IT отдел. Освен това тази услуга дава възможност да се наеме вид услуга за определено време.
Основното при избора на определен вид услуги е да се прецени внимателно каква е инвестицията, която може да се вложи, както и какви са целите на организацията.
Водещи
-
Арестуваха българка във Виена за шпионаж в полза на Русия
Тя е на 48 г. и е живее от около десет години в Австрия
21.12 | 18:00
-
"Коледен автобус" ще радва столичани
21.12 | 17:20
-
Киселова: В последните дни има усилия за правно-политически провокации
Министър-председателят е в много тежка ситуация, защото не е подкрепен нито от НС, нито от...
21.12 | 17:00