Московски даде заден - намалява субсидията на БДЖ с 40 млн. лв. 18.12 | 15:03
Съкращаването на 1500 човека е много краен вариант, каза министърът

С 40 млн. лв. ще бъде намалена субсидията на БДЖ. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски при откриването на Речния информационен център в Русе. Преди време министърът предлагаше точно обратното – субсидията на дружеството за следващата година да се увеличи с 40 млн. лв. до 472 млн. лв.
"Тези пари не се прибират някъде, а се дават като целеви капитал, трансфер за погасяване на кредитите на дружеството. И това е тема, и за нея трябва да се мисли. От тази гледна точка ние можем да посочим с пръст и да кажем, някой взима от субсидията. По-скоро тя се разпределя по по-различен начин", каза той.
Московски посочи, че ще се търсят вътрешни компенсаторни механизми, за да не се стигне до някакви по-радикални действия, като съкращение на персонал. По думите му ще се направи опит графиците да бъдат разредени, ще се търси дебат с общини, синдикати.
"Идеята, която имахме е действително да се създаде една транспортна компания към БДЖ за автобуси или бусчета, която в най-губещите, най-нерентабилните направления за довеждащ транспорт в БДЖ към основните спирки и гари, да бъде покрита от такъв вид транспорт. Не можем физически да го реализираме толкова бързо, ще работим поне в рамките на следващата година. До неизпълнение с договора с държавата няма да се стигне, по-скоро трябва да търсим вътрешни механизми, малко да се разредят движението, ще има някаква оптимизация, но тя трябва да стане след съгласуването на синдикат”, каза още министър Московски.
Той добави, че съкращаването на 1500 човека е много краен вариант и никой не би искало да се стига до такъв момент.
Московски добави, че след въвеждането на тол-системи за плащане на такси за използване на пътната инфраструктура, железопътният транспорт ще става все по-атрактивен и предпочитан. Той добави още че, именно затова усилията ще бъдат съсредоточени към изграждане на нови и модернизиране на вече съществуващите интермодални терминали, за да могат да бъда използвани максимално ефективно.
Най-важните интермодални точки на българска територия, включени в Трансевропейската транспортна мрежа са – София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Лом, Видин, Драгоман, Свиленград и Горна Оряховица. На тези места, през следващите години, поетапно следва да бъдат изградени такива терминали.
През миналата седмица на националния протест на КНСБ, синдикатът на железничарите алармира, че се готвят съкращения. Лидерът на синдиката Петър Бунев заяви, че работниците искат достойно заплащане на труда. Тогава железничарите предупредиха, че са готови за стачки, ако не бъдат изпълнени исканията им.
Водещи
-
Татяна Дончева: Стига с тази инфантилност
Трябва да се постигне обединение на добрите сили, смята тя
13.07 | 18:00
-
Роботите и ИИ ще доминират световната икономика в рамките на едно поколение
Това твърди футуристът д-р Адам Дор, като подчертава, че на мушката е човешкият труд
13.07 | 17:40
-
За 2 месеца: Над 400 възрастни хора са изведени от незаконни домове
Социалният министър Борислав Гуцанов обясни, че са разкрити 12 незаконни обекта, проврени са...
13.07 | 16:58
Най-четени
-
Изненада: Борисов се появи в Приморско (ВИДЕО)
Защо точно този ден се избра за ареста на кмета на Варна, сложиха катран в кацата с мед, заяви...
13.07 | 12:00
-
Шокиращи разкрития за катастрофата с пияната Дебора
Молдовката, шофирала пометената от певицата кола, с разкрития за инцидента
13.07 | 10:40
-
Групата на "Обнови Европа" в ЕП осъжда ареста на Благомир Коцев
Те заявяват, че в България има атаки срещу демократичните институции и върховенството на...
13.07 | 10:00
-
Голямата щерка на Жени Живкова се омъжва за милионер
Сватбеното тържество е планирано за началото на септември в Лозенец край морето
13.07 | 15:00